Ytterligare en v. till handlingarna

Kul att det var så många som gick på Aprilskämtet. För er som ännu inte fattat så sluter alltså Mattias Hed inte cirkeln, det blir ingen comeback i LTIK. APRIL, APRIL... Många LTIKare som blev ganska besvikna och många i motståndarlagen som blev ganska lättade. Roligast var nästan att tränare Mats Johansson själv gick på det. Mats: "Kanon tänkte jag, undrar varför ingen har informerat mig bara..." Ganska skoj faktiskt!

Sluter cirkeln gör dock en annan legendarisk spelare, Marcus Allbäck återvänder i sommar till ÖIS. Stort att en av landslagets allra effektivaste spelare (70 matcher, 30 mål) väljer att avsluta sin karriär i Sverige, och dessutom med laget som hjärtat klappar för, trots att de spelar i andradivisionen.

Ytterligare en legendar sluter cirkeln, nämligen LTIK-favoriten Pär Zetterberg. Frågan alla, överallt, hela tiden ställer sig är: Varför är inte Pär Zetterberg med i landslaget?

Dennis Lundh är Hammarbys man i Halmstad! Helt jävla obeskrivbart... Dennis är en riktigt kul människa och han var en stor fotbollsspelare en gång i tiden har man ju hört och förstått. Hans fotbollskunskaper är dock nog inte ens i klass med mina är jag rädd. Så grattis Halmstad och grattis Bajen! Robban Carlsson (Halmia) heter spelaren som blev först ut att skickas upp till Stockholm av Dennis. Robban pluggar på Högskolan i Halmstad och jag har lirat inomhusfotboll med honom ett par gånger. Från div tre till Allsvenskan, Robban är bra och så, men jag vet inte riktigt...

Dennis tränade LTIK i en och en halv säsong för några år sedan, och cirkus är väl det rätta ordet, men kul var han och citaten han bidrog med används fortfarande flitigt av oss som är kvar sedan hans tid i laget. "Tack för kaffet, här e ja", "halvmeter kolsvart", det finns många. Som sagt, kul kille den där Dennis!

Gjorde direkt en miss i min drömelva. Satte Socker-Conny i min bur då jag trodde att Janne skulle låta bästa polaren stå. Jag är naturligtvis glad att det blev Skalman istället, då han ju faktiskt är en klasser bättre målvakt. Chansade på Conny då han var billigast av de som jag trodde skulle vara förstamålvakter. Nu har jag tryckt in Skalman i kassen i stället och jag fick därför göra några omgrupperingar i min elva då han var dyrare, dock inget radikalt. Gå gärna in på Aftonbladets Drömelvan och gå med i min liga för att utmana mig och övriga som redan gått med. Leta upp ligan Div VI södra Halland. Det drar inte igång förrän denna helg, så passa på nu!

På tal om Socker-Conny så har jag lite skvaller kring honom om ni vill veta, äsch det skiter jag i om ni vill eller inte, jag skriver det ändå. Fars kusin bor granne med förre ordföranden i HBK, Bengt Sjöholm. Därför får man lite inside information emellanåt. Man får väl ta det med en nypa salt, men det är klart att det ligger lite sanning i det hela. Tydligen så var Rami Shaaban "klar" för HBK strax innan han gick till Djurgården, Janne Andersson som är väldigt god vän till Conny, han tog honom både från Leikin till LFK och från LFK till HBK, bad dock huvudtränare Tom Prahl att inte göra värvningen då Janne tyckte synd om Conny. Intressant, eller hur... Som sagt vad som stämmer och inte får ingen nog aldrig riktigt veta. Men tänk er Shaaban i HBK!!!

På tal om Conny, min gode vän Conny och jag har som ni kanske märker ett lite speciellt förhållande. Man skulle kunna kalla det som vi känner för varandra för hatkärlek. På fotbollsplanen och vid vissa andra tillfällen kan vi bete oss som svin mot varandra. Det beror förmodligen på att vi umgås på gränsen till för mycket och på så sätt också tär en hel del på varandra. Vi går i samma klass på högskolan, vi pluggar ofta med framgång tillsammans på vår "fritid", vi umgås på fotbollsträningen och vid matcherna, plus att vi umgås i princip varje helg. Det blir liksom lite väl mycket ibland, vi trivs dock mycket bra i varandras sällskap.

Sedan lever vi i övrigt två ganska vitt skilda liv (det låter motsägelsefullt, men så är det bara) och Conny har troligtvis inte en chans i världen att kunna ta sig tid att starta en egen blogg, tyvärr. För då hade vi alla fått läsa sågningar av allt och alla, det hade dessutom kommit från en man som verkligen kan konsten att leka med ord. Det hade blivit obegränsat läsvärt, det vill jag lova. Oroa er inte för min och Connys relation, den är alldeles utmärkt. Hans kommentarer tillför mycket här på bloggen och jag hade inte velat vara utan dem. Emellanåt är det dock tur att både jag och Conny inte är långsinta på något sätt, och det är naturligtvis ytterligare en anledning till att vår relation kan vara som den är.

Skulle passa på att svara Eken också, som gärna vill se mig ta ut en LTIK-startelva inför seriestarten. Det kommer inte att ske, jag och Mats har inte exakt samma startuppställning, men Mats har alltid rätt! Det gynnar inte LTIK och någon spelare i LTIK att jag här på bloggen tar ut en elva. Ungefär här och vid att bedöma alla domare i kommunen går min gräns. Eken behöver dock inte vara särskilt orolig, han är given i mitt lag, sedan hur given i Mats ögon han är, det vet jag inte. Konkurrensen är mördande, men fortsätter Eken på inslagen väg så har han alla möjligheter i världen att få starta premiären, det är jag säker på.

