SIF vann

Resultat söndag:
 
Sexan:
 
SIF-YBK 4-0 (1-0)
Mål SIF: Oskar Andersson 2, Kenneth Einarsson (straff), Erik Moberg
 
Blev väntad vinst för SIF i Laholmsderbyt i de nedre regionerna av sexan. Därmed fick SIF revansch för förlusten i våras. Nu har man bara ett poäng upp till YBK och man passerade Serbiska i tabellen.
 
YBK:s Tomas Karlsson:
 
Sant eller falskt?
 
Ysby spelade bra? Falskt
Ysby spelade som en påse torktumlade nötter? Sant
Kenneth Einarsson är en sportslig spelare? Falskt
Kenneth Einarsson är den osportsligaste idrottaren sen ben Johnsons dagar? Sant
Undertecknad är en god förlorare? Falskt
Undertecknad är världens sämste förlorare? Sant
Skottorps tre första mål var klassmål? Falskt
Skottorps tre första mål var helt sjuka bajsmål? Sant
Skottorps straff var korrekt dömd? Lika korrekt som förutsägelsen att jorden skulle gå under år 2000.
Ysby berövades en solklar straff? Lika solklar som Högerregeln. Alla såg den, till och med min mor, hon är död sen 7 år tillbaka.
Ysby sköt hejvilt mot Joel i hemmakassen? Inte ett skott avlossades
Ysby var nöjda med insatsen? Kul...
Alexander knudsen är en hal jävel som dribblade bort ybk? Sant
Tränare Karlsson försökte sparka ner honom? Sant
Einarssons tackling mot Eriks huvud var helt schysst? Lika schysst som Mike Tyson och hans öronbett
Erik filmade? Erik fick ledas av med hjärnskakning !
Domaren visade såklart ut Einarsson? Det blev inte ens frispark och även svartenbrandt är såklart oskyldig....
Segern var odiskutabel? Sant
Kan vi skylla på något? Inte ett skit
Kan vi försöka skylla på något? Nej inte ens det...
Gjorde Einarsson mål? Är påven religiös?
Unnade jag honom det? Är påven sexmissbrukare?
Var det här en trevlig söndagseftermiddag? Lika trevlig som en undersökning av prostatan genomförd av en blind jätte med Parkinson 
Finns det något positivt att ta med sig från matchen? Ingen dog
Barnen hemma är lugna och förstår att pappa är ledsen? Falskt
Barnen vill leka doktor eller björnen sover med pappa? Sant
Det skall bli stimulerande att jobba imorgon? Falskt
Det är ångest upp över öronen att det redan är söndag? Sant
Som före detta tränare för Skottorps så betydde matchen inget extra för tränare Karlsson? Nej då, inte alls prestige i det, bara en match som alla andra. Dolly Parton sover på mage och Jimmy Åkesson är gift med en albansk kvinna
Fy fan va tråkigt!
Skottorp vann rättvist och detta var årets värsta upplevelse ! 
 
Ybk
Anton 
Filip Tomas Robin fredrik
Jimmy Tobbe Emil
Ahmed Olle Robban 
Àvb: Anton, Erik, Kasper 
 
//P.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ut som en rätt dålig förlorare.

2012-09-10 @ 06:11:22
Postat av: Allo

Måste kommentera Tomas, som vanligt rolig läsning, inlägg här. Kan ju inte hålla med i allt men det mesta. Som de flesta i Skottorp vet efter matchen mot Skogaby så gillar jag definitivt inga korkade slag o sparkar under matchen som inte har ett dugg med fotboll att göra.
Einarsson är definitivt ingen spelare som jag skulle vilja att sonen spelade mot men denna gången kan jag inte hålla med om att Eriks hjärnskakning var hans fel, eller jo kanske var tacklingen fel från början det har jag dålig koll på, men.. Nu sitter jag och några till snett framför där det hände och såg det från ett annat håll. Erik trillar underst och Kenneth över honom och givetvis när man trillar framåt så tar man för sig med händerna och så gjorde också Kenneth. Där var Eriks huvud klart i vägen. Faktiskt kunde inte Kenneth hjälpa detta (denna gången )... Hoppas det gick bra för Erik och faktiskt tycker jag att någon från Ysby kunde hjälpt honom ut till omklädningsrummet efter matchen. Han hade inte helt lätt att ta sig framåt.

2012-09-10 @ 13:14:57
Postat av: muntreaux

det är väl inte första gången einarsson har inverterade-auktoritets problem.
att bli vuxen kan ta väldigt lång tid för vissa.

2012-09-10 @ 13:50:39
Postat av: supporter


Tycker skottorp börjar tappa humöret.Många avstängningar dåligt uppförande mot spelare och domare. Sen Allo tror jag inte att herr Einarsson försökte missa Eriks huvud heller.

2012-09-10 @ 13:58:11
Postat av: Anonym

Jag tycker Skottorp börjar vinna...

Einarsson är väl inte direkt nåt lagkaptensämne men väl så viktig för Skottorp. Han är knappast ensam om att bete sig svinaktigt på planen.

2012-09-10 @ 14:14:22
Postat av: Allo

Till supporter. Okej om du satt där jag satt så måste jag ju, och de anda, ha sett fel då. Jag försvarar verkligen inte dåligt uppförande på planen men rätt ska vara rätt.

