Hinnerydarn blev sista pusselbiten

Så föll då också den sista pusselbiten på plats för LFK då KIKs allrounde spelare 24-årige Peter "Hinneryd" Karlsson valde att skriva på för klubben. För första gången på mycket länge har LFK värvat smart och bra. Man har fått de spelarna man ville ha från de lokala lagen i närområdet. Både Jonte, Olsson, Mats och Peter har dominerat i femman och samtliga har förutsättningarna för att klara sig bra i LFKs tuffa konkurrens. Det ska bli mycket spännande att följa LFK kommande säsong.

För KIKs del tror jag inte att tappet betyder sådär jättemycket. Visst är Peter en mycket bra spelare, men det har han varit i ett kollektivt starkt KIK med många duktiga och hårt arbetande fotbollsspelare. KIKs tränare låter hälsa att LFK skött sig exemplariskt under Peters provspel i klubben och vad det gäller övergången i stort. Det finns inga hard feelings och Klippfors önskar sin föredetta adept stort lycka till i Laholms FK.

//P.

PS. Själv ligger jag tryggt förankrad i mitt föräldrahems soffa i någonslags sjukdom, för tillfället är det inte möt med mig, men det kommer nog att gå över även det här, även om det för tillfället känns avlägset. Det har varit en pers att bara skriva det här korta inlägget. Kul reportage i LT om samtliga Laholmslags övergångar. De kan om de vill. Jag kommer själv så fort jag är frisk och fått info från samtliga klubbar att göra något liknande. Då självklart med mina egna kommentarer kring nyförvärv och förluster. Simma lugnt! DS.

Kommentarer
Postat av: Putte

Äntligen Hinnerydarn,de va på tiden.

2009-12-19 @ 19:44:26
Postat av: Peter Walldén

Krya på dig !!!

2009-12-20 @ 16:22:47
Postat av: imponerad

De verkar ju riktigt bra för laholm till nästa år, riktigt bra trupp nu och riktigt bra tränare, hoppas man lycket få ihop detta med, för då kan det bli ett fantastiskt år för LFK. bra jobbat!!!!1

2009-12-20 @ 23:51:38
Postat av: Anonym

han är dock inte ensam kikare i truppen

2009-12-21 @ 14:51:17
Postat av: K

Syftar du på Bes eller?

2009-12-21 @ 18:33:23
Postat av: P

Bes har lirat i KIK. Men jag tror att den anonyme ovan syftar på Jocke från J-laget.

2009-12-21 @ 23:18:19
Postat av: Anonym

jocke från j-laget? haha jag tror ingen vet vem han är? varför plockar lfk en kille som kommer från knäred ochsom bara har spelat j-lags fotboll? Känns inte som en divition 3 spelare?

2009-12-22 @ 14:05:48
Postat av: J.Green

Jocke är en bra kille från Juniorlaget i LFK. OCh han kommer väl bli en värdig div 2-3 spelare så småningom. En av de bättre Juniorerna som blivit uppflyttad.

2009-12-22 @ 14:09:04
Postat av: Anonym

han är säkert den bra kille J.Green, men det jag säger är att jag tror inte Lfk vinner 3:an med ungdomsspelare från knäred. jag tror spelare som Henrik, Mats och Peter kan göra med nytta än en junior från knäred. Jag tror inte många vet vem den där Jocke är.

2009-12-22 @ 14:47:18
Postat av: sabbe

hörru baarför ingfen vetvem han e betyder de inte han e dålig han kan lika gärna vara minst lika bra som de andre om inte bättre vad vet jag. alla behöver inte känna till han för att han skall var bra. glöm inte de kära du.

2009-12-22 @ 17:04:35
Postat av: Anonym

Ja det är sant. Han spelar ju trots allt i LFK seniortrupp som P skrev. Men om någon är bra så hör man talas om dem. Men sabbe det är som du skriver själv han kan vara minst lika bra som de andra om inte bättre? Men hur ska man veta det om man inte vet vem han är då? För mig verkar han vara något speciellt eftersom jag inte vet vem det är. Jag trodde LFK skulle ro hem 3:an men jag tror inte det gör de med juniorer tyvärr. Inga hardfellings mot jocke, sorry grabben

2009-12-22 @ 17:30:36
Postat av: sabbe

oftast e de folk som e rutinerad och som har varit med ett tag som folk känner till sen finns de några spelare som bar dyker upp från ingenstans o är hur gryma som helt för att grejen e vissa harde vissa inte så e de bara o genom att träna så kan man bara bli bättrre o bättre men vissa har de bara i sig. vet ej vem denna killen e men de får man väll se framöver alla e värda en chans o bevisa vad de går för.......

