Inför helgen

Femman

Vapnö-GIF/VIF 0-2
Målskyttar: Marcus Kjellsson, Robin Möller

Viktig vinst mot laget som innan matchen hade samma poäng som GIF/VIF i botten.

SBK-Långås 0-0

Rättvist resultat, båda lagen hade chanser att avgöra matchen men inget lag lyckades. SBKs bästa prestation spelmässigt så här långt i år.

Summering: Laholmslagen börjar så sakteliga plocka sina poäng, nu har både GIF/VIF och SBK sju pinnar var och mittplaceringarna känns bekväma, det är ju där de två stabila gängen ska hålla sig i årets svaga upplaga av div fem, där endast Skrea och Oskarström visar riktig klass.

Fredag:

Gunnilse-LFK kl 20:00, Hjällbovallen, GTB

Möte med det klassiska laget Gunnilse som numera främst består av spelare med utländsk härkomst. Jag slutar hoppas på poäng, för det lär väl knappast bli några mot mittplacerade Gunnilse va?

HAIS-BKW kl 18:30,  Hasslövs IP

Hur har HAIS återhämtat sig efter den förnedrande förlusten förra veckan? Det återstår att se!

Lördag:

YBK-Örnia kl 13:00, Munkavallen

Kan YBK rycka upp sig och ta poäng från en av sina bottenkonkurrenter kanske? Hade varit välbehövligt!

VBoIS-SIF kl 13:00, Våxtorps IP

Klassiskt möte! SIF gjorde det bra i förra omgången, BoIS hade det tyngre. Fortfarande är det dock så att BoIS ligger framför SIF i tabellen, blir det månde ändring på det efter den här matchen?

KHFF-KIK kl 13:30, Hishults IP

Toppmöte och hett derby! Är KHFF redo för första smällen nu då!?! Jonathan Jacobsson saknas då han rest iväg på semester. Peter Karlsson förväntas göra sin första match från start i KIK. Ska KHFF tappa poäng i vår så är det nog i den här omgången. KIK får inte en bättre möjlighet än så här!

AIK-LTIK kl 15:00, Sannarp

Omgångens andra toppmöte. AIK är målglada och visade verkligen målform mot HAIS förra veckan. LTIK får väl försöka att hålla det under tvåsiffrigt i alla fall!

RGIF står över denna omgång i fyran.

//P.


Kommentarer
Postat av: Hans

Sjukt sugen på att åka upp till Våxtorp. Hoppas bilstereon blir installerad i tid! Sexpoängsmatch, nästan... =) Trevlig helg!

2008-05-30 @ 07:44:44
Postat av: en som vet!

om ni vill vinna mot andersberg så ska ni slå långa bollar bakom deras backar, där har dom en stor svaghet och ni är duktiga på det. sen måste ni ta bra djup på deras duktiga anfallare. det var bara ett tips om ni vill vinna=)

2008-05-30 @ 08:36:39
Postat av: vän av ordning

Hasslövs IS står för Hasslövs idrottssällskap, förkortas följdaktligen

HIS, inte HAIS.

2008-05-30 @ 09:01:29
Postat av: Håkan

Toppmöte där vi ska försöka hålla det under tvåsiffrigt? Förstår inte alls hur du tänker nu!!!!

2008-05-30 @ 10:23:14
Postat av: Lars-Gunnar Blom

I klädd min trikoloren tröja besökte jag igår Vapnös idylliska idrottsplats, "jag trivs bäst i öppna landskap" men tyvärr vann inte VIF utan G/V IF med 0-2.

38-årige spelande tränaren Ulf Vernersson i G/V IF var bland de bästa på plan, tråkigt bara att han sprang på VIF:s mv, så att denne visades av planen av domaren.

Glidtacklingen bakifrån av UV på en VIF spelare som borde blivit frispark och gult kort blev till ingenting.

Vid ställningen 0-1 sköt förre Halmiaspelaren i Vapnö Mikael Bauer en straff som G/V IF mv räddade.

I början var det varmt och behagligt men när solen försvann i slutet av första så blev det kallare.

Ingen startade matchklockan och "det var för dåligt" sa Fransson dä.

Pratade innan matchen med Uno som visade mig klubbhuset.

Daniel Jönsson, nr 13, kom och fram, hejade, och pratade en stund innan avspark.

"Där sitter du bra" sa Åke Fredriksson till mig på uppvärmningen och skönt satt jag på en vit plaststol.

Målens rad:

0-1 Marcus Kjelsson

Halvtid

0-2 Robin Möller

Publik cirka 25.

Rättvist resultat, jag tycker som Lennart "Liston" Söderberg och Nanne Bergstrand att alla resultat är rättvisa då det är målen som räknas och inte poäng som i konståkning.



2008-05-30 @ 14:07:34
Postat av: Hellstone

Jag har hör att HIS står för Handikappade Idrottar Sökes...men de e bara var JAG har hört, jag har haft fel för. OM de e fel ber jag om ursäkt. Glad sommar.

2008-05-30 @ 15:46:22
Postat av: Hans

Det är inte utan stolthet jag kan bekräfta att Malmö återigen styr en resa med målet att supporta Skottorp. I den viktiga matchen mot Våxtorp imorgon kommer Skottorp-anhängare ifrån Malmö med omnjed att vara närvarande. Ryktas om att de kommer befästa sin närvaro med en Skåneländsk banderoll. MOT TRE VIKTIGA!

2008-05-31 @ 01:53:45
URL: http://hylliesports.blogg.se/
Postat av: LT

SKÄRP DIG HELLSTONE!!!!!!!!!!!!

2008-05-31 @ 09:38:28
Postat av: nn

jag hörde att spelare från andersberg är heta på transfermarknaden. Vem som är till salu, Fidan, Ridvan?

2008-05-31 @ 09:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0