Petersson till Eskil

Även Isak Petersson blir blågul. Han blir det dock inte som Melvin Sjöland, av landslagsskäl, utan pga klubbyte. Den Knäredsfostrade yttern lämnar IS Halmia i division 2 för spel i Eskilsminne i division 1. Eskil slutade fyra som nykomling i division 1 södra.
 
– Jag har funderat mycket fram och tillbaka. Men Eskil hörde av sig tidigt och jag har haft en bra dialog med dem från start. Det känns rätt. Jag tror att nästa säsong kan bli spännande, säger Petersson till bloggen.
 
Petersson har varit ett hett villebråd under en längre tid. Redan ifjol var han nära en flytt till Falkenbergs FF. Det blev dock ett år till i ISH och det blev en succéartad säsong med skytteligaseger på 22 baljor, sju assist och utnämningen årets anfallare i division 2. Inte illa, av en ytter!
 
Känns det som ett bra kliv med spel i division 1?
 
– Det tycker jag. Jag ser mycket fram emot kommande säsong. Det fanns andra alternativ på samma nivå och rykten om klubbar på högre nivå. Men jag är nöjd med mitt val och känner mig trygg i mitt beslut, avslutar Petersson.
 
Kvar i ISH från Laholm finns Emil Håkansson (GIF/VIF) och Ardian Berisha (LFK).
 
//P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0