Resultat torsdag

Jonsered-LFK 3-2
Målskyttar LFK: Sebastian Hansson, Göran Medjed

Dramatisk match där LFK sägs ha legat under två gånger om innan man slutligen föll på en straff inslagen av Jonsered i 90e minuten. Tungt!

RGIF-Harplinge 1-1
Målskytt RGIF: Anders Nilsson

RGIF fördubblade i och med pinnen sin poängskörd. Det nya spelsystemet föll väl ut, plus till Henrik Olsson i kassen och till Stefan Rådlund som mittfältslibero!!!

GIF/VIF-SBK 1-2
Målskytt GIF/VIF: Johan Stråhle
Målskytt SBK: Johan Angvall 2

SBK vann rättvist Laholmsderbyt nummer ett (för mig), efter en relativt jämn första halvlek tog SBK över i andra. Pangvall gjorde SBKs båda mål, det ena var ett konstmål ala Zlatan, då han klackade in bollen i mål. Femmans snyggaste mål hittills i år?

HIS-YBK 1-2
Målskytt HIS: Dennis Larsson
Målskyttar YBK: Peter Ottosson, Blehrim Rramani

YBK vann rättvist matchen mot ett HIS som försökte och gjorde det relativt bra.

KHFF-VBoIS 6-3
Målskyttar KHFF: Jonatan Jacobsson 2, Henrik Fridberg 2, Johan Nilsson, Calle Bengtsson
Målskyttar VBoIS: Anders Gustavsson 2, Anders Lilja

Klar seger efter sprudlande anfallsfotboll i första halvlek. Efter att nu ha mött alla lag har KHFF full pott och seriesegern är som väntat i hamn?

LTIK-KIK 0-3 (0-2)
Målskyttar: Peter Carlsson, Joel Åkesson, Jonathan Pettersson

KIK behärskade det blöta underlaget och den hala bollen mycket bättre än LTIK i den första halvleken, LTIK gör troligen sina sämsta 45 minuter i år med dålig löpvilja och mycket enkla misstag. KIK gör det bra och spelar emellanåt fyndigt och vänder spelet snabbt genom kvicka fötter på kvicka spelare. 1-0 kom logiskt och rättvist en bit in i matchen efter tafatt försvarsspel från LTIKs sida. Jonathan Pettersson spelade grannt fram Peter Carlsson som tryckte in bollen i mål. LTIK skapade inte särskilt mycket, hörnor radades upp, de flesta var dock så uselt slagna att de inte vållade KIK några som helst problem.

Simon Vedin fick LTIKs bästa, och möjligen enda riktigt heta chans i den första halvleken då han från nära håll i bra läge sköt på täckande KIK-spelare. Mattias Olofssons soloprestation bör kanske också nämnas då han glider förbi tre KIK-spelare och går på skott, som smiter strax utanför. I övrigt hände inte mycket framåt för LTIKs del. KIK gjorde 2-0 på en snabb vändning av spelet, Kristoffer Olsson löpte loss och lade fint in bollen till en framåtstormande Joel Åkesson som fläkte sig och gled in bollen i mål.

KIK fortsatte på inslagen väg i andra halvlek och det var bara LTIKs målvakt Jonas Nilsson som höll hemmalaget kvar i matchen under de första minuterna av den andra halvleken. LTIK var tvungna att flytta fram positionerna och ganska snart sattes ytterligare en man upp på topp. LTIK fick tryck på KIK, samtidigt som det pigga bortalaget kontrade vasst då LTIK blottade sig bakåt för att kunna satsa framåt. Henrik Olsson fick två utmärkta lägen för LTIKs räkning men fick inte till det, bästa möjligheten skapade Miridon Berisha då han från håll drog på skott och rammade stolpen. Strax efter stolpträffen kontrade KIK och Jonathan Pettersson in 3-0 och matchen kändes avgjord, trots att det återstod en kvart.

KIK vinner matchen klart och rättvist då man är det för dagen bättre laget. KIK-spelarna är snabba och kvicka samtidigt som de är starka i närkamperna. Samtliga gulsvarta aktörer gör det bra, med forwards Peter Carlsson och Jonathan Pettersson som de som höjer sig över mängden. I LTIK var det inte många som nådde up till normal kapacitet och för första gången i år, träningsmatcher inräknat, släpper LTIK in mer än två mål i en match. Hur stor var avsaknaden av ordinarie innermittfältare Anders Kallin (bortrest) och Ola Nilsson (skadad)? Plus till Jonna i kassen. 

Glad Midsommar! /P.

Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Nu har jag också en blogg.

Har skrivit ett inlägg.

Postat av: Lars-Gunnar Blom

http://blogg.expressen.se/hallandsbloggen/

Kopiera denna och klicka så kommer du till min blogg.



GLAD MIDSOMMAR!!!

2008-06-20 @ 11:24:26
Postat av: Åskådare

Helt klart det snyggaste målet i 5:an, grattis Agnvall!

2008-06-21 @ 17:31:33
Postat av: Hishulta Börje

SLUTA SMÖRA för SKOGABY BOLLKLUBB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Skärp dig Plogen.

2008-06-21 @ 23:37:24
Postat av: Anonym

Jag håller med dig Hishilta killen,kommunens derby nummer 1,va fan har han inte kollat på Kornhults matcher i kommunen?

2008-06-22 @ 00:08:52
Postat av: Anonym

Finns ju inget derby i högre division än Sbk - Gif/vif. Kanske en anledning till att vara det bästa?

2008-06-22 @ 21:25:35
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Jag har ett rymligt fotbollshjärta som klappar för flera föreningar och då det gått så bra för Halmia i år skrev jag om dem på Himlen är Blå vilket innebar att jag blev spärrad vid två tillfällen, jag är det för övrigt fortfarande.

Vid min kontakt med HÄB:s red fick jag detta svar som jag inte vill undahålla andra;



Hej!

Yes, du lovade att inte skriva mer om Halmia - du borde veta vad som skulle hända...

Ska man inte kunna lita på löften ???

Svårt att läsa om Halmia? När men vi är totalt ointresserade..

Kungsgatans inlägg togs bort och skriver den signaturen mer om Halmia får vi överväga en spärr..

Jag spärrar dig några dagar nu - kommer det sen mer inlägg om Halmia i framtiden spärrar jag dig för alltid !

Det är ett löfte !

Glad sommar,

Kristofer Stenlund

2008-06-22 @ 22:30:58
Postat av: NeboKungen

Jag håller med dig Plogen,angående derbysnacket var det bara ett fel,,,fel lag vann!!

2008-06-23 @ 18:53:09
Postat av: Lars-Gunnar Blom

TYCK TILL...



...VILKEN AV MINA TVÅ FAVORITFÖRENINGAR I FOTBOLL HAR BÄST HEMSIDA?







Är det Halmstads Boll Klubb www.hbk.se?



eller



Idrotts Sällskapet Halmia www.halmia.se?

2008-06-23 @ 21:44:43
Postat av: Lars-Gunnar Blom

TYCK TILL...



...VILKEN AV MINA TVÅ FAVORITFÖRENINGAR I FOTBOLL HAR BÄST HEMSIDA?







Är det Halmstads Boll Klubb www.hbk.se?



eller



Idrotts Sällskapet Halmia www.halmia.se?

2008-06-23 @ 21:45:21
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Om min tisdagskväll på Sannarps IP kan läsas i min blogg.

2008-06-25 @ 00:25:27
URL: http://blogg.expressen.se/hallandsbloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0