Resultat fredag

Fredag:
 
Sexan:
 
LTIK-K/HFF 1-4 (0-2)
Mål LTIK: Olle Günther Hanssen
Mål K/HFF: Fredrik Junefalk 2, Johan Nilsson, Martin Jönsson
 
Läs mer om matchen på LT:s hemsida.
 
SIF-RGIF 0-2 (0-1)
Mål RGIF: Jack Wennström, Johan Nilsson
 
Läs mer om matchen på LT:s hemsida.
 
YBK-Lidhults GoIF 0-12 (0-5)
 
Tomas Karlsson:
 
Tolv insläppta mål. Förnedring. Sviten inte bara bruten. Sviten krossad. En personlig sammanfattning över 90 minuters plåga och timmarna därefter:
”Det här känns ju bra. Stabil rensning” (när jag efter ungefär 10 minuter lyckas rädda ett farligt anfall) 
”Bra räddat Otto” ( när Otto räddar på mållinjen efter 20 minuter)
”Aj så nära” (när Dorlind sånär gör 1-0)
”Skit, jävla skit” (när Lidhult gör 1-0)
”Hur fan kan du missa det”? (när Lidhult gör 2-0 efter solklar frispark till försvarande YBK)
”Usch, det här blir jobbigt” (när Lidhult gör 3-0)
”Det här suger fan” (när Lidhult får 4-0 efter en straff)
”Låt mig slippa skiten” (när Lidhult gör 5:an och 6:an innan halvlek) 
”Fy fan. Att gå ut till 45 nya minuter känns lika lockande som att få urinröret undersökt av en darrhänt praktikant på urologen” (i halvlek)
”Min hälsena värker” (precis innan utmarsch)
”Fan, publiken har stannat kvar” (under utmarschen)
”Gud, hälsenan måste vara på väg att gå av” (efter en minut)
”Är det kanske en propp i hälen”? (efter två minuter) 
”Nej, inte igen – det är helt sjukt” (efter sjunde kassen)
”jag måste byta innan jag får spontanamputera foten” (efter tio minuter)
”Är det en halvtimme kvar av skiten”? (efter bytet och efter åttan)
”Gud. Det var det värsta jag sett” (efter att lagkaptenen satt en frispark i krysset från 45 meter) 
”Jag bryr mig inte” (svar på en fråga från Snoddas gällande vem som skall bytas ut)
”Låt mig dö” (känslan efter matchen)
”Förintad som spelare. Krossad som tränare. Förnedrad som människa” (känslan på vägen hem)
”Lätt värt det” (efter att betalat 170 kronor för värdelös McDonaldsmat som äts i bilen)
"Om du kommer fram och vill diskutera trädfällning så drar jag kniv" (när grannen möter upp då jag parkerar bilen)
"Förmodligen det mest ointressanta jag hört i hela mitt liv" (när grannen säger något)
”Om jag inte skriver ett referat efter förlusten så tror alla att jag bara skriver i medgång” (tanke alldeles nyss)
”Jag hatar alla” (nu)
 
SBK-Vapnö IF 2-1 (2-0)
Mål SBK: Arnon Kamphuak, Mattis Kindblom
 
//P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0