Hälsenegänget

Jag tillhör numer den exklusiva skara som slitit av hälsenan. Hände idag på träningen, fanns ingen direkt i närheten, jag hoppade liksom upp och tog mig för med vänsterfoten när jag kom ner och då small det till. Kändes ungefär som att någon slår till lite sådär lagom hårt med en innebandyklubba över vaden. Gjorde alltså inte särskilt ont.

Jag linkade av planen och kände ju att något var fel, men foten va inte stukad och den kändes inte bruten, bara en aning ostabil. Men när jag sedan tittade ner på senan, eller där senan skulle suttit förstod jag ganska snart vad som förmodligen hade hänt. In till akuten, där det snabbt konstaterades att diagnosen jag ställt på mig själv var korrekt. Nu väntar operation i veckan och sedan gips i två månader. Efter det kan jag fungera normalt, eller i varje fall så normalt som min kropp i normalt tillstånd tillåter mig att fungera. Förresten så är det bara en myt att hälsenan far upp i vaden när den går av, den går liksom bara av och sen ligger den där.

Men det blir såklart inget lir på ett tag, tråkigt för det var riktigt kul att spela idag och det gav verkligen mersmak. Som jag tidigare skrivit var det interncup i Lagaholmshallen som gällde idag. Tre lag, sju i varje, plus två målvakter. Första en och en halv timmen vanns av det blåa laget: Simon Vedin, Erik Roos, Douglas Mattsson, Andreas Persson, Håkan Karlsson, Jim Nilsson och Dennis Rosenquist. Sista en och en halv timmen vanns av det röda laget: Jim Nilsson, Mattias Johansson, Anders Kallin, Simon Vedin, Fredrik Wersch och Johan Jönsson (alltså jag själv, skadan inträffade i nästsista matchen).

Det kommer att bli trist att inte kunna vara med och träna på en lång tid framöver, men för lagets skull spelar det ingen som helst roll, då jag inte är direkt bärande. Jag har dessutom en rad uppdrag utanför planen i föreningen som nu kommer att kunna skötas på ett bättre sätt. Blev tydligen vald till ny sekreterare under årsmötet som jag missade pga. Åre. Naturligtvis kul och ärofyllt, men det drar såklart med sig en del arbete. Jag har haft rollen som vice under några år nu och är en ganska van protokollförare, blir värre att hålla reda på alla papper, jag har aldrig varit någon vän av pärmar, får nog ändra min inställning vad det gäller dem nu om det här ska funka.

Nu blir det en lugn kväll i TV-spelen Buzz och Singstars tecken, istället för utgång med grabbarna. Så kan det gå.

Ha en fortsatt trevlig lördag! / P.  

Kommentarer
Postat av: Packi

Krya på dig.
Nu har du tid att snoka lite mer i lingonserierna.

2008-02-02 @ 20:59:27
Postat av: Olofsson

Det var inte bra Plogen. Blev det som du sa ändå om jag stanna kvar fast inte riktigt på det sättet som va tänkt kanske.

2008-02-03 @ 17:26:44
Postat av: Niclas

Krya på dig Plogen!

2008-02-03 @ 22:34:03
URL: http://nicbor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0