Allmänt inlägg

Tydligen fortsätter inte Magnus Bergman som tränare i YBK. Beslutet om att han skulle sluta var ömsesidigt. Blerim Rramani och Mikael "Dallas" Dahlgren tar över och blir det nya, fräscha tränarparet till nästa säsong. Intressant!

GIF/VIF har förmodligen det laget med flest unga och gamla spelare, tätt följda av BKW. I mötet mot Böljan hade man en kille född -94, två födda -93, en -91, en -90, en -89, en -88 och två födda -87. Samtidigt spelade också både "Uffe & Tudde", Micke Johansson, Magnus Ekman och Johan Svensson. BKW har många spelare födda -90, samtidigt har man seriens mest rutinerade backlinje om man ställer upp med Jonte, Johnsson och Bengan. Bengan gjorde förövrigt match nr 800 i BKW mot KIK. Imponerande! Med det är han mest i BKWs historia.

Jag har ju sett både BKW och VBoIS ett antal gånger i år. Det är två SPELANDE lag. Det kan man inte säga om alla lag i årets serie.

LTIK måste vinna mot KIK med 7-0 på söndag om det ska bli en andraplats i serien. Det ser ju jobbigt ut, men större under har säkert skett.

KHFF vann självklart serien rättvist. Men det visste de flesta som kan något om fotboll redan innan säsongen. Jag trodde att de skulle vara mer överlägsna. Men det är kanske inte så lätt att bara gå in och vinna en serie sådär, vilka spelare man än har. Och nej, jag tycker inte att KHFF haft särskilt mycket köttmurar emot sig i år. Många lag har bjudit upp till dans och gjort det bra!

Gör alla lag sina sämsta matcher mot ISÖ? Då borde de väl i så fall vunnit serien? Eller är de så dåliga? LTIK gjorde sin bästa och sämsta insats i de båda mötena med ISÖ. Att många lag tycker att det är jobbigt att möta ISÖ förstår jag, hemmabanan är ju bedrövlig, sen har de dessutom ett antal mutanter i laget också. Det var som coach Mats sade efter LTIKs möte med dem på Alevallen. "Idag vägde vi faktiskt för lätt!"

Stämningen var säkert relativt god mellan spelarna på plan i mötet mellan KHFF och AIK i våras, men matchen var inte problemfri. AIK ansåg sig efter matchen vara så pass förfördelade av domare Johan Söderström, att de skickade in en rapport till HFF. Mötet kanske var problemfritt ur KHFFs synvinkel, men knappast ur AIKs.

Jag tror att mötet mellan KIK och LTIK kommer att bli en ganska så lam tillställning. Förlorar KIK så är det för att de redan har tankarna i femman nästa år. Förlorar LTIK är det för att de öppnar sig för mycket där bak för att satsa på att göra som många mål som möjligt. Det bli liksom inte den där fighten om vilket lag som egentligen är bäst efter KHFF i serien och det tycker jag är synd. Jag hade självklart önskat att målskillnaden varit lika.

I skrivande stund får LTIK kvala mot Simlångsdalen, Kung-Karl, Glommen och Frillesås. Jag kan inte tänka mig att något av de här lagen är bättre än LTIKs på pappret. Med rätt inställning tror jag att LTIK tar det. Har varit med mitt LTIK i två kval tidigare, båda gångerna upp till fyran. Första gången misslyckades vi, andra gången lyckades vi. Kval är alltid kval, man kan inte ta något för givet, men jag tror att LTIKs möjligheter är goda. Det blir ju dessutom ett litet mått på hur bra div sex södra varit i år i jämförelse med de övriga sexorna och de två femmorna. Jag tror att div sex södra har varit bra i år.

Ha en trevlig vecka! /P.


Kommentarer
Postat av: ISÖ

Är dom så dåliga? Bedrövlig plan?

Fråga 1: Kan hålla med om att vi svängt ORDENTLIGT i våra matcher. Vinst mot KHFF som enda lag!? Förlust mot Knäred med 9-0...Men med 18 matcher och 18 olika startelvor är det inte lätt att få ngn kontinuitet på planen, fram för all inte på träningar med så stor spelaromsättning. Men faktum är att ISÖ besitter hög kvalité i sina bästa stunder. Jag vet att du har ett frågetecken efter dåliga, men tycker mig kunna läsa mellan raderna om vad du tycker om ISÖ. Många gånger hör man lag som säger sig ha spelat sina sämsta matcher för året när dom förlorat, som KHFF och LTIK mot ISÖ. Men för att återgå till ovanstående om spelaromsättningen, så är det inte så konstigt att dubbelmötena kan ha sett ovanligt olika ut. Jag tycker faktiskt att vi har försökt SPELA fotboll i våra matcher.



