Inför helgen

Lördag:

LTIK-SBK kl 09:15, Veingegrusplan

Usch! Tidigt... Vissa tycker det är gött för att man sedan har hela dagen framför sig. Jag tillhör inte dem. Däremot är det bra då jag ju faktiskt hinner med ytterligare ett par matcher under dagen, om jag vill. LTIK saknar bl a Mattias Olofsson, Ola Nilsson, Miridon Berisha och Simon Vedin i matchen. Men även SBK lider av lite manfall då alla tilltänkta A-lagsspelare inte kommit igång med träningen än. Så det jämnar väl ut sig. LTIK bör vinna säger ni, av tradition har LTIK dock mycket, mycket svårt för SBK. Det passar inte oss att möta den röda muren. Men det är alltid en kul utmaning då SBKarna brukar vara duktiga på att ta jobbet för varandra och på att täppa till bakåt.

SIF-Snöstorp/Nyhem IF B kl 11:00, Veingegrusplan

SIFarna har tränat på lite bättre under veckan, gräset i Hasslöv kan vara en bidragande orsak. (Skrev jag gräs? Otroligt!) SIF behöver ett bra lag för att ha chans mot ett storsatsande Snöstorp/Nyhem som i år är lite av favoriter till att ta hem trean, trots att man är nykomlingar. Rimligtvis borde B-laget därför hålla hyfsad klass. SIF skulle även mött Halmia U under söndagen. Den matchen fick man dock ställa in.

RGIF-GIF/VIF kl 11:00, Björkvallen

Förra året slaktade RGIF GIF/VIF i en träningsmatch vid den här tidpunkten. Ska GIF/VIF upp på slaktbordet under lördagen också? Jag tror inte det. GIF/VIF har samma lag som i fjol och truppens bredd imponerar. RGIF har som bekant tappat en hel del, men man har fortfarande en stabil centrallinje. Jag tror att GIF/VIF har hyfsade chanser här, men jag sätter ändå mina bananer på att RGIF vinner med ett par bollar. Björn Olsson gör årsedebut i GIF/VIF, man saknar dock bl a Magnus Ekman, Johan Svensson, Robin Hansen och Jens Axeldahl. RGIF saknar bl a Carlos Fragoso, Erik Lindström, Daniel Paulisson och Johan Nilsson. Verkar vara svårt att få fullt manskap för de flesta lagen denna helg.

Råstorp/Timsfors IF-KIK kl 12:00, Markaryd

Råstorp/Timsfors är ett division femlag från Småland som lär bli en lagom värdemätare för KIK. R/T fungerar även som Marakryd IFs B-lag och enligt uppgift håller man klassen som ett mittenlag i femman. Bekante Kim Dahlman spelar i år med laget. Under den senaste säsongen var han ytterback i KHFF. 

HIS-Gullbrandstorps AIS kl 12:00, Hasslövs IP (GRÄS!!!)

Det blev sent bestämt att HIS börjar träningsmatchandet redan nu. Man är dock rädda för att det kan bli lite tufft då man saknar en hel del tilltänkta A-lagsspelare och dessutom så är det ju då första matchen för HIS del medan GAIS redan spelat en (oväntad förlust mot Getinge med 3-1). Matchen är intressant för Laholms alla division fem-lag då GAIS är nykomlingar i serien sedan man vunnit den mellersta sexan ifjol.

Såg ni GAIS annons i HP?

Jag citerar: Fotbollsspelare sökes. Seriöst satsande seniorlirare sökes till poplaget Gullbrandstorps AIS. Henrik 0722-329272

Någon som är sugen? Annonsen gör ju inte direkt så att man blir skräckslagen som motståndare inför seriespelet. Sen när man möter dem kan man dock ge sig jävlen på att man åker på däng. Därför skriver jag inte mer om detta och behåller för en gångs skull mina tankar för mig själv.

