Bloggtips och Drömelvan

Några tips till dig som gillar att skrålla i bloggar:

Fotbollsälskaren Lars-Gunnar Bloms blogg. Innehållet är emellanåt på gränsen till nördigt, mycket Halmstadfotboll i synnerhet Halmia och Bollklubben. Jag uppskattar läsningen och framförallt att han är flitig på att uppdatera.

Den långe jäveln har varit igång ett tag, men det tål att påminnas om, gå in och läs Laholms mest hatade tränares blogg. Han är en ganska flitig uppdaterare, men skriver sedan inte framförallt om fotboll utan om livet i stort. Jag har inte missat ett inlägg sedan nystarten!

YBK-spelaren Blehrim Rramani bloggar sport och du får chansen att varje vecka lämna in ett stryktipsförslag på lokalfotboll med chans till vinst på en miljon svenska kronor. Pricka in din rad här, det ska jag göra! 

Trevlig läsning!

Det var ett tag sedan EM avgjordes nu, Spanien vann såklart helt rättvist turneringen och min förhandsfavorit Tyskland kom tvåa. Sveriges insats var väl ingen höjdare, samtidigt tycker jag att den svaga insatsen förmildras av att Sverige faktiskt spelade i den gruppen som i efterhand visade sig vara den svåraste, med Ryssland och Spanien.

Men nu är det dags att blicka framåt, några av de äldre spelarna tackade för sig efter EM och det borde Lagerbäck också gjort. Nu är det dags att ta några hundår och förnya. Vi svenskar har varit bortskämda med slutspel på senare år, nu tror jag att det kommer att dröja innan Sverige spelar ett VM eller EM igen. Och det vare sig vi föryngrar eller inte. Men det är dags att börja tänka på framtiden.

Det är lätt att man som en förbundskapten som varit med länge litar alltför mycket och alltför länge på de gamla trotjänarna. Risken är stor att Lagerbäck, precis som Tommy Svensson gjorde,  använder sig av de gamla spelarna som fungerat förr istället för att plocka med unga lirare som gått om de äldre. Jag tror att Sverige står inför några sämre år nu när det gäller landslagsfotbollen, därför hade jag velat att det blev föryngring både på ledar- och spelarsidan redan idag och helst igår.

Jag tycker att fotbollslandslaget bör göra som handbollslandslaget och ta in två gamla spelare som var med på storhetstiden och vet hur det ska gå till som förbundskapten. Huvudtränare bör Kung Rolle Nilsson bli, som assistent är förstavalet Jonas Thern, men varför inte nyutbildade Stefan Schwarz eller meriterade Jesper Blomqvist?

Aftonbladets EM Drömelva. Ligan div sex södra Halland slutade så här:

1. SBKs vänsterback Stefan Mårtensson. Grattis!
2. Andersbergs vänsterback Agron Qerimaj.
3. RGIFs vikarierande målvakt Henrik Ragnarsson.

5. LTIKs hälseneskadade B-lagsspelare Johan Jönsson.

12 stycken personer deltog totalt i ligan.

//P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0