Fråga 2: För att bemöta kritiken till våran dåliga plan: Lite märkligt är det att det klagas så mycket. Alevallen håller normalt sett en väldigt god kondition, men med vädrets makter tog den ordentligt med stryk efter en tids torka. Visst, vissa yttre omständigheter är Alevallen beroende av, mer än andra planer, men är det verkligen till en fördel för oss?

Nja, det tycker jag inte. Vi spelar i div 6, en serie med inte allt för briljanta tekniker, eller fotbollsspelare över huvudtaget. Som nämnts innan så har vi en så pass stor spelaromsättning, att vi inte heller har spelat in ett visst spelsystem, eller för den delen en något så när lik startelva match efter match. Träningar sker heller inte på matchplan. Med ovanstående fatorer vill jag bara säga att det är lika jobbigt för oss med en "dålig" plan, som för alla andra. Vi är inga naturliga "skogshuggare".



Blev ett väldigt långt inlägg från min sida, men skrivlusten infann sig när jag läste ditt inlägg.



För övrigt har du en jävligt trevlig blogg som följs kontinuerligen. Fortsätt med ditt skrivande. Det har varit kul att följa ISÖ, och övriga lag i div 6 södra denna säsong, med resultat och kommentarer.

2008-09-22 @ 21:43:21
Postat av: Plogen

Intressant svar! Jag tycker väl inget särskilt om ISÖ, men jag gillar ju inte organisationen.



LTIK gjorde sin bästa match i år när man mötte ISÖ hemma, allt fungerade som det skulle. I bortamötet gjorde vi vår sämsta insats i år. Vi va ofokuserade, ISÖ va heta, domaren sög, planen sög, vi vägde för lätt, ISÖ var tunga att möta. Och borde, som jag skrev i referatet, vunnit matchen om inte orken trytit.



Alevallen har varit i dålig kondition länge nu, jag tror framförallt att det drabbat Alets IK, de hade haft nytta av en fin plan med alla sina skickliga spelare i div fyra. Men jag tror att ISÖ har fördel jämfört med de andra lagen i sexan, då de är "vana" att lira på planen.



Det är inget fel på ISÖ, efter förutsättningarna försöker man spela boll och det finns flera duktiga lirare i laget. Dessutom finns det många trevliga prickar i laget. Anders H, Eken, Matte Strömberg och säkert fler därtill.



Synd att du, "ISÖ", inte skriver ut ditt namn. Skriver du ISÖ ser det ut som att du representerar hela föreningen med dina åsikter. Men det kanske du gör, och inget fel i det, för de är ju vettiga.



Tack för att du följer min blogg!

2008-09-22 @ 21:56:45
Postat av: Den långe...

Hehe! Rolig du der Plog! Eftersom vårt sätt att se hur fotboll ska spelas är totalt olika, så måste du har skrattat lite finurligt för dej själv när du skrev detta inlägget..... Spelande lag i div 6... HA!

2008-09-22 @ 22:51:54
Postat av: ISÖ Alex

Visst dyker det upp fler tankar och funderingar men låt så vara. Vettigt svar tillbaka tycker jag.

Låt oss nu bara hoppas på en trea mot Andersberg i sista omgången. Fördel oss kanske med tanke på hemmafördelen ;)



2008-09-23 @ 14:54:50
Postat av: Hans

Önskar LTIk all lycka till i kvalet. Men, en fördel om ni inte går upp är att man kan fortsätta följa SIF via din eminenta blogg! MVH

2008-09-24 @ 11:21:15
Postat av: Hishulta-Börje

Mycket socker till plogen,mmmmmmmm

2008-09-24 @ 17:04:18
Postat av: ISÖ Olli

Du påstår att alevallens usla skick gynnar oss bättre än andra lag..märkligt eftersom vi har tagit mer poäng på bortaplan än vad vi har gjort på alevallen..hm hur funkar ditt resonemang där???

2008-09-24 @ 18:36:31
Postat av: Grytan

Grattis Plogen!



Gå gärna in och lyssna på Kappes födelsedagshälsning till Plogen i Radio Hallands "Kalasradio"



http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1366722&isBlock=0



Spola fram till c:a 4:20.



/G

2008-09-24 @ 18:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0