KHFF-Strömsnäsbruks IF kl 13:00, Kornhults IP

KHFF ställs, likt KIK, mot ett division fem-lag från Småland. Även KHFF saknar gubbar då Mikael Dahlgren, Björn Ottosson och Ola Jönsson inte finns med i truppen. Mattias Nätterqvist gör dock årsdebut i KHFF sedan han förra helgen åkt Vasaloppet på en sisådär nio timmar och tjugo minuter. Väl kämpat skriver jag! LTIK-bekantingarna Anders Kallin och Anders Jönsson (min bror) körde även de loppet under söndagen. Anders kom i mål strax innan Nättan, medan Anders kom i mål strax efter honom. Verkar vara en lagom tid med andra ord. Detta var ett sidospår (!) utan dess like. Men, men...

Förslövs IF-BKW kl 13:00, Förslövs konstgräsplan

En tuff utmaning för BKWs del. Sedan tidigare har Förslöv bl a slagit det Båstad som BKW spelade oavgjort mot förra veckan plus RGIF. Tråkigt att BKWs trupp inte kommer upp i rättan tid på lagets hemsida. Det var bättre förr... I af på den punkten. Nu under fredagen kom BKWs trupp upp på hemsidan och man kan konstatera att den är identisk med den trupp som man ställde upp med i den senaste matchen. Stabilt!

Strövelstorps GIF-VBoIS kl 15:00, Ängelholm, grusplanen vid Lindab arena

VBoIS bör ha goda chanser att spela ut mot det skånska division sju-laget.

LFK spelar internmatch i helgen tror jag. När, var, hur?

YBK håller en vecka till.

Trevlig helg! /P.

Kommentarer
Postat av: Båten

Laget finns ju uppe på BKW's sida klockan är ju inte äns 10 på morgonen och truppen fick BKW spelarna på igår runt 22~ efter deras träning.



Varför skriver du inte upp lagen? tyckte det var skit bra innan :D

2010-03-12 @ 09:29:31
Postat av: P

De andra lagen med fungerande hemsidor lägger upp sina trupper onsdag eller torsdag kväll. Under -08 och -09 gick BKW i bräschen med detta att vara tidigt ute att lägga ut trupperna snabbt på hemsidan. Men självklart är det bättre att de kommer upp under fredagen än inte alls.



Lagen vet jag inte än, det vet nog knappt tränarna och spelarna i respektive lag än. Jag brukar alltid lägga ut de första trupperna på bloggen. Då får man en överblick hur det ser ut. Sedan är det ju i princip samma A-lagstrupper som lagen har och blir det förändringar så skriver jag dem. Som t ex att Bönne och Nättan gör årsdebut och att Kalle Gås Pauli saknas i RGIF osv. Matcherna som jag ser ska jag försöka lägga ut startelvor från.

2010-03-12 @ 13:53:26
Postat av: Pelle

Vi ska försöka få ut laget på torsdag kväll senast,vi måste ju tänka på nyhetsvärdet :), blir enklare senare när vi går på gräs och ändrar träningsdagar till måndagar och onsdagar.

2010-03-12 @ 15:10:29
Postat av: J. Gunnarsson

Laholms FK spelar internmatch på lördag kl 15.00 Veinge Grus

2010-03-12 @ 17:19:44
Postat av: Den långe..

Ingen årsdebut för Nättan i helgen. Den kommer mot ert b-lag på ons.... ta med Åke.... Nättan vill möta honom....

2010-03-12 @ 17:28:56
Postat av: P

Bra Pelle.



Tackar Jocke.



Börjar se tunt ut för er del inför lördagens match nu Långeman. Nättan vill möta Krille, jag vill inte att Krille ska möta Nättan. Han får kapa någon annan helt enkelt... Prova med Skräddaren.

2010-03-12 @ 17:42:51
Postat av: Den långe..

Inte svårare än att någon annan kliver in..

Skräddaren är inte intressant, Åke vill vi ha på andra sidan! :)

2010-03-12 @ 18:27:23
Postat av: Åkesson

Mr Å, du får nöja dig me lunchen på Mezzo idag så länge. Kommer en dag då d kommer att smälla big time! =).



Hörde av en viss travmänniska att d vankas videogranskning efter morgondagens match :P.

2010-03-12 @ 19:05:19
Postat av: sabbe

jag hade till och med betalat för att se nättan möta åkesson i matchen de kan jag lova hade varit otroligt spännande att skåda. nättan e en toppenkille ingen snack om saken.

2010-03-12 @ 19:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0