LFK vann dubbelt

Träningsmatch:
 
Laholms FK dam-Eskilsminne DFF 3-2 (2-1)
Mål LFK: Maja Ljungberg, Elin Karlberg, Isabell Axeldal
 
Det blev seger för LFK:s damer i säsongens första räningsmatch. Eskilsminne besegrades med 3-2 efter LFK-ledning 2-1 i paus.
 
– Jag hade förmånen att ha i stort sett samtliga spelare tillgängliga. Det vara bara Ida (Axeldal) som stod över då hon har lite problem med ett knä, säger LFK:s tränare Peter Åberg.
 
– Jag är ju ny i damfotbollen och hade inte så bra koll på motståndet. Vi skulle gå ut och göra vår grej och det tycker jag att tjejerna gör. Framförallt försvarsmässigt, den delen har vi gnuggat en hel del på.
 
LFK gjorde sina mål efter två vunna bollar i presspelet och efter en fast situation.
 
– Vi stod oss väl fysiskt. Jag valde att ha med få avbytare. Jag vill att alla som är med ska få spela mycket. Visst var tjejerna trötta mot slutet, men inte tröttare än Eskilsminnes.
 
– Matchen kunde slutat hur som helst, men jag är glad över att vi vann. Arbetsinsatsen var bra av samtliga, avslutar Åberg.
 
Markaryds IF-Laholms FK 1-3 (0-0)
Mål LFK: Gjenis Zeqiri 2, Charlie Boson
 
Matchen är gammal men när jag ändå hade Kalle Björklund på tråden tog jag några kommentater från LFK:s första träningsmatch.
 
– Det var en bra första match. Vi spelade med två helt olika lag i halvlekarna och spelade 0-0 i första och vann andra med 3-2.
 
– Vi gör mycket bra saker, sedan blir det naturligtvis en del skönhetsfel när det är första matchen. Sett till helheten är jag nöjd, säger Björklund.
 
Till helgen väntar en tuffare uppgift för LFK när IS Halmia väntar. Då kommer LFK ställa upp med en mindre trupp.
 
– Vi tar ut 15, 16 man till den matchen. U-laget har också match och några av killarna ska få matchning där, säger Björklund.
 
Efter matchen mot Markaryd presenterades nyförvärvet Nasri Aburdeini. En ofensiv spelare som kan spela både på kanten och centralt. Senast representerade han Snöstorp Nyhem FF.
 
Aburdeini är LFK:s femte nyförvärv utifrån inför säsongen. Sedan tidigare har Nils Hedström, Stefan Radovanovic, Charlie Boson och Gjenis Zeqiri plitat på.
 
Johan Wikström, mittback från Karlskrona UF (division 3), provspelar med LFK och är fortsatt intressant.
 
//P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0