Oavgjort på Björkvallen

Resultat träningsmatch:

RGIF-LFK (A/B) 1-1 (1-1)
Målskytt RGIF: Sonny Nilsson
Målskytt LFK: Alexander Pettersson

En härlig match mellan kommunens två bästa lag. Speciell framförallt för två spelare: RGIFs Patrik Philipsson - ex-tränare i LFK och LFKs Mats Lindström - ur-Giffare. I första halvlek ställde LFK i princip ett rent B-lag på benen. Dock ett bra B-lag och det var faktiskt längesedan jag såg bilagan i LFK spela så bra. Man försökte hela tiden hålla uppe tempot i spelet och man satte väldigt hög och hård press så fort man inte var bollförande. Spelmässigt var man bättre än hemmalaget under den första havleken. RGIF imponerade även de, man gav ett väldigt stabilt intryck och målchansmässigt så var man minsta lika bra som LFK. Bortalaget tog ledningen i matchen sedan Nijazi Behrami dragit upp ett anfall med en fantastisk boll ut på kanten som slogs in av Robert Nilsson (?) mot en framrusande Alex Pettersson som mycket elegant, med känsla slog in bollen i mål. RGIFs replik kom genom Sonny Nilsson som med ett mäktigt vänsterskott utifrån såg till att paussiffrorna skrevs till 1-1.

I pausen byttes Jonatan Jacobsson och David Eriksson in i LFKs lag, medan RGIF bytte in Johan Nilsson och Johan Bergman. I 60e minuten lämnade jag Björkvallen och då kändes det som att LFK låg närmst en seger och med tanke på sparkapitalet man hade på bänken var jag ganska övertygad om att LFK skulle ta hem det. Innan jag stack hann Patrik Philipsson med att bjuda på lite fotbollskonst då han visade sina föredetta adepter i LFK hur en bissa efter konstens alla regler går till. Denna bissa bjöd Philipsson på efter en hörna, bollen hamnade i ribban, synd, då den aktionen var värd ett mål. Under matchens sista 30 minuter rapporteras LFK ha haft ett ganska så stort spelövertag och man borde gjort ett par mål. Det ville sig dock inte och mot slutet var det nära att Sonny Nilsson blev stor matchhjälte för RGIFs del då han rann igenom, dock utan att få bollen i mål.

Jag tyckte att samtliga i LFK gjorde en bra match så länge jag såg. Göran Medjed bör vara mycket nära en A-lagsplats med tanke på de kvalitéer han besitter. Även hela RGIF imponerade, stabiliteten beror mycket på de äldre spelarna som Philipsson, Bergman och Mikael Fransson. Men även Daniel Hellsten, Oskar Nilsson, Jens Strömberg, Johan Nilsson och Sonny Nilsson är spelare som väldigt sällan underpresterar. Dessutom har man spets, framförallt i Markus Kjellsson, men Atef Abou-Shakra imponerar på mig med hårt jobb i match efter match och Visar Demaj tar för sig allt mer, mot LFK visade han prov på sin fina teknik flera gånger om och han var dessutom hal som en ål. Det råder inga tvivel om att ett miljöombyte gjort de båda herrarna gott.

RGIFs lag:

Tony Andersson,
Oskar Nilsson, Jens Strömberg, Patrik Philipsson, Daniel Hellsten,
Sonny Nilsson, Mikael Fransson,
Albert Bengtsson, Markus Kjellsson, Atef Abou-Shakra,
Visar Demaj

Johan Nilsson, Johan Bergman, Christopher Holgersson, Johan Tagesson, Pontus Holmgren

LFKs lag:

Markus Johansson,
Linus Borg, Joakim Larsson, Göran Medjed, Filiph Josefsson,
Nijazi Behrami, Mats Lindström,
Robert Nilsson, Victor Bakkioui, Egzon Behramaj,
Alexander Pettersson

Jonatan Jacobsson, David Eriksson, Andreas Martinsson, Anton Tideman, Fredrik Johnsson, Besart Mazreku

Victor Bakkioui är troligen en provspelare från HBK. Han har tidigare bl a gjort två mål då LFK B mötte Vinbergs motsvarighet för en tid sedan.

(Lagen/trupperna är utsatta med reservation för eventuella fel. Jag är inte hundra, varken på lagupställningarna eller avbytarna. Rätta mig gärna.)

//P.

Kommentarer
Postat av: åskådare

Bollen slogs inte in av Robert utan av Nijazi. Antar att du reserverat dig för fel där då du inte varit helt säker på om det var Robert.

2010-03-17 @ 07:47:26
Postat av: LFK J

Lfk J-walldia på grusplanen i laholm onsdagkväll!

2010-03-17 @ 08:46:06
Postat av: Publik

Känns inte som du har något rätt gällande dina reflektioner för första halvlek! Tror inte LKF skapade någon het chans(förutom målet) under den halvleken. Däremot skapade RGIF med Visar i spetsen en hel del under de första 45min.

