IS Örnia

Skottorparen Hans på www.hylliesports.blogg.se har redan skrivit på sin blogg angående beskedet vi idag mottog genom HP. I inlägget finns alla fakta och Hans sätter på ett fint sätt ord på hur många av oss ledare i Laholmsklubbarna i div. sex känner oss idag. Jag ser inga anledningar till varför jag ska skriva ett nytt inlägg angående detta när jag lika gärna med referens till hans blogg kan klippa in inlägget till min.

Ny serieindelning för SIF

Inför den här säsongen var det tänkt att division 6 södra halland skulle bestå av tre serier; Södra, Mellersta och Norra med tio lag i varje (totalt 30lag), nytt för i år med en Mellersta. Då hade spelschemat som tidligare publicerats på Hylliesports gällt.

Nu verkar det dock som att Örnia, efter många om och men, drar sig ur (surras om att de ska ha varit ett krismöte bestämt där styrelsen inte dök upp). Detta får konsekvenser för vår nya bekantskap Andersbergs IK som nu verkar gå miste om sin serieplats då Hallands fotbollsförbund nu istället vill ha en Södersexa och en Norrsexa med 14 lag i varje serie (totalt 28 lag)

30-Örnia-sist inkomna AIK= 28lag. Andersberg verkar få vänta på att entra finrummet efter skandalscenerna 2003.

Vad som för mig i uträkningen är obegripligt är hur förbundet inte kan ha krävt en tidigare deadline på lagen. Att kunna dra sig ur i slutet på februari är ren galenskap. De andra seriösa klubbarna blir lidande. Hur ska de kunna planera sin säsong när nollor som Örnia inte sköter sig?

Hallandspostens artikel om kaosethttp://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=300500

Kul att HP skriver om småklubbsfotbollen!

// P.

Kommentarer
Postat av: Hans

Kul med samarbete bloggarna emellan! Vässa pennan! ;)

2008-02-27 @ 14:13:32
Postat av: kim

mkt bra artikel.
men vi hörs i morgon

2008-02-28 @ 19:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0