CL i veckan också... Man Utd är en maskin, jag tyckte dock, trots att jag håller stenhårt på Utd, att det var orättvist, det kändes mer som en 1-1 match, Roma var värda en kvittering efter sin andra halvlek. Ronaldo är ju bara helt sagolik, vilken kraft, hänsynslöshet och elegans det är i en och samma spelare. Den killen har allt! Arsenal-Liverpool var en riktigt bra match och man bjöds på två fina mål. Arsenal var mest förtjänta av en seger, straffsituationen är horibel och domaren bör inte få döma mer CL. Han stod ju för fan i perfekt vinkel, bara tre meter bakom. Horribelt!

Nu är det fördel Liverpool och de kommer ta hem det. Vilken slitvarg Kuyt är, vilken härförare Gerrard är och vilken klasspelare Torres är. Jämför den sistnämnde med Shevchenko och man inser hur bra Torres är. Redan första året i England levererar han obegränsat, när ska Sheva börja leverera? Förövrigt så är det så sant som det är sagt, Premier League är inte bara är mest underhållande längre, utan nu också BÄST, detta året. Serie A har inte en chans längre, i år, nästa år kan det vara ombytta roller igen. 

LTIKs träningar ja, i både tisdags och torsdags var vi 25 man, i tisdags var det ljumt och skönt ute, träningen höll toppklass både från Mats och spelarnas sida, högt tempo och bra kvalité. I torsdags var det rått, kallt och dimma, träningen blev också en aning seg. Jag tror faktiskt att vädret har en hel del med det att göra, nu vill vi ha riktig vår!

Förövrigt så har jag inte fått någon negativ kritik överhuvudtaget för min "tuffa" spelarkritik efter matchen mot YBK av killarna i laget. Det kan, precis som Per Vedin tidigare påpekat, och fortfarande påpekar bli fel. Men det blev det inte i det här fallet. Jonna, Håkan och Tjovve är riktigt, riktigt sköna killar som verkligen har förstått innebörden av att ta kritik på rätt sätt. Kul! Oggi är för jävla rolig, jag säger inte mer. Otroligt skön människa! En eloge också till resten, nu kör vi!

LTIK möter GIF/VIF på lördag kl 11:00 i Veinge. En tuff match för oss, samtidigt ska det bli riktigt inspirerande att få möta ett duktigt, spelande lag. Det ryktas att föredetta HBK, LFK och LTIK -målvakten Jörgen Gunnarsson är "klar" för GIF/VIF. Han flyttar hem från USA nu och väljer då såklart att spela i det lag där många av de gamla polarna finns. Det innebär att GIF/VIF får Laholms kommuns starkaste målvaktsbesättning med Jörgen/Magnus Ekman. LFKs Markus Johansson/Björn Olsson kommer på en god andraplats.

Skönt för Ekan som mot sin vilja fortsatt att stå fullt ut i GIF/VIfs A-lag. Nu kan han tryggt lämna över handskarna till Jörgen utan att känna dåligt samvete för att han lämnar laget i sticket. Samtidigt kan han finnas kvar som en resurs. Kanonroligt för GIF/VIF! Får väl dock se om det ligger någon sanning i ryktet först kanske. Alexander Nilsson, vilken kille! Han är ju för fan bara en glött, nyss fyllda 14 år, 180 cm lång och 75 kg tung. Imponerande!!! Ingen missade väl framsida i både del ett och två i LT i onsdags? 

Övriga matcher i helgen är: SBK-BKW, kl 11:00 i Skogaby och YBK-SIF, kl 13:00 i Ysby. RGIF möter Trönninge på lördag, det var inte riktigt klart om matchen skulle spelas i Trönninge eller Ränneslöv sist jag hörde något. Får återkomma med den matchen. Hasslöv möter sedan RGIF B på söndag. Ska slå en pling till herr Klippfors och höra hur läget är i KIK, dem har vi inte hört något om på ett tag, kan kanske vara läge. LFK gottar sig på träningsläger, och rapporteringen därifrån låter jag LT sköta.

LTIKs lagkaptener är förövrigt utsedda. Bindeln har vandrat runt lite hittills då vi egentligen inte har något riktigt klockrent ämne i truppen. I A-laget har Håkan Karlsson utsetts till kapten, ett bra val då Håkan har kanske visat sig vara den ledare vi tidigare saknat. Vice kapten utsågs min antagonist Conny Strömberg till. I B-laget har det sedan länge varit klart att vi behåller samma par som förra året. Alltså Anders Jönsson som förstaval och Douglas Mattsson som vice. 


//P.

Kommentarer
Postat av: silbersky

Kan du inte utlysa en slogan tävling??? Typ: Kornhult/Hishult-laget som slår.... kul va...

2008-04-04 @ 17:44:33
Postat av: klasse

Tittade på träningen i tisdagen.Bättre tempo i bollövningar.Väldigt segt hos många.

2008-04-04 @ 21:43:02
Postat av: Olofsson

Ville bara uppmärkasamma en artikel spå aftonbladet som Erik Niva har skrivit om fem allsvenska talanger från kosovo. Lite om Anel Raskaj mfl. För övrigt mycket fin match idag killar kul o spela.

2008-04-05 @ 13:36:50
Postat av: Mr. G

Artikeln som Olle syftar på är faktiskt skriven av Simon Bank och finns här: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article2193203.ab

Håller dock med om att den är läsvärd.

Viktigt med 4 poäng idag, 3 fler än GIF/VIF!

/G

2008-04-05 @ 16:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0