Min tipsrad

Mycket svårt att tippa de första omgångarna så klart. Här är i alla fall mitt förslag:

1.GIF/VIF-Andersbergs IK 12 Svårtippad match mellan två nykomlingar. GIF/VIF har fördel i form av hemmaplan.

2. KIK-HÅFF 1 Här tror jag på hemmastarka KIK. HÅFF är dock stabila och tunga att möta.

3. Gullbrandstorps AIS-Lidhults GoIF 2 Lidhult lär slå nykomlingen GAIS. Lidhult hamnar på övre halvan. GAIS är mer svårtippat.

4. IF Centern-LTIK 1X En av årets svåraste matcher direkt för LTIK. Centern är stora och tunga, man har fått behålla laget från ifjol och har dessutom förstärkt bra. Centern hamnar topp tre i serien i år, LTIK hamnar på övre halvan och kommer att ge Centern en match.

5. Trönninge IF-KHFF 1 Tuff öppning för KHFF. TIF kommer från fyran och är favoriter till seriesegern. Man har en bra mix i laget mellan rutinerat och ungt samt en av seriens skarpaste tränare i Ulf-Göran Bengtsson.

6. SIF-BKW 2 SIF kommer att ha det tungt i inledningen av serien innan man kommer ikapp med träningen och hittar rätta formationen. BKW har sett pigga ut på försäsongen.

7. Simlångsdalens IF-SBK 1 Lagen har redan mötts i en träningsmatch. Då vann Dalen. Varför skulle det bli annorlunda nu? Det tar ett tag innan SBK kommer igång då de rutinerade spelarna väntar in i det sista att komma till träningarna. När det vankas seriespel lär de dock dyka upp vad det lider.

8. VBoIS-HIS 1 Jag har ju sagt att BoIS blir ett topplag. Det måste jag stå fast vid. HIS har dock chans att skrälla i varenda match i år.

9. YBK-IS Örnia 2 Allt annat än en enkel seger för topptippade ISÖ vore en stor överraskning.

10. Galtabäcks BK-RGIF 1 Galtabäck är tippade i toppen av fyran. RGIF är tippade sist av de flesta. Jag hoppas att man kan hänga kvar. Men det är nog inte mot Galtabäck borta man kommer att plocka några av sina poäng.

11. Påarps GIF-Snöstorp/Nyhems FF 2X S/NFF är tippade i toppen av trean trots att man är nykomlingar. Allt annat än en topplacering måste ses som ett misslyckande med tanke på nyförvärven.

12. Lerkils IF-LFK 1X LFK har inte hittat riktigt rätt under försäsongen. Lerkil är nog ganska bra. Jag tror och hoppas dock på en pinne.

13. BKW-Trönninge IF 2X TIF är som skrivet seriefavoriter. Det kan dock finnas möjligheter för BKW att skrälla hemma på svårspelade Wallevi.

14. Andersbergs IK-KIK 1Jag tror att KIK passar AIK illa att möta. KIK hamnar på övre halvan. AIK är omöjliga att tippa och kommer förmodligen att vara mycket upp och ner.

15. HÅFF-SIF 1 Se tidigare kommentar angående SIF.

16. LTIK-Gullbrandstorp AIS 1X Ska LTIK hamna på övre halvan bör man slå GAIS hemma, samtidigt vet jag inte var jag har nykomlingarna riktigt.

17. Lidhults GoIF-GIF/VIF 1 Lidhult borta blir en väl svår nöt att knäcka för GIF/VIF.

18. SBK-Vapnö IF 2X Vapnö är favoriter till att ta hem sexan. Hemma är SBK dock erkänt starka, till andra omgången har man dessutom ett slagkraftigare lag än vad man har i den första.

19. LFK-Höganäs 2X Höganäs är tippade i toppen av serien. Hemma på Glänningepark har LFK dock en chans.

20. RGIF-Åsa IF 12 RGIF bör ha chans till att rubba Åsa hemma på Björkvallen. Underdogs blir man dock i varenda match.

Jag hoppas naturligtvis på Laholmslagen i varje match, men jag måste tippa lite med hjärnan och inte bara med hjärtat. Även jag vill ju vinna.

//P.


Kommentarer
Postat av: Vinnarspel.se

Det har börjat komma in lite tips nu,härligt.

Ta nu chansen att slå Plogen.

Tipsen ska vara inne senast fre kl 18.00

2010-04-13 @ 22:31:31
Postat av: Anonym

Oddsen mot Galatabäck är släppta och Ränneslöv ger 4,25 i odds för en bortavinst. Kan man hoppas på att Ränneslöv kan överraska i början tro?

2010-04-14 @ 09:01:47
Postat av: Anonym

matchen mellan Simlångsdalens IF-SBK är flyttad så att skogaby är hemmalag.

2010-04-14 @ 20:18:01
Postat av: Vinnarspel.se

Match nr 7 kommer att strykas då matchen är flyttad till Skogaby. Ni som redan lämnat in med gardering i denna matchen har fått mail där ni ombedes att flytta garderingen.

2010-04-14 @ 21:29:42
Postat av: Anonym

Många som anmält sig?

2010-04-15 @ 10:21:14
Postat av: Vinnarspel.se

Inte många bidrag har kommit in så än så länge får alla som deltar pris.

2010-04-15 @ 16:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0