Gästinlägg

Jag har fått hjälp från oväntat håll att hålla min lite lätt döende blogg levande. Motprestationen: En öl på Bond. Kan det väl vara värt. Gästbloggare är alltid välkomna att mejla in texter till mej.

Lång, dryg, uppkäftig, okunnig, nonchalant, provocerande. Finns nog fler ord och meningar att förklara ”Den långe” som der Plog en gång döpte mig till. Vi har ju haft vårt bloggkrig på den, för att vara nu, gamla goda tiden (för övrigt heter straffsparksavgörande ELF METER KRIEG på tyska, skiter nästan på sig bara man hör det.)  Tiden då K/HFF värvade frisk från ett skadeskjutet, eller om vi ska vara helt ärliga så vart det mer ett fucked up LFK. Andra tider nu. Up fucked?

Jag är i Italien, ska vara här sammanlagt två månader för att ”förkovra mig i fotboll”. Sug på den. Hårt.  

Det är andra tider nu, som sig bör. Jag förde K/HFF ner i 6:an igen, vi är där vi en gång startade. Varför det blev så tar jag till stora delar på mig, tar man stor plats så är det bäst att man fyller ut den med. Ungefär som Svullo. Sen vet vi ju alla hur det gick med honom... Den som tror att det är kris i K/HFF tror jävligt fel, vi är uprising and still alive. Våra egna produkter är gamla nog att ta steget tillsammans med, kanske inte lika sexiga nyförvärv som 2007 (nu snackar vi namn, inte utseende) men nog så viktiga. En del killar från Smålandshållet har signat och vi hoppas att några till föreningen vill ha signar. Vi tar inte emot alla, vi bestämmer vilka som kommer till oss, inte tvärtom. Man ska vara hungrig. En mätt bra spelare är bara i vägen.  

Är i Milano för att vara mer exakt, har träffat en fransyska som älskar den här låten;
http://www.youtube.com/watch?v=uu_zwdmz0hE

Serie A. Bara genom att skriva Serie A har jag förmodligen fått 50 % av ”alla” som läser detta slutat läsa i detta nu (ska vi säga 123 stycken?) Ni som valt att fortsätta läsa är kloka människor. Ni vet att jag lever för Serie A och i synnerhet för Palermo. Därför ber jag er att hålla hårt i kontorsstolen (speciellt du Jonny, när du inte skickar dina mass-sms så mailar du en massa strunt från din jobbdator) eller vad ni än nu sitter på. Jag hatar Serie A. Inte hela Serie A. Men nästa hela Serie A. Mitt lag, Palermo, har haft en tung start, så jävla tung att Presidenten, den för övrigt mycket kloka affärsmannen Mr Zamparini nu vill sälja sina aktier i U.S Cittá di Palermo.

Är det någon som bryr sig att Malmö FF vann? Seriöst?                                                              

Anledningen till Serie A hat? Systemet. Inte spelsystemet. Systemet som gör att mindre klubbar än presidentens klubb (ni får ett försök att gissa namnet på den klubben, den börjar på M och slutar på ilan) inte kan vinna. Det går inte. Jag ser det live med egna ögon, på plats, varje vecka. Nu är råttet mågat. Även för en Serie A romantiker som jag. Det tog ett tag, det kommer ta ännu ett tag för att avgöra Palermos framtid och speciellt Zamparinis framtid i den korrupta staden. Han har stått upp mot Cosa Nostra (googla) men kampen mot ”systemet” kan man inte vinna. Jag dör med min President. Resten av säsongen följer jag med himlande ögon, det bästa som kan hända är att Palermo åker ut Serie A så man får se den riktiga fotbollen. Den äkta. Serie B. Cristiano Doni spelar där (ibland, bänkad för det mesta i Atalanta.) Det är inte horse shit det inte.

Den där fransyskan jag nämnde ovan är cool, jag har lärt na svenska. Kornhult/Hishult. Hennes första ord. Sött.

Händer inte mycket här på der Plogs sida nå mer. Antingen mockar han skit, pluggar eller så knäcker han extra på LT. Samma tidning som han en gång skrivit lite negativt om. Nu ska jag inte vara den som är den…. Jag har hånat HBK OCH HFF (Hallands fotboll förbund) så mycket att det är ristat i sten. Mina enda, och nu snackar vi enda, arbetsgivare just nu är just dessa två. Jag borde skämmas. Jag borde tackat nej av moraliska skäl. Nu blev det inte så, nu ska jag vara en av tre ledare i HBK:s P-16 (95:or) och fortsätta vara ledare i Hallandslaget med klippan Roger Bengtsson (Kvibille BK), vi ska lotsa fram landskapets bästa killar födda 1996 i två år till.

Är Fortfarande stolt gästrike och ängel. Blåvit sådan då. Inte en riktig ängel.

Till helgen väntar derby i stan. Inter – Milan. Har inte fått tag i biljett men det kan lösa sig. Vill man någonting riktigt bad så går det. Jag värmer upp med att se Primavera mötet mellan samma lag på lördag eftermiddag.

Jag och fransyskan, som är en vän….. lyssnar inte riktigt på samma sorts musik… 
http://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8&feature=related

A presto.

Peter Åberg


Kommentarer
Postat av: "Jonny"

Vackert Åberg, vackert!

Då tar vi en premier league match nästa höst nu när du blivit en Serie A hatare :)

2010-11-12 @ 15:55:46
Postat av: Den långe..



Kommersiell fotboll? Jag ser hellre Serie C. ;) Jonny, du måste lära dig att läsa...



2010-11-12 @ 17:46:48
Postat av: EggaAuke

Alltid en fröjd att läsa dig my friend......



Ses la på san siro nästa vecka...vankas ju milan-fiorentina har jag hört ! Grande La Viola.....saknar brian laudrup där dock. Man e ju danskinspirerad....;P

2010-11-13 @ 10:58:33
Postat av: Marcus

Här är spelschemat för Vintercupen... http://www.skogabybk.se/vintercupen.php

2010-11-15 @ 08:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0