Laholmsprägeln i HBK stärks

Mattias Olofsson är ny i tränarteamet runt Halmstads BK:s U17-lag. Senast var han assisterande tränare i BK Astrio. Tidigare har han under två säsonger tränat LTIK tillsammans med Mattias Berggren.
 
I HBK U17 finns redan Robert Nordström och Tony Andersson (båda tidigare RGIF) i ledaretamet. Bland spelarna finns också laholmare i Max Johnsson (WRY/LFK), Viktor Håkansson (LTIK/LFK), Albin Branting (Markaryd/Mellbystrand) och Jonathan Wadensten (LFK).
 
I U19 återfinns Daniel Kaplinkski på ledarsidan. Jacob Olsson (LFK) och Melvin Sjöland (LTIK/LFK) finns bland spelarna.
 
Med Olofssons inträde på ledarsidan i U17-truppen förstärks den sydhalländska prägeln runt HBK ytterligare.
 
– Ett inspirerande uppdrag. Jag känner Tonne och Robban väl sedan tidigare. Det ska bli väldigt intressant att jobba med drivna spelare som vill väldigt mycket, säger Olofsson.
 
– Pengamässigt hade jag kanske tjänat mer på att ta hand om ett lokalt lag på lägre nivå. Men erfarenhetsmässigt slår det här det mesta. Jag kommer lära mig massor.
 
Sedan han i somras lämnat uppdraget i Astrio sedan huvudtränaren Mats Altemyr fått gå har Olofsson spelat med moderklubben LTIK.
 
– Jag kommer ha kvar min licens i LTIK. Sedan får vi se hur mycket spel det blir. Det är tränarbiten jag satsar på i första hand. Men hjärtat finns i LTIK och det var där jag återfick glädjen för fotboll igen nu i höst, avslutar Olofsson.
 
//P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0