Resultat onsdag

Femman:

Slöinge-LTIK 3-2 (2-1)
Målskyttar LTIK: Simon Vedin, Mikael Rydert

Det kändes inte helt hundra inför matchen sedan förutom målvakten Jonas Wallin (lätt skadad mot Centern), även Richard Frankland och Fredrik Wersch lämnat återbud under dagen. Tre ordinarie spelare är liksom alltid tre ordinarie spelare. Men, men... Inledningen av matchen kändes ändå hyffsad. Vi var bra med och verkade inte så nervösa som Slöinge. De såg ut att spela utan självförtroende och slog bort mycket enkla bollar. Så fort hemmalaget lyckades få ner bollen på mot LTIKs mål kändes det dock panikartat i LTIK. Innan tio minuter har hunnit gå av matchen skänker i princip LTIK bort fyra hörnor. Två utav dessa resulterar i Slöinge-mål. 1-0 kommer till efter usel markering. En hemmagubbe blir helt ren och kan enkelt nicka in ettan för Slöinge. Vems fan var gubben? Att följa sin gubbe på en fast situation är inte svårt. Jag vet spelare som aldrig släppt sin gubbe på en fast situation. Uselt LTIK! På hörnan efter det lyckas inte Morgan Johnsson i LTIK-kassen hålla en boll och runt honom finns då bara tre stycken Slöingespelare. Var fanns LTIKarna som ansvarade för dessa gubbar? En av de fria Slöingespelarna kan trycka in bollen så lätt, så lätt. 2-0 i röven och inte ens tio minuter hade gått av matchen. LTIK skänker bort mål efter mål och motståndarna roffar girigt åt sig.

LTIK är det bättre laget och tar över spelet allt mer. Henrik Olsson är nära att trycka in ett mål för LTIK. Strax efter kommer Simon Vedin fri mot Slöingemålet. Det blir en fifty, fifty boll med målvakten som lägger sig och puttar bort bollen med näven trots att han är utanför straffområdet och fäller samtidigt Vedin. Domaren dömer frispark till LTIK och tilldelar hemmamålisen ett gult (!) kort. Kanske det solklaraste röda i världshistorien, eller? Målvakten kunde ju fått två röda, ett för att han kapade Vedin som hade en jättemålchans och ett för att han tog bollen med handen utanför straffområdet. På den efterföljande frisparken uppstår kalabalik i hemmaförsvaret och flera LTIKare är nära att trycka in en reducering. LTIK skapar också hörnor, på en av dessa är Jim Nilsson ytterst nära att nicka in ett LTIK-mål, på den andra är Simon Vedin nära och på den trredje kan så Vedin till sist trycka dit LTIKs reducering. Nu är LTIK verkligen på g och man dominerar spelet under långa stunder. Känslan i pausen var god.

Efter paus fortsätter LTIK att vara det bättre laget, Henrik och Emil Olsson är nära att göra mål, men de får inte riktigt koll på bollen i avslutningsmomenn. Mattias Olofsson är att nicka in en hörna. LTIK mattas av lite efterhand och Slöinge får vara med och spela lite grand, man skapar två lägen som Morgan Johnsson vackert räddar. LTIKs nye spelare Peter Hedihn har en frispark som så när håller på att segla in. LTIK har två straffsituationer. Domaren friar i båda fallen. I det ena fallet får Mattias Olofsson gult kort för filmning. Hårt då han själv var hårt tagen i ryggen. Jag trodde att domaren skulle kompensera och blåsa straff vid någon av situationerna. Men icke! Slöinge kontrar och lyckas göra 3-1 på ett skott en bit utifrån invid ena stolpen med lite mindre än tio minuter kvar. Tungt! Mattias Olofsson har en nick som räddas på mållinjen efter hörna. Emil Olsson vänder upp snabbt och får iväg ett fräsande skott som går strax utanför. Mikael Rydert kan till sist trycka in 2-3 till till LTIK, dock förgäves då matchen kort efter det blåstes av.

Det är egentligen svårt att ge laget negativ kritik då LTIK på det stora hela gör en bra match och stundtals dominerar spelet och absolut skapar tillräckligt med målchanser för att vinna. Men vinner gör man inte om man bjuder på så enkla mål som LTIK gör och samtidigt inte sätter fler av sina chanser. Peter Hedihn och Simon Vedin var mycket, mycket bra på LTIKs inre mittfält. Men även övriga LTIKare gör en bra match.

Man Utd-Barcelona 0-2 (0-1)
Målskyttar Barcelona: Samuel Eto'o, Leonel Messi


Inte så mycket att säga om. Barca hade mycket flyt som tog sig till final efter semin mot Chelsea. Väl framme i finalen var det dock inget snack. United var bättre första tio innan Barcas mål och lät under den perioden knappt Barcaspelarna låna bollen. Efter Eto'os 1-0 till Barca var det spanjorernas match helt och hållet. Lite tråkigt tycker jag som United-anhängare. Samtidigt kan jag glädjas med de som håller på Barca då laget totalt sett över hela säsongen är värdiga vinnare samt representerar en mycket vacker fotboll. Iniesta och Xavi är man ju nästan lite kär i och Messi kan man ju bara älska.

