Inför Kristiflygarehelgen

Onsdag:

Femman:

KIK-Slöinge GoIF kl 19:00, Lagavallen

Slöinge låg i fyran förra året, man har trots det inte kommit upp i nivå i år. I förra omgången lyckades man plocka en poäng av de fem poäng man skrapat ihop och det från serieledande Glommen. Som vanligt i femman lär det bli tätt och jämnt.

Torsdag:

Trean:

LFK-Påarp kl 15:00, Glänningepark

Sexan:

VBoIS-SBK kl 13:00, Våxtorps IP

Fredag:

Femman:

LTIK-IF Centern kl 19:00, L:a Tjärby IP

Varje match känns som ett lotteri i femman. Alla lag slår alla, det är jämnt och det handlar om små marginaler. Nivån på matcherna är ungefär som om sexans bästa lag SIF och GIF/VIF skulle mötas i match efter match, det skiljer faktiskt en hel del mellan divisionerna. Samtliga de fyra nedflyttade lagen från fyran hamnade i division fem södra. Tre av de här fyra lagen tillhör inte toppen. Det säger lite om seriens kvalité. LTIK har inte haft marginalerna på sin sida i matcherna och ligger faktiskt i skrivande stund sist i serien. Det är dock mycket tätt sett över hela tabellen, ett par vinster gör att man är med igen. Centern har inte heller rosat marknaden, men tog sin första trepoängare i förra omgången mot KIK. Det finns tyvärr en del frågetecken inför matchen i LTIKs trupp pga sjukdommar.

Vapnö-KHFF kl 19:00, Vapnö IP

HÅFF-RGIF kl 19:00, Hebergs IP

Sexan:

Sperlingsholms IF-IS Örnia kl 18:30, Sperlingsholms IP

Intressant Halmstadmöte.

HIS-YBK kl 19:00, Hasslövs IP

Lördag:

Sexan:

SIF-GIF/VIF kl 14:00, Skottorps IP

Omgångens godbit! Jag grämer mig över att jag befinner mig i Hylte med LTIKs B-lag under lördagseftermiddagen. Denna match hade jag verkligen velat se. Blir det storpublik månde? Hoppas på grannt väder.

Simlångsdalens IF-BKW kl 14:00, Simlångsdalens IP

//P.

PS. Jag fyller på med mer info om mötena efterhand. Titta tillbaka på detta inlägg! DS.

Kommentarer
Postat av: Packi

Simångsdalens IF - BK Walldia

Datum: 2009-05-23

Dag: Lördag

Tid: 14.00



2009-05-20 @ 00:22:26
Postat av: Joel Å

Lycka till nu KIK, jag vet ni kan slå dom ;). ses om en vecka :)

2009-05-20 @ 10:34:36
Postat av: Simon

Joel vi fixar detta du behöver inte oroa dig... ha de gött på semestern

2009-05-20 @ 11:05:58
Postat av: sebbe

var de nån som frågade dig nått packi

2009-05-20 @ 11:24:57
Postat av: Joel Å

Bra Simon ;). både serien och DM nu :). Tack tack

2009-05-20 @ 11:45:28
Postat av: Packi

Ingen som frågat mig något och det ska väll inte behövas för att skriva här Sebbe???

Rätt info angående vår match bara eftersom Plogen satt den bland fredagens matcher.

2009-05-20 @ 14:40:34
Postat av: Arton

LTIK är inte så bra som du har fått för dig Mr P.

2009-05-20 @ 15:09:53
Postat av: sabbe

vi e bättre än er iallfall arton

2009-05-20 @ 15:44:04
Postat av: sabbbe

vi utkklassade er med 7-1 sist ajvajz

de säger vell allt eller.

sab

2009-05-20 @ 15:50:20
Postat av: P

Vet inte riktigt hur bra jag tycker att LTIK e Arton... E vi så bra som vi var mot RGIF i första halvlek e vi nog fan rätt så bra ändå.



En match mot SIF skulle nog bli jämn, men jag tror självklart att LTIK e lite bättre. Sen har SIF fördel av ett gott självförtroende efter alla vinster på sistone.



Hur dåliga är LTIK Arton?

2009-05-20 @ 15:54:15
Postat av: P

Ta det lugnt Sab. Det skulle nog inte bli lika stora siffror om lagen hade mötts idag. Men självklart tycker jag att LTIK är bättre än BKW. SIF tror jag är det lag som hade haft bra möjligheter att rubba LTIK av division sex-lagen. Möjligen GIF/VIF också.



Obs! Jag tycker att det är skitkul att det har gått bra för BKW. Det är verkligen en seger för den offensiva fotbollen. Hoppas att det håller i sig så att Walldia kan vara med och slåss om topplaceringarna hela vägen.

2009-05-20 @ 16:06:04
Postat av: P

Jag ska inte behöva gå in och radera massa skitsnack här inne. Kom gärna med kommentarer, men stå för dem, låt dem vara nyanserade och låt dem tillföra något.

2009-05-20 @ 16:44:21
Postat av: Arton

Tack de glädjer mig att du gillar offensiv fotboll.

Jag tror att ni får svårt att fixa nytt kontrakt i 5an. Ja ni kanske är lite bättre än walldia sabbe.

Men det var inte det jag pratade om. lycka till visa att ja har fel och fixa nytt kontrakt i 5an så möts vi nästa år. Ha de

2009-05-20 @ 17:18:45
Postat av: P

Arton, vårt primära mål är att hålla oss kvar, har aldrig skrivit att jag tror att det ska bli lätt. Femman är en väldigt jämnbra serie utan några överlägsna lag och utan några dåliga lag.