2012-09-10 @ 14:24:29
Postat av: Oskar M

Tappa humöret vet jag inte om vi har gjort. många gula kort som delats ut olika matcher därför en del avstängningar också. Samt han med pipan som bestämmer som tror att han ser allt kan ju också vara en anledning till att vi nu i så fall haft dessa extra avstängning, men dåligt uppförande eller vad du menar vet jag inte? alla har väll rätt till att konfrentrera något även i stundenshetta kanske de slinker ut något några ord som inte ska komma ut men som gör det i stundens hetta. SIF är oavsett på en väg i rätt riktning :)

2012-09-10 @ 16:00:58
Postat av: Tomas

Innan ni skenar iväg....
Einarsson och Skottorp är ett gött gäng. Spelar inte fulare än andra....vann helt rättvist. Att Einarsson är osportslig är ju bara min åsikt och dessutom en stor profil i serien. Hade alla varit vattenkammade snälla pågar så vore ju livet i sexan rätt mkt tråkigare. "Referatet" är ju främst menat med glimten i ögat. Einarssons tackling var ju såklart inte menad att ta så illa men borde ju självklart i alla fall renderat frispark...därav min kommentar. Hur som helst. SIF vann med 4-0. Det kan man inte snacka bort. Grattis!

2012-09-10 @ 17:17:37
Postat av: Ola

Jag vill börja med att säga att jag håller med Allo om dina inlägg Tomas, riktigt läsvärda.
MEN även som Allo, håller jag inte med om allt :)

Einarsson VS Erik. Jag såg händelsen i förbifarten, men den enda som kan uttala sig om det var meningen eller inte är bara Einarsson själv. Vi andra kan bara tro. Det sista som hände i deras batalj var att Erik fick Einarssons fot/dobbar i ansiktet/munnen. Jag TROR att det uppkom tack vare Einarsson ramlade över Erik och då träffade honom med foten. Men som sagt jag tror,,,
Hoppas det stannar vid hjärnskakning och inte blir något med tänder/käke.
Sen ang målen, det första "bajsmålet",,,, Jag kan tycka att får man in bollen från den kanten och i löpet så är det inget "bajsmål" utan ett snyggt mål.
Det andra b...målet (hemskt namn). Jag som ungdomstränare manar alltid på mina killar att fullfölja en löpning mot mål/målvakt, för att det kan alltid uppstå en situation där målvakt/backar gör en mindre bra prestation och är man då på rätt plats och trycker in bollen då är det inget b...mål utan en bra läsning av spelet som resulterar i ett väl utfört jobb(mål). Tredje målet kan jag inte säga om det var straff eller inte, för jag såg inte situationen. Men åter igen, går man fram och lägger bollen på straff punkten och kallt placerar den i mål då e det inget b...mål utan ett snyggt mål som ger en massa självförtroende för straff läggaren.
Sen nu om dessa mål var billiga eller enkla att göra pga en mindre bra prestation eller inte spelar ingen roll. Att göra mål ger självförtroende och det ger bra spelare.
Sen får vi inte glömma vad div 6 fotboll(eller all fotboll) i småklubbar går ut på, att ha roligt. Samt att göra mål och vinna matcher (jag e inte heller lätt lurad,,). Och en rolig match får vi när spelarna på plan avgör matchen och INTE mannen med pipan, som det tyvärr blir ibland.
Så gå ut nu och ha roligt på planen. Om ni fäller någon, krama om den spelaren och be om förlåtelse,,;)

Sen till sist en kommentar till "supporter":
Där har varit en del kort och avstängningar ja, men det har ju dom flesta klubbarna i serien oxå fått känna av. Men att SIF skulle ha tappat humöret nu i höst???
Den inställningen dom går in med på planen, den glädjen som nu finns i laget. Samt viljan att spela bollen framåt mot mål med hjälp av fler lagmedlemmar än en har jag inte sett på länge.
Jag e både stolt och imponerad av att SIF tagit detta steg framåt i andra halvan av säsongen.

I vår matchen var Ysby bättre, nu i höstmatchen var SIF bättre, så e det i spelet där bollen är rund och allt kan hända,,,,

2012-09-10 @ 18:12:10
Postat av: ola

Haha kul att Tomas gjorde ett inlägg innan jag var klar med mitt,,,:)
Som sagt, man ska ta det med glimten i ögat.
Men jag fick ett bra tillfälle att berömma SIF.

2012-09-10 @ 18:19:25
Postat av: Einarsson

Det gör ont att möta mig.
Men givetvis var det inte meningen att skada någon.
Tyckte inte att det var så farligt men tydligen tog det rätt illa
Ni som känner mig vet att jag inte är samma person på plan som utanför.
Och till Tomas: Du fick gult kort, Vad fick jag? Så frågan är vem spelar fulast? :)

2012-09-10 @ 18:52:19
Postat av: Lasse P

Ola, det där att man skall krama motståndaren skall jag prova. Kanske är mysigt. Har aldrig provat det men någon gång skall vara den första. Kan bli intressant om killen inte reser sig efter tacklingen :)
I övrigt så är det superkul att SIF har rest sig.
Lika kul som Ysbys Tränaranalyser.

2012-09-10 @ 19:41:50
Postat av: Tomas

Igen bara så att alla fattar;

DET VAR INTE DOMARENS FEL ATT YSBY FÖRLORADE!!! INTE DOMARENS FEL!!!! HAN GJORDE TVÅ FELBESLUT UNDER MATCHEN. JAG GJORDE 100!!

2012-09-10 @ 20:35:09
Postat av: Anonym

Sur gobbe.

2012-09-10 @ 21:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0