Förändring på LT

Som flera av er säkert läst eller hört gör vi en förändring på Laholms Tidning. Vi kommer fortsatt ut sju dagar i veckan. Men från att som tidigare komma ut sex dagar i veckan plus en som e-tidning kommer LT från årsskiftet ut tre dagar som papperstidning (tisdag, torsdag och lördag) och resten som e-tidning. Eftersom att det blir billigare med tryckkostnader och distrubition sänks prenumerationskostnaden med 25 %.
 
Förändringen förändrar ingenting på redaktionen. Vi kommer att fortsätta att bevaka på samma sätt som vi gjort hittills och både jag och min kollega Lasse finns kvar på samma procent som tidigare (det blir inte mindre jobb). Det finns ständigt nya uppslag i sportväg att ta sig an. Vi står aldrig tomhänta. Vill man läsa om den lokala sporten är LT det enda alternativet.
 
Som undertecknad ser det är LT i framkant och i bräschen när det gäller e-tidning. I framtiden kommer papperstidningen att vara ett minne blott (LT planerar dock inte för att komma ut mindre än tre dagar i papper just nu). Jag måste erkänna att jag tidigare var en stor vän av pappret. Jag gillade känslan av att ha min tidning vid frukostbordet. Jag har dock ändrat åsikt. Ofta går jag inte ens ut till postlådan och tar tidningen på morgonen längre. Jag läser den genom appen på telefonen eller paddan, och det är i princip samma känsla. En stor fördel med e-tidningen är också att man kan läsa var man vill, när man vill. På semestern är det helt suveränt. Man slipper plöja igenom bunten tidningar när man kommer hem.
 
Du kanske är intresserad av att skaffa en e-tidningsprenumeration? Bara för att det inte är fotbollssäsong innebär det inte att vi slutar skriva fotboll på LT-sporten. Vi presenterar löpande nyförvärv för Laholmsklubbarna, vi har bevakat LFK:s kval till Juniorallsvenskan, LFK:s provspelare, från helgen fanns ett reportage om Halmstad Futsal Cup, i tisdagens tidning läser man att BK Walldia lämnar femman för sjuan, senare i veckan presenteras ett par klubbars nya tränare med intervju. Framåt läser man också om Skogaby BK:s Vintercup, LT-lagen dam och herr. Om vilka som blev årets spelare och mycket annan fotboll. Tillsammans med volleyboll, hästar, handboll, innebandy, bordtennis, ishockey osv. Plus allmänna lokala nyheter, såklart. Skaffa din e-prenumeration här.
 
Har ni frågor? Tveka inte att kontakta mig på [email protected].
 
//P.
 
PS. Ni som redan idag har en prenumeration för papperstidning behöver inte känna er lurade. Er prenumeration förlängs automatiskt i tid för de där 25% ni betalat mer än de som börjar prenumerera idag. DS.

Kommentarer
Postat av: Fundersam

Nja,
Jag är lite fundersam. Ni verkar i ett område med ganska stor glesbygd och rätt hög medelålder.
Kan tänka mig att en stor del av prenumeranterna är + 65-70 och då tror i alla fall jag att det blir ett betydande tapp. Själva har vi LT till jobbet för att läsa i fikarummet och naturligtvis på dass :). Hoppas ni kartlagt prenumeranterna och har torrt på fötterna. Själv ser jag tyvärr ingen anledning att fortsätta min prenumeration när papperstidningen försvinner. Jag är ganska intresserad av lokalsporten, men inte så mycket att jag vill avvara papperstidningen hälften av veckans dagar. Trots det är jag "bara" 50+ och ganska insatt i vår nya teknik.
Men jag önskar er lycka till!
På sikt kanske det är rätt, men jag tror det blir en mycket jobbig tid de närmaste åren.

2016-11-08 @ 20:07:45
Postat av: Peter Walldén

Håller i stort med föregående.
Men jag vill ha tidningen på måndagar . Då vill jag sitta och läsa om den lokala sporten i Lt .

2016-11-08 @ 22:46:31
Postat av: Kim Gustafsson

Onekligen ett djärvt steg att ta. I framtiden kommer pappersversionen att dö ut. Jag misstänker att ni har få 90-talister (och uppåt) bland era prenumeranter?

Men, vad är det som gör att vi, 40-70-talister, prenumererar? Våra vanor. Frukosten, fikabordet och soffan. Alldeles oavsett hur "digitala" vi är, kommer man inte ifrån den vanan. I förra veckan presenterade jag världens första uppkopplade jeans, samtidigt fönade jag LT för att kunna läsa den på morgonen.

Jag önskar er all lycka till, jag kommer förlänga mitt abonnemang, men samtidigt är jag rädd att ni välkomnar framtiden för tidigt.

2016-11-08 @ 23:26:48
Postat av: Positiv

För mig spelar det ingen roll. Jag läser redan e-tidningen och den är väldigt bra om man jämför med flera andra e-tidningar. Jag har mobilen/paddan vid frukosten, fikan, i soffan och på dass. Vill vi läsa om lokal sport. Fotbollen framförallt. Är det enda alternativet att fortsätta prenumerera på LT. HP:s bevakning av sport i vårt område är oduglig och prenumerationen dubbelt så dyr. Fortsätt prenumerera på LT. Vi kommer sakna bevakningen enormt om den försvinner.

2016-11-08 @ 23:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0