Resultat fredag

Elitfyran:
 
Ullareds IK-LFK 1-2 (0-1)
Mål LFK: Perparim Beqaj, Fredrik Johnsson (straff)
 
LFK öser på. Ny vinst i ny seriefinal. Nu var det Ullared som besegrades. 1-0 i första genom Perpaim Beqaj, som tryckte Jonatan Jacobssons volleyretur efter i hörna i mål mycket tidigt i matchen. Resultatet stod sig första halvlek ut. LFK ägde i vanlig ordning mycket boll. Andra halvlek var jänmare. Tryggt när Fredrik Johnsson satte dit en straff som betydde 2-0 till LFK. Ullared reducerade med knappt fem minuter kvar att spela. Lite nervöst, men det gick vägen och LFK inkasserade en ny trea.
 
Sexan:
 
SBK-SIF 2-3 (1-1)
Mål SBK: Håkan Johansson (straff), Olle Günther Hanssen
Mål SIF: Oskar Moberg 2, Alexander Knudsen
 
SIF är bättre än tidigare och precis som väntat gav man SBK en rejäl fight om poängen. Man gjorde det så pass bra att man fick med sig en trea hem från Skogabyn, och det är starkt gjort.
 
YBK-HIS 0-3 (0-1)
Mål HIS: Jimmie Ivarsson, Philip Trollér, Emil Hermansson
 
YBK fick tillbaka några spelare jämfört med senaste matchen. Bl a viktige spelande tränaren Tomas Karlsson. HIS blev ända för svåra och YBK förlorade på nytt med 3-0 efter 1-0 i paus.
 
YBK saknade som vanligt mer än en handfull ordinarie spelare men nu väntade derby mot Hasslöv och i sådana matcher betyder inställning och offervilja allt varav laguppställningen är av mindre betydelse. YBK tvingades till en del ommöbleringar. Anton Olsen vikarierade på topp istället för Olle Larsson, Emil Davidsson debuterade som mittback och tränare Karlsson placerades på innermittfältet tillsammans med Jimmy Ivarsson. 
 
Matchen varade i 90 minuter.
I 90 minuter sprang YBK;s mittfält som galningar jagandes bollen
I 90 minuter pågick jakten
I 90 minuter pågick jakten utan att lyckas
I 90 minuter spelade Hasslövs nummer tre mittback
I 90 minuter spelade Hasslöv med två anfallare
I 90 minuter sparkade Hasslövs nummer tre bolldjävulen över hela planen fram mot de två anfallarna
I 90 minuter lyckades det
I 90 minuter spelade Hasslöv aldrig bollen bakåt
I 90 minuter spelade YBK sällan bollen framåt
I 89.5 minuter var Anton Hansson bäst i världen
I sju sekunder misslyckades han.
Då gjorde Jimmie Ivarsson i Hasslöv "sitt livs fulaste mål". 
I 90 minuter kämpade YBK
I 90 minuter ledde det till ingenting
I 90 minuter bjöd Hasslöv på ett långbollsspel som fått Drillo Olsen att komma i brallan om han skådat matchen
I 90 minuter bjöd Hasslöv på ett långbollsspel som fått Pep Guardiola att gråta om han  skådat matchen
I 90 minuter sprang Jimmy Ivarsson på mittfältet i YBK
I 90 minuter sprang Jimmie Ivarsson på mittfältet i Hasslöv
I ett ögonblick av förvirring fick YBK en gyllene chans men såklart gick Albins skott tätt utanför det av målvakten övergivna målet
I 90 minuter gav Hasslövs högerytter YBK;s backlinje ett mindre helvete
I 90 minuter pågick matchen
Om matchen TV - sänts och höjdpunkterna skulle visas - så hade inslaget blivit 7 sekunder långt. 
Efter matchen frågade LT:s reporter "hur känns det"? 
Jag svarade "Inte så bra. Det här var ett bottennapp".
Jag tänkte "vafan tror du? Muckar du eller"?
En i publiken klappade uppmuntrande efter matchen 
Jag tackade.
En i publiken ropade efter matchen "ni får väl för fan skjuta lite"
Jag nickade och tänkte att jag helst av allt ville skjuta honom...
Efter matchen satt vi tysta i omklädningsrummet
Hasslöv sjöng
I det läget hatade jag alla Hasslövsbor. 
Efter matchen stannade vi på Fyrkanten. Snuset var slut där hemma.
Snuset var slut på Fyrkanten också
Det var fredag kväll. Helgen hade inletts. Bristningen från GAIS - matchen värkte. Jag snusade använd General. Vi hade förlorat igen. Hasslöv var bättre. Vi var sämre. På TV visades Paralympics. Jag vet att jag kommer träffa HasslövsIvarsson på dagis. Funderar på att fälla hans barn. 
 
Kämpa Ysby!
 
YBK;s lag
Anton 
Kasper Emil D, Emil O, Filip
Tomas, Jimmy I, Tobbe J
Ahmed Anton O Erik M
Avb; Andreas H, Albin O, Lasse H, Dennis L
 
Anmärkningsvärt i övrigt från fredagskvällen var att Haverdal slog Vapnö med 2-1 i sexans seriefinal. Rutinerade HIF har därför fortfarande möjlighet att vinna serien. Man leder nu, trots tre förluster, före VIF på andra plats. Dock med en match mer spelad. Tack för att det skapas lite spänning! Detta var Vapnös första förlust i år.
 
//P.

Kommentarer
Postat av: P

Jag får ofta glädjen att läsa Tomas ref. först av alla då de mejlas direkt till mig efter att de skrivits.

Mina favvostrofer från just denna match:

"Efter matchen frågade LT:s reporter "hur känns det"?

Jag svarade "Inte så bra. Det här var ett bottennapp".
Jag tänkte "vafan tror du? Muckar du eller"?"

P:s kommentar: Ta det lugnt. Olle e bara 19 år gammal och inte så luttrad. Dessutom e han min syssling. Bråka inte med släktet Jönsson. Min och Olles farfar hade 16 syskon... Vi har jättestor släkt!

"En i publiken ropade efter matchen "ni får väl för fan skjuta lite"
Jag nickade och tänkte att jag helst av allt ville skjuta honom..."

P:s kommentar. Hahahahaha! *Plogen skrattar högt framför datorn*

"Efter matchen stannade vi på Fyrkanten. Snuset var slut där hemma.

Snuset var slut på Fyrkanten också

Det var fredag kväll. Helgen hade inletts.

Bristningen från GAIS - matchen värkte. Jag snusade använd General. Vi hade förlorat igen. Hasslöv var bättre. Vi var sämre. På TV visades Paralympics. Jag vet att jag kommer träffa HasslövsIvarsson på dagis. Funderar på att fälla hans barn."

P:s kommentar: Hahahahahahaha! *Plogen skrattar ännu högre (i ensamhet framför datorn)*

2012-09-02 @ 02:19:38
Postat av: Allo

Fantastiskt bra skrivet Tomas. Nu blev en seg söndag betydligt roligare.

2012-09-02 @ 12:47:58
Postat av: Wallgren/Haverdal

Du e helt fantastisk på att skriva Tomas (YBK). Du borde skriva en egen bok, med samlade matchreferat. Helt fantastisk :)

2012-09-04 @ 12:05:02
Postat av: Tomas

Tack för berömmet, finns nog ingen större marknad dock....

2012-09-04 @ 12:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0