Eller så ser vi fotboll helt olika..

2010-03-17 @ 11:30:07
Postat av: P

Skrev inget om några målchanser under den första halvleken, förutom att RGIF skapade minst lika mycket som LFK. Men, men... Man kan ju vända och vrida på allt hur man vill. RGIF skapade mer, men LFK stod helt klart för det konstruktiva passningsspelet, i af under den första delen av matchen som jag såg själv. Sedan ska jag i ärlighetens namn skriva att jag inte är någon stor fotbollsanalytiker.

2010-03-17 @ 12:12:11
Postat av: stefan

Hej, Vad har hänt med Carlos? han har inte stått dom senaste matcherna i Ränneslöv. Skadad??

2010-03-17 @ 12:15:58
Postat av: Tonne

Han e i Mexico, kommer snart hem. Randerslund stänger inte förrän 20.00 på vardagarna.

2010-03-17 @ 12:33:30
Postat av: Till Målis

Ja hehe då gäller det att hinna med färdtjänst tillbaka med andra ord.

2010-03-17 @ 13:21:37
Postat av: Publik

Ok, jag förstår.

Oavsett så är det skoj att du skriver om lokalfotbollen.

Kämpa på!

2010-03-17 @ 13:25:18
Postat av: sluta gnäll på allt ni läser

tänk dig för innan du skriver "publik" dumt. va glad att nån överhuvedtaget skriver om den lokal fotbollen. dessutom ställde inte LFK med sin a lag. så lägg ner o gnäll hit o dit va glad att nån tar tid o bryr sig om o skriver om fotbollen. jag e iallfall tacksamm´för de plogen fortsätt så du gör ett jävligt bra jobb oavsett de her gnällkärringar´na. fortsätt så. mvh sabbe

2010-03-17 @ 14:06:01
Postat av: Båten

Håller med Sabbe!

2010-03-17 @ 14:33:27
Postat av: P

Helt okej att förmedla sin bild över en match som man sett här bland kommentarerna. Även om den inte stämmer överens med min. Det jag förmedlar är inte defintivt, bara det jag själv tycker. Jag vill ha kommentarer och de måste inte alltid vara positiva.

2010-03-17 @ 16:44:12
Postat av: Blerran

Kornhult/Hishult spelar DIV-VI- Nästa år!



http://blerran.blogg.se/2010/march/kornhulthishult-spelar-div-vi-nasta-ar.html

2010-03-17 @ 16:59:45
URL: http://blerran.blogg.se/
Postat av: Segelbåten

När börjar LFK J-Walldia B ?



Vad ja har hört så är det 19.30. Någon som vet om det stämmer?

2010-03-17 @ 17:39:46
Postat av: Walldia

19.30 stämmer.

2010-03-17 @ 18:33:15
Postat av: Pelle

LFK J - BKW B 2-7



Mål BKW:Patrik Marku 3, Arton Ajvaci 2, Markus Pettersson 1 och Anton Gjergjaj 1.

2010-03-17 @ 22:26:37
Postat av: Nalle

KHFF-LTIK (B) 1-2 (0-0)

Målskytt KHFF: Samuel Markow

Målskyttar LTIK: Daniel Huttunen, Håkan Karlsson

2010-03-18 @ 00:47:01
Postat av: Anonym

Jasså markus pettersson spelar i Walldia nu, vad hände i LFK ?

2010-03-18 @ 07:57:26
Postat av: BKW

Marcus vill komma tillbaks och duscha med sina trevliga vänner igen!

2010-03-18 @ 10:37:16
Postat av: Anonym

Fanns det inga trevliga vänner i LFK ? ? ? ?

2010-03-18 @ 12:49:38
Postat av: Kalle-Balle

Han fick ju inte kontrakt med LFK så han kanske inte hade så mycket val va? Får väl se om han lyckas ta en plats i Walldia.

2010-03-18 @ 13:41:35
Postat av: Buttman

Tror oxå han saknade duschen med grabbarna och speciellt Jimmie``tvålen´´Ivarsson. En mästare på att glida i duschen.

2010-03-18 @ 14:12:59
Postat av: Båten

Kalle-Balle, Han fick visst kontrakt vad snackar du om? Får se om du tar en plats i årets fjant-lag

2010-03-18 @ 14:36:03
Postat av: K-B

Nä han fick inte kontrakt. Hade han fått det han han väll inte gått till BK W va?

2010-03-18 @ 14:45:16
Postat av: robban

marcus hade kontrakt med lfk men han tyckte inte att edt var så kul och hade tappat lite av motivation av att spela i lfk så han valde att gå till walldia igen och spela med vänner och ta en pltas i laget. dessutom är han bara utlånad från lfk. men han skriver nog själv snart med :P

2010-03-18 @ 15:25:52
Postat av: Bellman

Dagens ungdom! Det e inte många som e beredda att satsa. Det var bättre förr. Många har talangen, få har viljan. Vilja, ambition och inställning är också en talang och den tycks inte många ha nuförtiden.

