Resultat lördag

Tvåan:

Mellerud-LFK 1-3 (0-0)
Målskyttar LFK: Fredrik Johnsson 2, Johan Green

I nittionde minuten stod det 1-1, sedan avgjorde Fredrik Johnsson med sina två mål. Måste kännas kanon för Fredde som så länge spelat bra i B-laget men sällan fått chans att visa vad han kan i A. Vad som har hänt i LFK vet jag inte riktigt, men att det var rätt beslut att låta Mikael Gustavsson själv få styra skeppet råder det ingen tvekan om.

Fyran:

Hyltebruk-RGIF 2-1 (1-1)
Målskytt RGIF: Daniel Hellsten

Tung uddamålsförlust för RGIF, som dock verkar ha bättre go i spelet nu efter uppehållet.

Femman:

SBK-Sperlingsholm 0-1

SBK spelar i sexan nästa år.

Sexan:

YBK-BKW 0-5
Målskyttar: Nderim Peci 2, Daniel Nilsson, Ekrem Bekteshi, Jimmy Ivarsson

BKW körde över YBK fullständigt, YBK hade inte ett rejält avslut på mål under hela matchen. Besök YBK och BKWs hemsidor för mer info om matchen.

KHFF-HIS 6-0
Målskyttar: Henrik Fridberg 3, Björn Ottosson 2, Henrik Sunesson

Föga överraskande var KHFF numret för stort för HIS.

SIF-LTIK 1-2 (1-2)
Målskytt SIF: Kenneth Einarsson
Målskyttar LTIK: Simon Vedin, Mattias Olofsson

LTIK började matchen klart bäst, det var dock SIF som stack upp och tog ledningen genom Kenneth Einarsson som tryckte upp bollen i krysset på ett inlägg från höger. Föga rättvist, men förbannat snyggt! LTIK fortsatte att vara spelförande trots motgången. Simon Vedin var planens kung i första halvlek, han oroade ständigt ifrån sin vänsterytter-position och skapade mängder med chanser både åt sig själv och åt andra. Det var Simon som skulle utjämna då han påpassligt snodde bollen från en SIF-försvarare innan han sprintade ifrån densamme och distinkt tryckte dit bollen bakom Joel Lovén. LTIK var klart bättre, trots att det emellanåt var jobbigt för Mattias Olofsson och Anders Kallin i mitten mot de tre innermittfältarna i SIF. Det gröna hemmalaget stack sällan upp, men när man gjorde det så kändes det alltid farligt, Pontus Johansson är hal och Kenneth Einarsson tung att möta. Rättvist kunde LTIK ta ledningen i slutet av halvleken då Mattias Olofsson sätter pannan på en hörna ifrån vänster slagen av Ola Nilsson, målet fick Mattias göra väl enkelt sedan hemma-keepern varit ute och hängt tvätt.

Andra halvlek blev sämre från LTIKs sida, SIF var inte bättre och spelkvalitén sjönk. Båda lagen skapar en del chanser och halvchanser. Men i stort fanns det inte mycket att skriva hem om. Ställningskrig är SIF ganska duktiga på men det kändes lite tafatt under denna match ifrån Skottorp-håll. Jättetungt naturligtvis att inte kunna använda något av de fina nyförvärven, Markus Hultin arbetade då matchen spelades, Jim Gunnarsson började förvisso på mitten för SIF men klarade inte av många minuter då han chansat med en kass baksida i låret som hängt i sedan tisdagen. LTIK var bättre matchen igenom och förtjänade segern. Trots att det inte var så mycket som funkade för SIF så jobbar, kämpar och sliter samtliga och med lite flyt kunde man såklart fått en pinne. En 2-1 ledning är knappt någon ledning alls och SIF-kontringarna kändes som sagt farliga. SIF borta är en av de mer tuffa matcherna under säsongen och det känns såklart bra ur LTIK-synvinkel att de där tre poängen kunde bärgas hem så att tredjeplatsen i tabellen befästes.

Jag vet inte riktigt vem som var bra i Skottorp under matchen, jag gillar ju bröderna Johansson, Pontus och Petter, de håller alltid en jämn bra nivå, men mot LTIK höjde de sig inte över mängden. Robert Cerwinski brukar också alltid vara duktig, men han hade grova problem med Simon Vedin i första halvlek, i andra höll Cerwinski honom mer kort. Flera spelare var duktiga i LTIK, jag har nämnt Vedin, Mattias Olofsson slet över stora ytor, Mattias Johansson gjorde det bra som högerytter i första halvlek, Kristoffer Nilsson höll som vanligt riktigt hög standard på vänsterbacken och Oscar Gustafsson var precis så pigg, om inte piggare, som han kan vara när han kommer in och rör om på topp. Bäst på plan var dock domare Jörgen Westman, Halmstad. Den bäste domare jag sett på den här nivån på mycket länge.


//P.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Ola nilsson slog hörnan till Olofssons mål om jag inte är helt fel ute eller slog emil hörnan med högerfoten?

2008-08-25 @ 08:52:06
Postat av: Eken

Tänkte bara påpeka att han snubben som gjorde målet inte kändes alls hal då jag markerade honom... gubbar som honom är relativt enkelt att plocka bort då dom knappt rör sig... sen tyckte jag att det var intressant att gamla ltikaren lasse trodde att jag fått i uppdrag att punktmarkera honom? knepit men han kanske itne är van att markeringen följer med honom när han flyttar på sig.... övrigt så tyckte jag att det var ett trevligt lag att möta då de inte var mycke gnäll från motståndarnas sida...

2008-08-25 @ 11:21:33
Postat av: Plogen

Pontus är hal, Toff markerade honom. Kenneth är tung, det var honom som du markerade Eken.



Hörnan har jag nog fått fel för mig på då...

2008-08-25 @ 15:40:58
Postat av: Olofsson

Helt riktigt var det Ola som slog hörnan! dock var det faktiskt så att David slog inlägget till gnällröven som gjorde mål. Och så mycket vet jag att det kom inte från höger utan David är ju rätt vänster fotad :P

2008-08-25 @ 20:35:35
Postat av: eken

haha ok fel av mig plogen... stog dock å höll i pontus ett par gr oxå varpå han sa åt mig att sluta ett flertal gr... haha



Är jag å dee anmälda till erat kalas nu bonkies?

2008-08-26 @ 10:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0