2009-12-22 @ 19:33:02
Postat av: J.Green

Hur som helst har vi en bra trupp nu och kommer slåss i toppen. Till dig "anonym", vet inte om du någonsin har spelat fotboll i en seniortrupp men juniorer är bland dem värdefullaste du kan ha i en trupp.

2009-12-22 @ 20:17:43
Postat av: K

Sen har vi ju då ett B-lag också där man kan spela och "juniorerna" vanligtvis spelar, om de inte utvecklas väldigt fort och tar plats i A-laget, som typ en sån som Tideman, men som även Bes, Petter och Ante gjorde innan honom. Vem vet, det kanske är Jockes tur i år?

2009-12-22 @ 20:53:03
Postat av: Simon

Du anonym de verkar som du har nått imot knäred?

2009-12-22 @ 22:20:54
Postat av: Anonym

Jag har inget imot knäred men om han är från knäred så bordde ju någon där veta vem han är?. Det ska bli kul att se hur grabben spelar. Om jag nu får se honom spela? Någon som vet hur han spelar eller hur bra han är? Är han verkligen något för en div 3 klubb som har höga förväntningar?

2009-12-23 @ 11:00:10
Postat av: Så vitt jag vet....

Så vitt jag vet var det något eller några år sedan Jocke gick till LFK. Han har väl lyfts upp från ungdomslaget (i LFK då) och är väl knappast killen som ska vinna trean åt LFK, det har andra ansvar för. Så låt honom vara.

2009-12-23 @ 12:26:56
Postat av: G

Tyckte Green precis skrev att han är en talang, en av de bättre juniorerna och att han på sikt kommer att bli en bra div två, tre-spelare. LFK har ju alltid plockat upp några juniorer till seniortruppen inför säsongen. Även förr då laget var väldigt framgångsrikt i tvåan. Man måste tänka på framtiden också, och inte tänka bara en säsong i taget.

2009-12-23 @ 12:27:27
Postat av: Anonym

Jag har sätt jocke spela i LFK, och då imponerade han inte alls. Något div 3 spel för han borde inte finnas för nästa säsong, men vem vet, det kanske är hans tur i år att ble mycket duktig och får spela från start som tiderman gjorde. Jocke borde få spela mera B-lags spel. Men det är ju verkligen inte dåligt att spela i B-laget i LFK i och med att dem ligger i högsta B-lags serien i Halland.

2009-12-23 @ 13:51:48
Postat av: Anonym

Du verkar ju vara dum i huvudet, killen blev uppflyttad för han har gjort jävligt bra i från sig och han förtjänar det, han kommer absolut bidra med mycket till seniortruppen. Häng inte ut individer p det viset, jätte fult och personligt

2009-12-23 @ 13:59:50
Postat av: Anton Tideman

Ge Jocke en chans, så han kan visa vad han går för! Han kommer bli en mycket bra fotbollsspelare.

2009-12-23 @ 16:40:49
Postat av: P

Tycker att det är på gränsen att gå ut och kritisera en spelare på det här viset, framförallt när man dessutom gör det som anonym. Hade inte Jocke fått så mycket positiva kommentarer från annat håll hade jag omedelbart readerat de anonyma kommentarerna. Nu tycker jag ändå att man kan bortse från dem då personer som spelar med Jocke regelbundet stöttar honom och ju faktiskt även berömmer honom. De kommentarerna bör definitivt tas på större allvar.

2009-12-23 @ 21:32:10
Postat av: Mr. R

Läste hela denna debatten, eller nu vad man vill kalla den. Och jag förstår fortfarande inte vrf ni kom in på jocke ? Vad har han med detta och göra?

2009-12-23 @ 21:50:31
Postat av: jocke eller den "omtalade"

Jag tycker du gör rätt P som inte tar bort något men jag tycker det är jävligt tråkigt att "anonym" inte uppger sitt namn. han står inte för vad han säger. Men som sagt jag tar inte åt mig. Det är ändå så många som tycker som jag att "anonym" är en pajas. Han kan ju bilda sig en uppfattning innan han säger något.



peace out!

2009-12-23 @ 22:06:45
Postat av: Så vitt jag vet...

Kul Jocke att du själv kommenterar. Lycka till med din karriär och bry dig inte. Precis som du säger, anonym är en pajas.

2009-12-23 @ 23:08:25
Postat av: klippfors

den som kritesera jocke som är anonym

kan inte vara normal jag har själv spelat med jocke i knäreds gåsafotboll han kan bli riktigt bra om några år

2009-12-25 @ 13:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0