Erkänner misstag!

Kan ha varit en liten miss av mig att inte bedöma övriga spelare som fanns med vid matchen också, som Conny poängterar, ska det vara rättvist. Jag kommer därför att bedöma också Andreas Bladh, Anders Jönsson, Johan Andersson och Tim Jensen samt de tre spelare som ligger närmst A-lagstruppen, men som inte fanns med vid matchen överhuvudtaget, nämligen Anders Kallin, Mattias Olofsson och Oscar Gustafsson. Oscar har förövrigt hört av sig till mig, han var besviken över att han inte var bedömd. Jag svarade, men din största svaghet har du ju själv sagt är att ta kritik. Klart att det inte är sa Oscar. OK!

Sedan är det inte intressant, varken för mig, spelarna själva eller för er läsare att jag bedömer samtliga i truppen, även alla B-lagsspelare. Det känns bara totalt meningslöst. Jag tycker att Conny kan starta en egen blogg där han sågar mig och resten av hans medmänniskor. Det hade blivit intressant läsning, det lovar jag, men här är det jag som bestämmer vad som skrivs och inte skrivs, därmed bastu!

Andreas Bladh, är en riktig tuffing på plan med ett härligt fräsande skott och bra närkampsspel. Mot YBK tyckte jag att han spelade för lite så jag kan inte riktigt bedöma insatsen i matchen. I övrigt har Bladh tränat lite för dåligt för att riktigt vara med i snacket kring en startelva.

Anders Jönsson, känns sådär att bedöma brorsan. Han vet redan vad jag tycker... Harven visar med inställningen ofta vägen för laget han spelar i, om det så är i A, B eller på träning. Styrkor är i övrigt att han är stark i kroppen, bra på huvudet och har underskattad teknik samt tungt skott med vänsterfoten. Högerdojjan är sådär. Svagheten förr var framförallt att självförtroendet var för dåligt. Nuförtiden är det framförallt att han alltför ofta satsar för hårt i duellerna för att vinna boll och på så sätt lätt går bort sig.

Johan Andersson, springer mycket och jobbar alltid hårt. Är dock långt ifrån bäst i laget med boll och måste därför arbeta väldigt hårt för att kompensera detta. Utvecklas hela tiden och har överaskat väldigt positivt på mig som högerback i B-laget. Kommer dock i år inte att ha något att göra med A-laget när vi har fullt manskap.

Tim Jensen, stor talang som har väldigt fin känsla i vänsterfoten, är väldigt lugn och har bra teknik. Tim har dock inte den rätta viljan och inställningen. Det finns andra saker som går före fotboll i Jensens liv. Kan därför ibland vara lite loj, han är också lite dåligt skolad. Kunde om han velat blivit ungefär hur bra som helst!

Anders Kallin, lagets bästa fotbollsspelare med meriter från bl.a. Örgrytes B-lag (under sejoren i Allsvenskan). Finns inte så mycket att säga om Kallin egentligen, när han är med är han självklart bra, men han skulle gärna träna lite mer. Är enligt mig given i laget!

Mattias Olofsson, var när han kom fram en stor talang. Påbörjade sin seniortid när LTIK låg i fyran och han spelade också många matcher. Med takt att LTIK blev sämre så blev Olof faktiskt också sämre. Har inte särskilt många svagheter som fotbollsspelare, bra grundkondition, rapp, stark, funktionell teknik, hyfsat tvåfotad och är trots sin längd bra på huvudet. Förra året hände något med Olof och han var fullständigt dominant på träningarna och träningsmatcherna, lagom till serien började kom han dock in i det gamla och var ofta osynlig i matcherna. Delade trots det LTIKs skytteligatitel med Fredrik Wersch på 12 mål. Fick efter säsongen kontrakterbjudande från LFK, men valde att stanna. Har ibland humöret mot sig, men bör trots att det är riktigt tuff konkurrens i laget spela enligt mig.

Oscar Gustafsson, jag lider med lagets yngsta spelare Oggi. Han har förbättrat i princip allt om man jämför med förra året, men laget har också blivit starkare, därför står Oggi kvar och stampar på en plats strax utanför startelvan. Han är rapp, snabb, har blivit mycket starkare i kroppen och har helt ok teknik. Blir ibland en aning tankspridd och fokuserar på helt fel saker både under träning och match. Oggi har potential att kunna bli riktigt bra, så mitt råd blir att bita ihop och kämpa på!

Nu är det lite mer rättvist i alla fall Conny. Du ville gärna ha en bedömning av ledarna också. Den bedömningen får nog någon annan göra. Helt klart så måste en ledare också kunna ta kritik och man kan ju inte bete sig hur som helst. Men JAG tänker inte vara den som bedömer de idélt arbetande ledare som finns kring laget, utan dem så hade vi andra inte kunnat springa runt på planen och leka.

//P.

Kommentarer
Postat av: ekajäveln

hello mr ploggie... man blir ju helt klart nyfiken på hur du hade ställt upp startelvan då den inte verkar stämma helt med masses? eller e jag ute å cyklar på en tjockmatta med sackosäckar på nu?

2008-04-02 @ 18:13:25
Postat av: Conny

Halvdant arbete igen. Jag skrev alla och menade alla. Inte bara dem som fanns i Ysby. Det finns ingen forskning som visar att hjärnan tar skada av att användas till att tänka med så var inte rädd för att göra det. Jag vet ju att du är läskunnig men tydligen väljer du bort de delar du inte vill se.

2008-04-02 @ 19:22:53
Postat av: eken

HAHAHAHAHA Conny du kan ju d här med å såga iaf!

2008-04-02 @ 19:45:21
Postat av: Laholms Tidning

Den där Conny,verkar vara lite elak mot blogginnehavaren.Vi e många som tycker plogens skrivkunnighet matchar den där Simon, i Aftonbladets rosa lilla sportblaska.Vik dig inte Johan!!!!!!!

2008-04-03 @ 18:48:46
Postat av: Oscar

Haha vafan är det för kommentarer? Varför skulle jag bli arg över det du skrev för? Fattar ingeting. Haha du ska allt få se på Lördag! När vi spelar den sämsta tiden på dagen, Du ska få beskåda något speciellt säger jag bara! ;)

2008-04-03 @ 21:38:51
Postat av: Britt-Marie

Mycket fint skrivet, starkt G!

2008-04-21 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0