Den röda muren föll till slut

Måndag:

Intersport-cup (DM)

SBK-Hyltebruks IF 2-2 (2-2) 2-3 (förlängning)
Målskytt SBK: Anders Thid 2

Ett heroiskt kämpande SBK föll till sist mot Elitfyralaget Hylte som senast för ett par veckor sedan spelade 1-1 mot LFK. Visst hade Hylte det mesta av spelet, men SBK skapade också chanser. Hylte tog ledningen med 1-0, innan Anders Thid vackert kvitterade till 1-1, Hylte tog åter ledningen med 2-1, innan Anders Thid på nytt kvitterade, nu efter en fin hörna av Kim Håkansson. I inledningen av den andra halvleken skapade SBK ett par fina chanser, efter detta backade man hem och lät Hylte föra spelet. SBK är bra på att försvara sig. Patrik Mini Nilsson och Johan Angvall samsades om att vara ensam forward medan resten i laget hela tiden låg rätt sida om boll. Första förlängningskvarten redde man ut bra, i den andra blev det för tungt och med endast fem minuter kvar av matchen kunde Hylte trycka in bollen i mål. Jävligt tungt för det så hårt kämpande SBK. Vid straffar hade SBK haft bra chans då man har många rutinerade och säkra herrar att välja mellan.

Mycket roligt att Andreas Lillen Johansson verkar ha tagit sitt förnuft till fånga och comebackar tidigare än väntat efter "sabbatsåret", han betyder otroligt mycket. Kul också att Kristian Kricke Johansson och Mini är igång igen hos de röda, tillsammans med Håkan Cralle Johansson, Jonas Håkansson, Magnus Andersson, Kim Håkansson och Johan Angvall utgör de en stomme som gör att nästan vem fan som helst kan fylla ut de övriga platserna i laget och det går bra ändå. Inte för att föringa någon av de andra frenetiskt kämpande spelarna i SBK. Cralle var bäst på plan, det var mycket, mycket länge sedan jag såg den gamle så bra. Flera enastående räddningar, men framförall stabilitet, trygghet och tydlighet, varenda inlägg och varenda hörna fanns han där och redde ut med bravur. Den röda muren är tillbaka!

//P.

Kommentarer
Postat av: Agnvall

Det va nog den jobbigaste matchen jag spelat. Riktigt bra jobbat SBK! Tråkigt att dom får in 2 sånna pissmål bara. Men men, 3 divisioner bättre. Bra jobb iaf!

2009-03-30 @ 21:20:41
Postat av: Jonas Håkansson

Grymmt kämpat SBK!!!

2009-03-30 @ 22:14:22
Postat av: Richard Frankland

bra jobbat grabbar....nästa vecka blir det ÄNNU hårdare....då Ni möter Lilla Tjärby!!! hmmmm känns son en dröm träff mot Cralle e på gång igen! ;) eller en armbåge i huvudet från Krikke!!! ha ha ha

2009-03-30 @ 23:13:53
Postat av: YBK

När spelar dem andra lagen i laholmskommun sina DM matcher?

2009-03-31 @ 10:27:50
Postat av: P

De ska vara spelade innan den sjunde tror jag.

2009-03-31 @ 16:22:38
Postat av: Chefen

Jag är full av beundran över mina killar i den röda fruktade tröjan. Jag beundrar också Plogen som så exakt kan beskriva en klubb och dess spelare.

Tillsammans flyttar vi på berg eller som devisen i SBK är.

"Här är du aldrig ensam, SBK"

Snott från en mindre känd klubb i England.

Vill bara poängtera. Om jag har rätt så är Ysby BK den klubb som gått längst i årets DM...(stod över första omgången)

2009-03-31 @ 18:25:44
Postat av: YBK

Ja, det är så att Ysby fick stå över första omgången av DM, på grund av att HFF "råkade" missa dem vid lottningen, när man ringde och kollade med HFF så förstod dem att dem gjort fel och då fanns det inget annat alternativ än att låta Ysby BK stå över första omgången. Så Ysby hoppar in i andra omgången och ska spela den 5 Maj.

2009-03-31 @ 18:38:35
Postat av: Chefen

Bara för att vara tydlig, jag vill inte reta Ysby, jag vill hellre reta alla andra. Det var kanske dumt men så var fallet. Om det togs illa vill jag be om ursäkt till Ysby även om jag såg det som en utmaning till alla andra lag, vi var ju faktiskt nära.

Jag gillar Ysby mest på grund av min vänskap till Åkesson, Gottfridsson, Einarsson, Davidsson, Qronqvist, och alla andra vänliga själar.

Det var faktiskt Roland som lärde mig att spela volleyboll en gång, kanske därför jag aldrig kom längre än så...."smile"

2009-03-31 @ 18:56:11
Postat av: olof

Bli medlem gratis, och tippa fotbollsallsvenskan.

Seriestart 4 april, vinn presentkort på stadium.

www.swebet.se

2009-03-31 @ 20:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0