Hoppas att LTIK klarar kontraktet och att man får sällskap av ytterligare tre Laholmslag nästa säsong, ett av dem får gärna vara BKW.

2009-05-20 @ 17:36:19
Postat av: Nebo-Kungen

Jag för min del e rätt säker på att Gif/Vif också hade rubbat Ltik,men jag håller med dig annars om fler lag från södra halland i femman!För övrigt tycker jag att Packi har en enorm poäng i sin kommentar till "sebbe"bra skrivet träbens Packi!!

2009-05-20 @ 20:53:53
Postat av: Packi

Bara var på din vakt Nebo-Kungen. Även en blind höna kan. Kanske mot dig????? Även fast det verkar som jag just nu har 2 trubbiga träben.

2009-05-20 @ 21:03:38
Postat av: Anonym

Knäred vann mot slöinge med 3-2 trots en man mindre i 40 min

2009-05-20 @ 21:48:31
Postat av: "geniet"

Ojojoj här var det "hög" nivå på kommentaren, jag tar det en nivå högre genom att skriva som "geniet"



Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi snackar om div 5 resp. 6 lag, Ni suger nog lika hårt Arton och Sebbe, SIF drivs av självförtroendet just nu, enda laget som jag tror skulle klara sig t.o.m i Elit 4an är GIF/VIF, alla andra lag borde stanna kvar i 6an, annars går det som för LTIK och RGIF, inget vidare alltså!!

2009-05-20 @ 22:25:36
Postat av: Ett öga rött

Innan BKW: are och GIF/VIF: are uttalar sig och jämför sina lag med LTIK: s bör man ha i åtanke att LTIK faktiskt slog båda de här topplagen i sexan klart, med 7-1 respektive 5-1 på försäsongen. Siffrorna hade kanske inte blivit lika stora om lagen mötts nu. Men det är inte direkt några resultat man snackar bort sådär bara.

2009-05-21 @ 00:40:05
Postat av: sebbe

just de geniet sug på den.

hhehehe

2009-05-21 @ 09:59:24
Postat av: "geniet"

Jag är varken BKWare eller GIF/VIFare.

Sebbe...Träningsmatcher är matcher där man söker svar på sina frågor, testar nya positioner osv osv, sak samma om man vinner eller förlorar en sån match!

LTIK gick endast för vinst på träningsmatcherna och vi ser ju allihopa vad ni lärde er utav det!!

Och Sebbe, den kan du suga på, jag personligen är en slickare :P

2009-05-21 @ 12:46:09
Postat av: Arton

har geniet något namn så kan ja visa hur hårt ja suger.

2009-05-21 @ 14:25:57
Postat av: ...det andra blått

Helt sanslöst att du geniet överhuvudtaget jämför GIF/VIF:s och BKW:s instaser i sexan med LTIK:s i femman. Med den jämförelsen menar du alltså mellan raderna att LTIK inte varit ett topplag om de spelat i sexan? Otroligt...

2009-05-21 @ 14:51:42
Postat av: tilll rövgeniet

du e ju helt dum i huvdet ju hur fan gemför du egentligen.du kan ju inget om fotboll verkar de som

o har du nått namn kanshe så kan vi träffas då kan jagvisa dig hur jag suger,,,, sabbe

2009-05-21 @ 15:53:25
Postat av: Anonym

Vbois-SBK 1-1

2009-05-21 @ 16:09:43
Postat av: pålsson

Väldigt låg nivå just nu!

2009-05-21 @ 17:31:30
Postat av: Division 6-spelare!

Spelar man i division 5 eller 6 spelar man inte för att man är duktig utan för att de är kul! Så sluta gnäll på varandra =)

2009-05-21 @ 18:55:43
Postat av: P

Botten is nådd! Svårt att jämföra lag i olika divisioner. Jämförelsen blir aldrig rättvis. Tycker att vi lägger ner denna diskussion for a now.



Reagerar på en sak "geniet" skriver, det om att LTIK bara gick in för att vinna sina träningsmatcher. Det är ju ett direkt hån mot LTIKs omtyckta och kunniga tränare Mats Johansson.

2009-05-21 @ 19:25:25
Postat av: "geniet"

Många onödiga reaktioner på mina kommentarer!!

Alla har väl rätt att skriva sina åsikter!

Och vad gäller Mats Johannson, jag känner inte honom och han känner inte mig, och om han är så duktig och omtyckt så tar han det hela med en nypa salt.

Artan och Sebbe, ni två är bäst i halland, blir det bra så?? :D

2009-05-21 @ 23:05:01
Postat av: KG

För vissa är fotboll viktigare än för andra och för vissa är den viktigare än så. "Geniet" skriv gärna dina kommentarer, men respektera att det finns de som tar fotbollen på lite större allvar än dig. Det finns de som lever för fotbollen t.om. på den här nivån. Hur sorgligt du än må tycka det vara så är det faktiskt så.

2009-05-22 @ 00:11:15
Postat av: sab

mats johansson e helt klart den bäste tränaren jag haft hittills men inte ens han kan gör underverk. de e mycket upp till spelarna hur de presterar så ge fan i snacka om mats geniet o så som kg säger de finns de som tar fotboll på allvar fastän de e div 6 elle 5 inklusiv jag. respektera de o sluta kom me så dumma kommentarer. mvh sabbe

2009-05-22 @ 11:08:19
Postat av: zzsa

elle inte

2009-05-27 @ 12:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0