Inför helgen

Fredag:

Femman:

LTIK-IF Centern kl 19:00, L:a Tjärby IP

KIK vinner ofta de jämna och täta matcherna i femman knappt, LTIK förlorar de jämna och täta matcherna knappt. Därför är KIK ett mittenlag och LTIK ett bottenlag. Matchen mot Centern är ett bottenmöte. Enligt mina kamrater inom KIK och RGIF är Centern det sämsta laget de båda föreningarna mött i seriespelet i år, trots det förlorade KIK, efter sämsta insatsen i år, och RGIF fick bara en pinne. Pressen kan man därför säga ligger på LTIK i den här matchen, man bör nog vinna om man inte vill bli förankrade i botten.

LTIK kan ställa upp med bästa laget. Håkan Karlsson och Mattias Olofsson har tillfrisknat från sjukdommar, Olofsson börjar på bänken då han inte kunnat träna på en tid. Nyförvärvet Peter Hedin gör debut i LTIK. Hedin har meriter i form av spel med Västra Frölunda i Superettan. Han har tränat en tid med LTIK och även om han är långt ifrån fulltränad hoppas vi att han kan gå in och göra nytta i LTIKs offensiv, som varit sådär i år, okej mot Böljan och bra mot RGIF i en halvlek, annars ganska dåligt. Hedin är en offensiv spelare som umgås med bollen på ett mycket naturligt sätt.

Ytterligare en spelare skrev på för LTIK nyligen, nygamla Linus Lind, som var en av många utav den förre LTIK-tränaren Dennis Lundhs omtalade Halmiaförvärv till LTIK under hans sejour i klubben. Lind återvänder till LTIK efter en runda i Leikin. Det är en fysiskt stark spelare med bra vänsterfot som kommer att bredda LTIKs trupp.

Vapnö-KHFF kl 19:00, Vapnö IP

KHFF får tillbaka de viktiga försvarskuggarna Kim Dahlman och Kristian Åkesson och blir favoriter mot svajjiga Vapnö.

HÅFF-RGIF kl 19:00, Hebergs IP

HÅFF vann utan att imponera mot KHFF i förra omgången, det är ett fysiskt starkt lag som lär ge RGIF fullt upp. RGIF får tillbaka Anders Nilsson och Johan Bergman. Två viktiga kuggar.

Sexan:

Sperlingsholms IF-IS Örnia kl 18:30, Sperlingsholms IP

Intressant Halmstadmöte.

HIS-YBK kl 19:00, Hasslövs IP

På förhand ett givet bottenmöte, i verkligheten ett intressant mittenmöte. Jag tror på en jämn kamp där tillfälligheter kommer att avgöra.

Lördag:

Sexan:

SIF-GIF/VIF kl 14:00, Skottorps IP

Omgångens godbit! Jag grämer mig över att jag befinner mig i Hylte med LTIKs B-lag under lördagseftermiddagen. Denna match hade jag verkligen velat se. Blir det storpublik månde? Hoppas på grannt väder.

Jag har ju tippat SIF som etta i serien och GIF/VIF som tvåa. Därför får jag väl skriva att SIF blir favoriter och troligen kommer att vinna. Men jag tror på 2-2.

Simlångsdalens IF-BKW kl 14:00, Simlångsdalens IP

Dalen förlorade mot YBK i förra omgången och har inte kommit upp i förväntad standard. Kan BKW hålla i sitt stabila, fyndiga spel lär man vinna.

//P.

Kommentarer
Postat av: Nijazi- KHFF

När vi mötte centern i vår premiär med KHFF så tyckte jag att dom var väldigt bra. Riktigt starka och stabila. Jag trodde verkligen att dom skulle vara ett lag som befann sig på övre halvan i tabellen.

2009-05-21 @ 21:56:39
Postat av: Anonym

plogen jag hade ju gillat om du skrev ett helt inlägg om släggan å hans otroliga krafter!

2009-05-21 @ 22:06:18
Postat av: P

Skönt att du tar bort mitt favorittryck från LTIK Nijazi. Men det är ju ett bottenmöte och poängen blir viktiga. Någon i KHFF tycker att Centern är bra, någon i RGIF respektive KIK tycker att Centern är det sämsta de mött i serien i år. Inget konstigt. Anledningen till att Centern ligger där de gör beror förmodligen på att de är svajjiga i sina prestationer. Jag har inte sett dem själv i år.



Får se Släggan... Jag e ju lite mer inne på att hylla Hyddan. Men det e klart, efter att sledgehammeraward som mest spektakulära paintball-spelare tilldelats mig borde Släggan vara värd ett rejält omnämnande.

2009-05-21 @ 23:59:45
Postat av: Fille

ah,Centern har värvat o blir nog tunga att möta, men blir nog inget för tät striden ändå,

RGIF skräller till borta mot HÅFF,,Glommens redan starka trupp blir outstanding snart, köpa fisk på Eurostop ger tips.

2009-05-22 @ 00:20:11
Postat av: hyddan

låter bra bonkies... väntar spännt!

2009-05-22 @ 12:22:09
Postat av: Anonym

HIS - YBK 0-1 (0-0)

Mål av Lasse Nordström



YBK var det bättre laget i första halvlek man hade mycket boll och ett par chanser som man borde ha gjort mål på, men även HIS var farliga på sina kontringar och kunde ha gjort något mål, men mållöst blev det. Andra halvlek så började HIS bäst och YBK slarvade lite, sedan kom nya ben in i YBK och dem kom in igen i matchen efter en kvarts jagande. Sedan var matchen ganska jämn och det fanns små chanser åt båda hållen, målet kom med ca 15-20 min kvar när Lasse kom fri med målvakt och avslutade kyligt in i mål. Överlag var YBK väll det bättre laget och förtjänade segern.

2009-05-22 @ 21:42:23
Postat av: Anders W

Skottorps IF - Genevad/Veinge IF 3-1 (1-0)



SIF: Daniel Bergman, Martin Fast, Robert Czerwinski



G.V IF: ?

2009-05-23 @ 16:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0