Mats ny tränare i Vasalund

LTIKs tränare Mats Johansson lämnar med omedelbar verkan tränaruppdraget i klubben då han fått chansen att bli tränare i moderföreningen Vasalunds IF, som förra året trillade ner från Superettan till division ett. Det plötsliga erbjudandet att ta över som tränare dök upp sedan den nuvarande tränaren i föreningen drabbats av sjukdom. Mats spelade själv i Vasalund och hann även med att vara assisterande tränare till den legendariske Liston Söderberg innan han flyttade till Laholm för nästan 20 år sedan. Att flytta hem till Stockholm igen var inget svårt beslut då Mats erbjuds en heltidstjänst som tränare, att familjen var positiv spelade så klart in.

Patrik "Packi" Åkesson kommer att ta över huvudansvaret för LTIK, med mig själv som assisterande. Jag har därför sagt upp mig från min tjänst som fotbollskrönikör på LT och jag kommer även att sluta blogga då jag inte tycker att det är förenligt med min nya syssla som tränare. Som LTIKare tycker jag så klart att det är lite tråkigt att Mats lämnar redan efter två framgångsrika säsonger i klubben, samtidigt gläds jag med honom och önskar stort lycka till med det nya uppdraget. Jag ser dessutom fram emot att få sätta min egen prägel på LTIKs spel tillsammans med min gode vän Packi. Gå in på kommentarer för att läsa Mats egna ord om den fina chans som uppenbarat sig för hans del.

//P.


Kommentarer
Postat av: Plogen

April, april...

2010-04-01 @ 00:05:32
Postat av: Erik moberg

fyfan den var ful den. Trodde på allvar att du skulle sluta skriva det hade varit väldigt tråkigt i sådana fall :) i morgon blir det kick off och det firar vi skottorpare med en rejäll lag fest :) PEACE

2010-04-01 @ 02:00:43
Postat av: Raro

HaHa! den var bra plogen

2010-04-01 @ 09:33:47
Postat av: Pelle

Ha ha Plogen det var inte ens nära att jag gick på den. Man är på tå när det är den 1 april.

Att du skulle sluta blogga på toppen av din "karriär" var ju bara för otroligt för att vara sant. De andra sakerna var väl inte lika "omöjliga".

2010-04-01 @ 10:41:00
Postat av: Stellan Sturesson

Tur att det var ett aprilskämt, Plogen. I annat fall hade jag stämt dig på 50 miljoner för kontraktsbrott, och dina innestående 2.5 miljoner kunde du tittat i stjärnorna efter... Glad Påsk!

Stellan Sturesson

2010-04-01 @ 23:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0