Resultat lördag

Lördag:
 
Trean:
 
Gnosjö IF-LFK 2-0 (1-0)
 
LFK spelförande långa stunder. Hade möjligheter att ta poäng, men skapade inte i paritet med hur många inlägg man slog och sett till hur mycket boll man hade. LFK blev också berövat på två straffsparkar. En när Anton Jonsson var igenom och en då Jonatan Eriksson var igenom. LFK:s bäste: Rasmus Liedman hade en frispark i ribban och brände ett friläge. Jonatan Eriksson hade ett avslut som räddades på mållinjen.
 
Elitfyran:
 
BKW-Annebergs IF 2-4 (1-1)
Mål BKW: Bujar Mazreku (straff), Magnus Ericsson
 
Jonatan Roslund felaktigt målchansutvisad i 50:e (regelrättning brytning enligt mig). 2-1-målet på straff kändes väldigt avgörande. Men BKW gjorde ingen bra match varken innan eller efter utvisningen och ett vilt kämpande Anneberg tog säsongens första trea.
 
Femman:
 
GIF/VIF-Sperlingsholms IF 7-0 (2-0)
Mål GIF/VIF: Charlie Boson 3, David Pinot (straff), Kewin Hansen, Dennis Delerud, Fabian Andersson 
 
HIS-Alets IK 0-3 (2-0)
 
Harplinge IK-KIK 1-2 (1-1)
Mål KIK: Jonathan Petersson 2 
 
*HIK fick en spelare utvisad i minut 55
 
Sexan:
 
K/HFF-Halmstad FF 16-1 (8-1)
Mål K/HFF: Fredrik Junefalk 9, Jonatan Jacobsson 4, Samuel Markow, Johan Nilsson, Daniel Alexandersson
 
RGIF-Vapnö IF 7-0 (6-0)
Mål RGIF: Henrik Olsson 4, Erik Moberg 2, Mattias Bengtsson
 
Lidhults GoIF-SBK 12-0 (4-0)
 
//P.

Kommentarer
Postat av: Anonym

16-1
7-0
12-0...
Kanske skulle haft en korpenserie med.

2015-08-08 @ 20:06:50
Postat av: Anonym

Vilka resultat!! Påminner hur det kunde se ut på gamla div7 tiden.Man kanske skulle göra som i ungdomsserier och utvärdera statusen efter våren och bilda två serier istället på hösten.

2015-08-08 @ 20:44:27
Postat av: Anonym

Vissa lag borde få spela i B-lagsserierna som man fick förr. Nu är det tyvärr inte tillåtet att spela med representationslaget i B-lagsserierna. Vilket är synd.

2015-08-08 @ 23:40:36
Postat av: Aron

Charlie 3
Pinot 1 straff
Fabian Andersson 1
Kewin Hansen 1
Dennis Delerud 1

2015-08-09 @ 02:37:10
Postat av: Anonym

Det står inget om att David var med i truppen på GVs hemsida. Nu har man inte mindre än fem spelare som bara för två år sedan spelade i div 3 och borde springa hem serien i höst. Framförallt efter Hasslövs klara förlust mot Alet. Hasslöv tappar sina två bästa (Simon och Rasmus) medan GV förstärker med Pinot. Skilda världar.

2015-08-09 @ 13:37:59
Postat av: stefan

Hej Lasse trist att ni tappar spelare..... Nu är det så att bra lag har mycket tur också.... gäller vara ödmjuk i allt vilket vår underbara tränare kim är .... och själv klart de andra tränarna i vårt gif/vif .....
stefan

2015-08-09 @ 13:56:54
Postat av: Anonym

GIF/VIF KOMMER FÅ EN TILL FÖRSTÄRKNING

2015-08-09 @ 13:58:34
Postat av: Anonym

Höll inte du på Hasslöv förra veckan, Stefan?

2015-08-09 @ 14:04:36
Postat av: Anonym

Antingen skriver man vilken förstärkning det är eller så skriver man inget alls. Fan va löjligt. Den kommentaren bidrar inte med någonting.

