RGIF & BKW förstärker

LFKs ex-tränare Patrik Philipsson tar nu upp sin egen spelakarriär på allvar igen sedan han under två år haft ett uppehåll. Philipsson förstärker RGIF i fyran och det är så klart välkommet med ett så rutinerat nyförvärv till den nyblivna division fyra-klubben som tappat några viktiga spelare. Philipsson spelade senast i YBK, men har tidigare bl a spelat i Båstads GIF. Under tiden i Skånelaget lärde han känna RGIFs nye tränare Sven-Bertil Bergström.

Johan Green väljer att lämna LFK till förmån för BKW. Varför vet jag inte. Kanske blev träningsmängden för jobbig eller konkurrensen för tuff. Green får gärna lämna en egen kommentar om han läser detta och har lust med det. Nyförvärvet förstärker upp BKWs offensiv rejält, han är användbar på alla offensiva positioner. Green borde bli en av division fem södras bättre spelare och inträdet i BKWs lag gör att man kan höja målsättningen inför årets säsong.

//P.

Kommentarer
Postat av: BKW

Green är förälskad i Agnvall, det är anledningen.

2010-02-14 @ 16:40:10
Postat av: J.Green

Hej Plogen!Redan förra året kände jag lite att min motivation tröt av någon anledning,varför vet jag inte riktgt.Jag förlängde med LFK i höstas/vintras i form av ett 1 års kontrakt. LFK ville skriva ett 2 års kontrakt men jag kände att 1år blev bäst med tanke på att min motivation led. Försäsongen har gått väldigt bra för min del och jag har väl ändå varit en av de främre i ledet så väl på konditionsträningarna som fotbolls passen utan att överdriva.Men fotboll ska ju vara kul och känner att den förlorade glädjen/motivationen kan hämtas på en nivå som i femman.I bkw har jag trivts väldigt bra innan och kommer göra det i år med. Det blir en utlåning så får vi se vart det leder till sedan. Angående det du sa om tränings doserna och konkurrens innan så älskar jag både träning och konkurrens men som sagt har man inte den glädjen och motivationen till att spela i div III så ska man inte vara kvar. Antingen allt eller inget :) Ses i femman nästa år då, ska bli jävligt kul! Mvh Johan

2010-02-14 @ 19:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0