Åre

Veckans LTIK-pass har varit lite sådär lagom. I tisdags blev det kvadraten, passningsövning, snabbhet, spel utan mål, med tre lag, varav det ena jagar, samt löpning i backen och lite styrka. I torsdags blev det passningsövningar och först spel på liten plan och sedan på stor. Svårt att se om någon dominerar, spelet utan mål t tisdags var bedrövligt från alla håll och kanter, vid spelet på mindre plan utmärkte sig Johan G. något (det ska han ju göra), vid spelet på stor plan var det svårt bedöma någonting alls då det regnade och blåste något fruktansvärt, spelet blev därefter. Nåja, det är ju långt till seriepremiären, och tur är väl det!

Trevligt att YBK ser ut att få igång de gamla lirarna i år igen. Har varit lite orolig för om de gulsvarta överhuvudtaget skulle få ihop något lag.

Händer inte så mycket annars, alla lag är igång och tränar och vi är många som längtar efter träningsmatcherna. HBK träningsspelar idag lördag mot LB 07 på Sannarps konstgräs kl. 13. 00. Ska bli intressant att se vad HBK kan åstadkomma i år.

Ser framemot det "nya" LFKs första träningsmatch. Det ska bli kul att se hur Enrico tänker formera sitt lag. Den nye Christoffer Johansson från Snöstorp/Nyhem ska tydligen vara riktigt duktig, Torbjörn Erlandsson är en annan väldigt intressant lirare. Har fått veta från säkra källor att provspelande Christer Johansson ska vara en ruskigt kompetent mittback. Nu har LFK det iofs. ganska väl ställt på mittbacksfronten med Sebastian, Göran och nye Jacob Persson. Men Christer ska vara så bra att han trots konkurrensen blir given i startelvan.

Nu blir det inget mer bloggande på ett tag, jag sticker nämligen upp till Åre idag lördag och blir borta till fredag. Jag tror att jag lämnar datorn hemma!

Undrar förresten hur landslagstruppen mot Turkiet kommer att se ut. Den tas ut på tisdag har jag för mig. Hoppas att Lagerbäck vågar chansa lite och låter de givna spelarna vila. Hade varit kul att se Bjärsmyr, P. Larsson, Safari, Stoor, Wendt, Holmén, J. Ohlsson, R. Lindgren, A. Farnerud, S. Larsson och M. Berg i truppen.

Det blir mer bloggande nästa vecka igen, eller kanske redan till nästa helg. Då lovar jag att ta tag i den där PL-elvan, samt en liten annan intressant grej som jag tidigare skrivit att jag har på g.

Tips på en trevlig blogg, många kanske redan känner till den, men än dock. Det är Canalplus -reportern och  -kommentatorn Jonas Dahlqvists blogg.
 
www.canalplus.se/c45/jonasblogg.aspx 

Här får man reda på allt nytt om PL först. 

Ha det så bra i veckan, för det ska jag ha! / P 

Kommentarer
Postat av: Dennis

Kör inte sönder skidorna bara...

Gissa varför...;-)

2008-01-30 @ 10:17:04
Postat av: Anonym

Odds till div

[url=http://affiliates.nordicbetpartners.com/processing/clickthrgh.asp?btag=a_306b_5]Nordicbet[/url]

2012-05-10 @ 16:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0