Allianscupen

Lite info om Allianscupen.
 
I helgen avgörs det vilka lag som spelar final.
 
I grupp A möts GIF/VIF och RGIF i gruppfinal på söndag kl 17. Kryss räcker för att föra RGIF vidare. Grönvitt har tre segrar medan GIF/VIF kryssade mot LFK.
 
I grupp B möts VBoIS och HIS i en avgörande match på lördag kl 13. BoIS behöver en pinne för att komma före BKW. Skulle HIS vinna går istället BKW vidare på bättre målsskillnad då man vunnit en match med 8-1.
 
Jag trodde att BoIS var vidare till final då jag något förhastat fick för mig att inbördes möten skulle gälla. Något jag hade tyckt varit mer rättvist i en så här liten "serie", men man går på förbundets linje och kör målsskillnad och kanske är det ändå mest korrekt att göra så. Dessutom gör det att spänningen lever i båda grupperna till sista omgången.
 
Gruppsegrarna möts i en final på Annandag påsk. Preliminärt har lägst rankade lag favör i form av hemmaplan (detta är dock inte helt spikat).
 
På damsidan gäller rak serie där ettan blir Allianscupvinnare och det är redan klart att det blir Halmia.
 
//P.

Kommentarer
Postat av: Kim Gustafsson

Vi (GIF/VIF) fick erbjudande om att spela träningsmatch mot ett gäng som är på läger i Båstad. Tyvärr är vi själva iväg den helgen. De har bokat Hasslövs IP, lördag 5 april. Vid intresse, se kontakt- och laginfo nedan.

"Det vore kul att få möta ett div. 6 lag från era trakter.
Man kan nå mig på 070-719 11 19 för vidare information.

http://www.smalandsfotbollen.se/spelprogramresultat/?scr=table&ftid=50574"

2014-03-27 @ 16:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0