Avbräck för LTIK

Johan Gustafsson har bestämt sig för att gå tillbaka till LFK. Johan har trivts mycket bra i LTIK, samtidigt som han har saknat mängdträningen och det där allvaret som finns på div två-nivå. Johan vet vad jag tycker om den här grejen och jag finner därför ingen anledning att skriva mycket mer om det än så här. Men att skriva att det är positivt för LTIK är ungefär lika dumt som att påstå att LFK är starkare utan duktiga div två-spelare som Jocke Wulf, Krille Åkesson, Mattias Bengtsson och Jonte Jacobsson. Jag förstår inte varför LFK skulle bli bättre utan dem och med spelare som knappt platsar i Leikin, Halmia och Snöstorp/Nyhem.

Det är möjligt att LFK kommer att komma högre upp i tabellen i år än förra året. Men det hade såklart gått ännu bättre med nämnda spelare kvar tillsammans med de nyförvärv som håller klass. Jag är så förbannat trött på att läsa om hur de spelare som lämnade klubben saknar karaktär och rätt inställning. I varenda jävla intervju med någon involverad ifrån LFK, Ostojic i synnerhet, så kan man läsa mellan raderna hur svaga spelarna som lämnat anses vara. Spelare som David Eriksson, Miki Matic och Ola Jönsson är mig veterligen inga spelare med svag karaktär eller med fel inställning till det de tar sig för. Det är bara bullshit!

Jag undrar också om jag och Ostojic såg samma match i Söndags. Sedan jag började följa LFK har jag inte sett ett sämre lag i div två än det Fässberg som LFK förlorade mot. Ränneslöv var bättre när de mötte LFK i en träningsmatch för lite sedan. Visst var LFK mycket starkare än sina motståndare, men det var inte bra någonstans. Jag gillar iofs inte tränare som sågar sina spelare i tidningen. Det är bättre att hålla en snygg fasad utåt och lösa det internt. Så sätt köper jag Ostojic kommentarer. Men att säga att LFK inte behöver frukta någon motståndare i serien nu... Va tänker killen på? LFK får ju frukta varenda jävla lag i serien nu, för något sämre lag än Fässberg kommer man förmodligen inte möta i år. I sådana fall håller den Västra tvåan väldigt mycket lägre klass än den Södra. 

Som vanligt är det dessutom underbart att stå och lyssna på LFK-tränarens positiva snack och den konstruktiva kritik han ger sina spelare från sidan under match.... Not!

Jag hade definitivt inte gjort ett bättre jobb som tränare i LFK än den nuvarande. Jag tycker bara att han ska göra det bättre!

//P. 


Kommentarer
Postat av: Mr. G

Mäktigt mr. P, äntligen lite ordentliga sågningar. Jag tycker precis som du att det är närmast en skam att det hela tiden påpekas att "de nya" spelarna har karaktär och det ena med det andra. Inget ont om de nya, det stämmer säkert att det är bra killar, men man läser ju lite mellan raderna att de som lämnat saknar dessa egenskaper. Och känner man då killarna lite, som vi ju faktiskt gör båda två, så fattar man ännu mindre. Det verkar som att det blivit en grej för Enrico att hela tiden nedvärdera "svikarna".
Detta blev kanske en enda lång upprepning av det du skrev, men jag säger inte att det var jag som sa det, men jag skriver under på det. Det är bullshit!

/G

2008-04-15 @ 00:25:07
Postat av: NeboKungen

Utan att vara alltför insatt idet du beskriver,så är du nog inte helt ute och reser.Mycket bra formulerat Johan.För övrigt är det bara att inse att den andre Johan e för bra för att leka i Div.6

2008-04-15 @ 18:26:37
Postat av: Persson

Inget illa om Halmia.
Dom har Lindau.

2008-04-15 @ 22:41:06
Postat av: Hellstone

Fan va gött Fredag kväll, å hela helgen smäller det, den efterlängtande premiären...blod svet å tårarn, nu ska ord bli till verklighet eller? frågorna e många? svaren finns där? m.v.h Jan Malmsjö

2008-04-16 @ 19:19:49
Postat av: jesus

Härlig blogg!

2008-04-16 @ 21:28:10
URL: http://fulafotbollspelare.blogg.se/
Postat av: Annika

Modigt inlägg! Härligt att se att fler har reagerat. Själv gick jag i taket när jag läste tidningen. /Kram Anki

2008-04-17 @ 11:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0