2015-08-09 @ 14:07:17
Postat av: Anonym

Du bidrar inte något med din kommentar heller.

2015-08-09 @ 14:10:10
Postat av: stefan

Klart jag inte bidrar just nu med något ... anser att kim får ta det ... sen tycker jag det är synd att du säger att du förlorar dina 2 bästa spelare... ni är ett lag som består av 11 st som är duktiga... sen vet inte jag var du har efter denna 11............ vet bara att våra tränare har en stark trupp som knackar på dörren in i 11.....

2015-08-09 @ 14:33:26
Postat av: P

Varför skriver du, Stefan, som om du skriver direkt till HIS tränare? Både Lasse och Micke brukar skriva ut sina namn när de kommenterar.

Kul att Pinnen är tillbaka på planen. Synd att jag missade det. :( Fin straff också. Rätt upp i kryllan (ses på fb).

2015-08-09 @ 14:43:46
Postat av: Anonym

Vilken match kollade du på då Plogajäkel?

2015-08-09 @ 15:04:45
Postat av: P

Walldias höstupptakt. Alla hemmamatcher började kl 14. Hade gärna varit i Kornhult, Veinge och i Ränneslöv samtidigt och till och med i Gnosjö. Om det nu gått.

2015-08-09 @ 15:09:38
Postat av: stefan

jag skriver för att Lasse har en syn på matchen och jag en .... som var mellan gif/vif och Hasslöv...ska inte skriva mer ... se bara till att skriva rätt ... jag har inga problem med att säga att något lag var bättre än det andra... det var en super spännande match och all heder till hasslöv .....

2015-08-09 @ 15:09:43
Postat av: stefan

Finns bara ett lag jag håller på anonym... LAGET STAVAS SÅ HÄR ..... GIF/VIF .... dina killar är duktiga se till och häng med framåt.....Resan är lång ..... Ni är ett bra lag och det vet vi....all info om laget kommer bara från våra super tränare ... kim och resten av våra tränare....

2015-08-09 @ 18:58:26
Postat av: stefan

skriv gärna ett match ref om vad du tyckte.... lovar dig att jag ska läsa det .....
stefan

2015-08-09 @ 19:02:13
Postat av: Anonym

Har Stefan varit på flaskan tro?

2015-08-09 @ 19:20:45
Postat av: Anonym

Matchreferat finns på Hasslövs facebook-sida och hemsida

2015-08-09 @ 19:26:41
Postat av: Anonym

Hasslöv hade svårt att komma till farliga chanser, Alet spelade en fotboll som gick ut på att ha spelarna på rätt sida om bollen och sedan ställa om blixtsnabbt. Lite som Hasslöv gjorde mot GIF/VIF.

Tråkigt för Hasslöv att tappa Olsson och Rudolfsson. Vad jag hört så försvinner också Fredrik Johnsson snart?

2015-08-09 @ 19:48:37
Postat av: stefan

tyck vad du vill lilla vän ... skriv ditt om matchen ... ska läsa det... absolut har ett par glas vatten i mig ... om du vill veta

2015-08-09 @ 20:53:41
Postat av: stefan

Ta tag i ditt lag i stället för att lägga så mycket kraft här..... Ditt lag är duktiga men om du är tränare så lär ni inte gå långt .... vi har supertränare ,,, självklart inte jag ... men dessa killar och kvinna är så jävla bra så du hade inte ens platsat i denna trupp .... har druckit en kopp kaffe med lille vän ..... ta hand om ditt lag så pratar vi när serien är slut .....skriv fakta på rätt sätt lilla vän ... kan du inte det så skriv inte ......

2015-08-09 @ 21:20:46
Postat av: Anonym

Jag har nog aldrig sett så många punkter i hela mitt liv

2015-08-09 @ 21:59:54
Postat av: Micke HIS

Referat från våra matcher ligger ute på Hasslövs facebooksida där jag och Lasse ger vår (färgade) bild av matchen. Gilla vår sida och läs gärna.