2010-03-18 @ 15:34:59
Postat av: Anonym

Det finns inget som heter utlång på denna nivå, det man gör är att man bytar klubb helt och skriver ett kontrakt klubbarna emellan där det står att man inte kan hindra spelaren från att byta klubb under en viss period.

2010-03-18 @ 16:57:44
Postat av: Pelle

Det stämmer med Marcus övergång det är en normal övergång utan skrivna kontrakt, det behövs inte.

Ingen stoppar Marcus om han skulle känna för att gå tillbaka till LFK i framtiden

2010-03-18 @ 17:23:51
Postat av: n1

Plogen var du på plats ochs åg LFK J - Walldia och isf blir det någon rapport?

2010-03-18 @ 18:14:21
Postat av: Mannen bakom trädet.

Jag var och såg matchen. Ingen anledning vrf ja stack dit, tråkig hemma kväll antagligen.



Men min rapport, eller snarare vad ja tycker om matchen så började Walldia bäst. Dem stressade LFK ganska mkt så dem tappade bollen på egen planhalva som gjorde att LFK fick det ganska hårt, och det va speciellt jobbigt för dem var ju bara 15-17 åringar, och när man möter killar som är upp i 43 års åldern ( tänker påmittbacken i walldia) så kan det ble ganska tufft. Men om man kollar till tekniskt sätt och passningsskyklighet så var LFK helt överlägsna. Walldia vann ganska mkt på Fysik och deras löppningar. Och 3 utav walldias mål var rent slarv av LFKs Juniorlag, som Walldia uttnytjade ganska väll. Men om man kollar till resultatet så tycker ja det närmare borde ble runt 2-4. För så duktiga va inte Walldia. Jag fick även veta att LFK hade 2 riktigt duktiga spelare borta, jag har ingenaning vrf. Jag vet inte om Walldia hade några större förluster.



Hoppas ni alla har det bra där ute!

2010-03-18 @ 18:45:48
Postat av: P

Nej, tyvärr så missade jag den matchen. LTIKs B-lag spelade match samtidigt och i den kampen tvingades jag själv, pga spelarbrist, att spela. Jag gjorde en medioker insats på topp under den första halvleken. Och precis som någon nämner ovan så vann LTIK mot KHFF med 2-1. Siffrorna var fortfarande 0-0 då jag utgick till förmån för Hawk som bara behövde dryga kvarten på sej för att sätta dit LTIKs 1-0, distinkt skott med vänsterfoten. Efter det kvitterade KHFF genom Ryssen innan LTIKs Hutte/Duvit avgjorde tillställningen till bortalagets fördel.

2010-03-18 @ 18:52:56
Postat av: A

Kul att läsa andras åsikter om matchen (LFK-Walldia)

Fler får gärna skriva om de såg matchen (:

2010-03-18 @ 18:57:45
Postat av: Macke P

Ni nu som skriver att jag inte fått kontrakt med LFK, kan ju få se de själva jag har det här hemma om ni vill kolla på det. Sen lämna jag LFK för att jag inte trivdes och inte hade motivationen som krävdes, så då kände jag att jag ville tillbaka till Walldia.

2010-03-18 @ 20:32:05
Postat av: Undrande

Ngn som vet varför Hultin slutat i Skottorp?



P?

2010-03-18 @ 21:38:34
Postat av: just de

han har fått kontrakt med valencia

2010-03-18 @ 22:21:31
Postat av: Anonym

Hultin har väl inte slutat eller ?

2010-03-19 @ 09:08:44
Postat av: Olofsson

Är det inte så att Hultin är på golfsemester? tror det iaf

2010-03-19 @ 20:02:41
Postat av: k

nope



han har slutat. bråk tydligen...



2010-03-19 @ 21:16:17
Postat av: P

Har pratat med Hultin. Han har inte slutat. Onödigt att spekulera. Så fort jag får reda på ngt skriver jag det.

2010-03-19 @ 22:13:01
Postat av: SABBE

detta blogg hade vart full av skitsnack om alla skrev vad de hör o tror så snäll överdriv inte. plogen vet vad han snackar om dessutom hade han isåfall skrevit de sj för länge sen så ta de lungt med ryktet de e inte alltid så att de e sanningen. De man hör de e därför de kalls för rykten.

2010-03-20 @ 18:20:20
Postat av: K

Sorry Sabbe och sorry plog som har fel för en gångs skull. Hultin har slutat....



2010-03-20 @ 19:32:50
Postat av: SABBE

DÅ VET DU NÅTT SOM VI INTE VET......

2010-03-20 @ 19:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0