//P.

Kommentarer
Postat av: sabbe

flyt barca e bässt har de bevisat.

i andra halvlek hänge utd inte ens med ju

barca barca barca barca barca

2009-05-28 @ 11:18:12
Postat av: sabbe kan fotboll

helt rätt sabbe dom e bäst.. alla som hejar på united e såna medgångssupportar. jävla pajas e dom

2009-05-28 @ 14:03:12
Postat av: P

Sab, har du någonsin läst färdigt en text innan du börjar kritisera valda delar av innehållet? Jag skriver ju att jag tycker att Barca är värdiga vinnare. Innan det skriver jag att det var flyt att de tog sig till finalen. I den andra semi-matchen mot Chelsea hade man ett skott på mål under 93 minuter. Det kom i minut 92 och då satt bollen.



Du som kallar mig för pajas, ja alltså indirekt då, med tanke på att du anser att alla som är United-anhängare är pajasar så vill jag bara påpeka att mitt fall så var det givet att United skulle bli mitt lag. Jag har blivit präglad sedan födseln då min far är, inte är United-supporter, det kallar jag inte mig själv heller, men England är fotbollslandet nummer ett och United är och har alltid varit vårt lag. Ser inte mig själv som någon pajas eller medgångsanhängare. Kommer fortsätta att hålla på United även efter finalförlusten mot Barca.

2009-05-28 @ 16:48:06
Postat av: Oscar

Helt rätt!

Forza Barca!!!

2009-05-28 @ 16:50:45
Postat av: sabbe

ja de e väll inte flyt om man sätter bollen direkt på första de e skicklighet inesta e hur jävla bra som helst stora spelare behöver inte tio chanser för att göra mål de räcker med en chans bara.så att jag kritiserar hur mycket jag vill o kan för de e bar inse sanningen ingen i världen spelar lika bra fotboll som barcelona o ingen kommer nånsin göra de se e sanningen.då var de klart

2009-05-28 @ 17:06:22
Postat av: KG

Snälla Oscar använd inte ordet forza när du skriver om en spansk klubb. Det må vara en petitess, men det irriterar mig. Jag föreslår att du skriver "vamos" när du skriver om ett spanskt lag, typ: vamos Real! När du skriver om ett engelskt tycker jag att "go" kan fungera väl, typ: go Liverpool! Skriver du "forza" tycker jag att du ska göra det när det handlar om italienska lag, typ: Forza Milan! Som sagt petitesser, men irriterande. Skriver du om ditt eget lag här i Sverige, vilket väl då i ditt fall är GIF/VIF (?) tycker jag att det går alldeles utmärkt att skriva, säga och skrika: forza GIF/VIF! Men då kommer du också ses som en förespråkare av italiens fotboll.



Inte för att lägga någon slags smolk i din glädjebägare eller så.

2009-05-28 @ 17:10:51
Postat av: sabbe

skicklighet kallas de. stora spelara behöver bara en chans till att göra mål inte hundra en touch ett mål enkelt. så jah kallar de för skicklihget inte flyt.du verkar se på fotboll på ett annat sätt än vissa av oss men jag säger bara som de e sanningen

barcelona e bäst o så kommer de förbli länge till.sen måste man kunna skjilja på åsikter o sanning. ha de mvh

2009-05-28 @ 17:11:23
Postat av: P

Förstå mig rätt Sab, jag är inte arg eller så. Men nu fokuserar du på fel saker igen. Jag hävdar inget annat än att Barca är värdiga vinnare och jag tycker också att de representerar världens bästa fotboll. Jag har inget emot Barca, jag gillar dem. Men minns du semin överhuvudtaget? Chelsea hade ju matchen och borde fått minst (!) två straffar. Man måste ha lite tur för att vinna, så är det alltid och bra lag har ofta lite flyt. Jag tänker inte ifrågasätta Barca som värdiga vinnare, för det tycker jag verkligen att de är.



Förövrigt har jag ingen särskild syn på fotboll, har ingen syn på fotboll alls, har inget fotbollsöga. Men jag älskar sporten i sig.



Ses på träningen Sab!

2009-05-28 @ 17:28:19
Postat av: sabbbe

jo jag vet semin men de e ju inte de vi snckade om vi snacka om iniestas mål men sak samma. vi är överens om att de e bäst just nu iallfalll de e huvudsaken sen måsta man ha tur på sin sida både på plan o i livet.mvh

2009-05-28 @ 21:21:09
Postat av: Oscar

Till KG:

Força barca nöjd? ;)

2009-05-28 @ 21:50:26
Postat av: Richard Frankland

Sabbe...barca e bäst i europa just nu...men man utd e fortfarande bäst i världen. Iniesta o Puyol var hur bra som helst mot man utd...

Sabbe....England vinner VM!! ;)



JUST DET....KG....snälla säg aldrig "go liverpool eller man utd" säg "COME ON LIVERPOOL" but hey..I am not trying to be picky!! :)

2009-05-30 @ 09:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0