2015-08-09 @ 22:04:31
Postat av: Hybris

Talesättet "The bigger they are, the garder they fall" måste vara okänt för dig Stefan. Jag hade tagit det väldigt lugnt tills att det återstår färre matcher innan jag hade börjat uttala mig om vem och vad som platsar.

Det kan slå tillbaka j*vligt hårt.

2015-08-09 @ 22:13:07
Postat av: Lasse HIS

Personligen tycker jag det är fantastiskt kul att 2 lag från Laholmfotbollen ligger i topp i femman. Att det ena laget är GIF/VIF är extra kul eftersom jag vid flertalet tillfällen lyft detta lag som favorit i serien, gjorde innan serien och i halvtid. Likaså är GIF/VIF ett lag och en tränare som vi respekterar stort i Hasslöv. Få inte Plogens eminenta forum till att bli en mötesplats med åsikter som ger en skev bild av vad föreningarna tycker om varandra. Jag har aldrig hört ngt negativt från GIV/VIF:s sida om HIS och likaledes inget negativt från HIS sida om GIF/VIF. Sen att man som tränare/ ledare är färgad och partiskt sett till sitt egna lags prestation är inget märkligt.

2015-08-09 @ 22:21:48
Postat av: stefan

All info kommer bara från kim ... jag kommer aldrig lägga ut något info om laget ... det är bara kim och hans stab som bestämmer .... vi lägger ner allt skit nu ... jag är gif/vif ... men jag tycker att skriver man här så gör det som speglar matchen ....på en bra nivå...alla får tycka vad de vill om matcher... sä tyvärr anonym all info är det bara vår kung (KIM)och hans ledargäng som kan svara på alla dina frågor .....

2015-08-10 @ 01:16:04
Postat av: stefan

Ursäkta att jag inte svarade på din fråga om jag höll på Hasslöv ...anonym... ÄR BARA ETT LAG SOM GÄLLER OCH DET STAVAS GIF/VIF ... OCH DET LAGET GÄLLER ALLTID FÖR MIG .... Jag hoppas att det är vi båda som går upp i nästa division.. för ni är duktiga i ert lag ...trist att ni tappar spelare nu i slutet .... stefan

2015-08-10 @ 01:50:02
Postat av: stefan

Vi tappar tyvärr 2 st också ... vilka de är får du fråga vår kung

2015-08-10 @ 02:06:00
Postat av: Anonym

Shit vad irriterande Stefan är! Sluta skriv om du inte har något vettigt att skriva.

2015-08-10 @ 06:49:34
Postat av: Kim

Det värmer att se att vi har supportrar som visar mycket engagemang och kärlek till vårt lag. Tack Stefan med flera.

Samtidigt, det är väldigt sällan två lag (och dess supportrar) har exakt samma syn på saker och ting efter en match. Det är en del av spelet. Vi har skrivit vårt referat och Hasslöv sitt. Bra så, tycker jag.

Det vi är lite oense om är domarens insats, vilket är ganska vanligt efter jämna drabbningar som den här. I lördags mötte vi Sperlingsholm. Vi fick två straffar och i deras fall, friade domaren. Jag misstänker att Sperlingsholm inte anser att han var bra, alls. Vi tycker motsatsen. En av de bättre i år, om ni frågar mig och David.

Låt oss istället vara överens om att det var en riktigt bra match med högt tempo och god division 5-kvalitet. Båda lagen ska vara stolta över sin insats. Som jag skrev i vårt referat, jag anser att Hasslöv var värda segern.

Trots tuffa och roliga derbyn ser vi gärna att det går bra för alla Laholmslag i serien. Vi är på uppgång trots alla sammanslagningar av lag.

Vad beträffar kommentaren om nyförvärv då. Våra spelare är ombedda att kommentera med sitt eget namn eller nick, informationen kommer således inte från oss, om nån nu trodde det. Tyvärr är det snarare så att vi kommer att tappa två bra spelare till hösten på grund av en längre utlandsresa.

Här sitter jag och rabblar självklarheter när jag istället borde ägna tid åt att planera dagens träning.

2015-08-10 @ 08:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0