Nationell laholmskoll

GIF/VIF-produkten Isak Pettersson har av Aftonbladet blivit utsedd till Allsvenskans fjärde-bäste spelare. I dagarna fick den genomsympatiske målvakten också ta emot Allsvenskans stora pris som bäste målvakt på svensk mark 2018. Är det någon som är värd sina priser så är det Pettersson, som redan under skoltiden fick motta utmärkelser, men då som bästa kompis. Hatten av för denne laholmare.
 
"Tack så mycket! Känns riktigt roligt. Har inte varit med i "gamet" så länge och att ändå få ett så fint pris... Tack för i år Norrköping!", skriver Isak helt kort i ett SMS till bloggen.
 
"Ice" har kontrakt med Peking till och med säsongen 2020.
 
Vill ni läsa om Petterssons debut i "seniorsammanhang" så gör ni det här. Kika några inlägg ner och läs "LIBK:s turnering". Året var 2009 och Isak hade ännu inte fyllt 12.
 
Perparim Beqaj och hans Varberg räddade Superettan-kontraktet via kval.
 
"Känns såklart bra att vi löste det. Jag har kontrakt även nästa säsong men det återstår att se vad som händer fram över.", skriver "Peppi" till bloggen.
 
Är Superettan fortfarande en bra nivå för dig att utvecklas vidare i?
 
"Ja, det känns så men viktigast är att jag får mina minuter. Sedan om det varit i Allsvenskan så hade jag såklart inte tackat nej.", fortsätter LFK-produkten.
 
Jocke Wulff bidrog till att Värnamo gick från hopplöst läge till kval för fortsatt spel i Superettan. Det blev dock degradring till slut ändå.
 
"Riktigt surt! Men vi gjorde ändå en väldigt bra höst. Förutom när det gällde som mest... Nu slickar jag såren och får se vad framtiden har att erbjuda. Min förhoppning är att på något sätt vara kvar i elitfotbollen", kommenterar stålmålvakten Wulff, fostrad i Veinge IF och LFK.
 
Värnamo är ett avslutat kapitel nu?
 
"Inte alls, men blir såklart svårare nu när vi åkte ur. Vi ska prata mer snart."
 
Anton Tideman åkte ur Allsvenskan med sitt Trelleborgs FF.
 
"Synd att vi inte lyckades hålla oss kvar. Men tabellen ljuger inte. I korta drag gjorde vi för få mål och släppte in för många. I de matcher där det stod och vägde lyckades vi inte få med oss resultat.", kommenterar LFK-produkten som lär bli kvar i TFF.
 
"Jag har kontrakt i två år till och förhåller mig till det."
 
Jonatan Erikssons Tvååkers IF slutade på en sensationell tredjeplats som nykomling i söderettan. Jonte åkte dock en knäskada som stoppade honom efter sommaren.
 
"Nu är jag på banan igen. Jag var hundra de sista omgångarna men lyckades tyvärr inte ta tillbaka min startplats efter skadan. Jag har kontrakt ett år till så som det ut nu kommer jag köra vidare en säsong till.", kommenterar den gänglige anfallaren som lämnade LFK efter fjolåret. Jonte har även spelat i BKW (moderklubb), Trönninge IF och Knäreds IK.
 
//P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0