Skottorp vann

Torsdag
 
Sjuan:
 
Skottorps IF-Halmstad Inter FC 5-2 (3-1)
Mål SIF: Erik Moberg 3, Pontus Johansson, Oskar Gustavsson
 
SIF kunde vunnit med större siffror trots att Inter hade 1-0 och även 2-3 i andra. SIF:s store spelare i matchen var Erik Moberg. Han gjorde hattrick och i samband med sitt tredje mål gick han otäckt ihop med Inters målvakt. Båda blev liggande och fick avbryta matchen. Moberg med tandskada och Inters målvakt med ett stort jack i huvudet. Obehagliga scener!
 
//P.

Kommentarer
Postat av: Jimmie Ivarsson

Som spelare i Skottorps IF sitter jag nu fundersam och undrar hur tänkte dom här ?Jo det är så att Kalle F Fick lämna sina tränar sysslor med omedelbarverkan efter vinsten i Torsdag kväll. En tränare med mångårigt ledarskap som tränare Väljer Skottops IF att bara kasta honom rätt ner i soptunnan.. För tre år sen valde jag och följa med Kalle från Hasslöv IS där hela Hasslöv gjorde en fantastisk resa tillsammans och till stor del till hjälp av Kalle,Benne,Lasse med flera. En resa som han även gjort med Skottorp under dessa tre år jag spelat i denna klubben. Alla vet ju att Skottorp tog 0p vill jag minnas och var bara några få spelare som tränade. Efter Kalle kom så lyfte han Hela skottorps Is från rännstenen och Skottorps IF Blev ett krigar gäng igen där inte allt handlade om poäng utan gemenskapen i klubben som snart fyller 100 år. Åter igen till dom som är inblandade fan tänker ni ? Jag är både spelare och Ledare (pojkar -09-10) i Skottorps IF men efter en sådan behandling som inte är mänsklig mot Kalle som även har varit dålig under en tid förtjänar ingen människa. Som Karlsson skriver i Ysby kämpa på Kalle / Jimmie Ivarsson spelare i Skorrorps IF ( detta jag skriver här ska inte kännas som ett påhopp på mina lagkamrater utan detta är vad jag känner som spelare)

2016-07-09 @ 18:37:29
Postat av: Kenneth Einarsson

Mycket bra skrivet Jimmie!
även jag har hoppat av mina upp drag i skottorp och kommer inte att sponsra dom mer.
Detta trodde jag aldrig skottorp har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Kanske att man ska rannsaka sig själv i styrelsen.

2016-07-09 @ 19:01:30
Postat av: Pelle BKW

Håller helt med Jimmie.Bedrövlig behandling av en hedersman,som Kalle Frohm verkligen är. Nu vet jag inget om vad orsaken är, men det borde skötas på ett bättre sätt. Det var inget jag trodde om Skottorps IF,att sparka en tränare mitt i säsongen på denna nivån ... uschh.

2016-07-09 @ 20:30:03
Postat av: Anonym

Valde han inte själv att gå då han ej är så kry längre??

2016-07-09 @ 23:13:25
Postat av: Anonym

Jag sitter med i styrelsen för Skottorps IF och min roll där är ungdomsansvarig, men likväl styrelserepresentant och får då rätta in mig i ledet som en av "dom inblandade fan tänker ni". Personligen tycker jag inte om att kommentera denna typ av inlägg, men gör ett undantag med hänsyn till huvudpersonen. Som ungdomsledare i Skottorp (Hasslöv/Skottorp) under 10 år har jag haft mycket kontakt med Kalle. Det är väldigt få personer inom fotbollen som jag ser upp till som jag gör med Kalle. Under alla år jag haft förmånen att ha med Kalle i föreningen i olika former har jag stött på hans egenskaper och den jag fastnat mest för är hans "ingen egen vinning", han gör allt för andra. Jag har sett hans tårar rinna när han fått ta emot u-sektionens hederspris. Så hur i helskotta skulle jag kunna medverka i ett beslut där man skulle skicka ner honom i rännstenen....Under tiden som Kalle har haft det kämpigt privat har en spelare haft hand om träningen under uppsikt av Kalle. Lagledarna ihop med Kalle har ansvarat för laguttagningarna, just detta är skillnaden nu, den som håller i träningen kommer att ansvara för laguttagningarna och är enligt mig inget konstigt, framförallt ingen kick i baken på Kalle. Min och resten av styrelsens högsta önskan är att Kalle finns med i föreningen många år framåt som bollplank och medhjälpare i truppen och självklart även i u-sektionen så länge som hälsan ställer upp på det.
Är man inblandad i en verksamhet med över 160 ungdomar, föräldrar, syskon, farbror Göran, mormor Svea mfl så vet man att rykten har en tendens att ändras på vägen. Och jag lovar att blir det någon annan förändring i Skottorps IF's organisation så kommer ni att kunna läsa om det på skottorpsif.se

/Ola Nilsson

2016-07-10 @ 02:38:38
Postat av: Anonym

Nej han valde inte själv!!!!!!!

2016-07-10 @ 09:45:22
Postat av: Anonym

Att BagdadBob är Olas stora idol framstår väldigt tydligt...

2016-07-10 @ 11:41:05
Postat av: Anonym

En del kommentarer känns rätt onödiga...

2016-07-10 @ 12:16:51
Postat av: P

Ojdå. Ska visst inte ta semester från bloggen också... Kalle ringde mig efter matchen mot Inter och sa att han kliver åt sidan pga sjukdom. Han kommer att finnas kvar som bollplank för den/de som tar över. Säger han så tycker jag att vi går på det. Ursäkta att jag inte kollat kommentarerna tidigare. Det har ju varit så lugnt på sistone.

2016-07-11 @ 01:01:05
Postat av: Anonym

Var inte Kennet lagledare med Kalle? Men inte längre?

2016-07-11 @ 14:56:42
Postat av: Anonym

Jo det var han men han hoppade av när Kalle fick gå!
Går att läsa under Jimmies kommentar.

2016-07-11 @ 16:14:46
Postat av: camilla

Herr anonym kanske ska våga stå för det han skriver , ganska fegt tycker jag , alla andra skriver under med namn

2016-07-12 @ 20:19:50
Postat av: Anonym

http://www.laholmstidning.se/2016/07/16/kalle-from-avslutar-sin-tranarkarriar/

2016-07-17 @ 15:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0