Resultat

Vilket väder! Inspirerande att få spela boll när solen äntligen skiner igen. Riktigt tråkigt för YBK som inte fick ihop lag mot Snöstorp/Nyhem B pga mycket sjukdomar och skador.

TIF-RGIF 2-5
Målskyttar RGIF: Piere Nilsson 3, Daniel Hellsten, Mikael Fransson

Jag var imponerad över KHFFs 3-0-vinst. Men det här! Grymt imponerande RGIF. Hur många mål har Piere gjort nu i träningsmatchandet? Vilken lirare! I RGIF snackar vi bredd, Johan Bergman hade svensexa och av den anledningen saknades bl a Rådlund och Randevik också. Ändå vann även B-laget mot TIFs bilaga med hela 6-2. Inget lag, inklusive LFK, har RGIFs bredd.

Magnus Bergman har det tufft i TIF. Emellanåt är det bra, ibland är det riktigt dåligt. Man är sårbara när Stefan Pettersson inte kan vara med och stå i mål. Två rejäla smällar mot KHFF och RGIF, men man har också bl a spelat oavgjort mot Västra Karup som i sin tur slagit Astrio klart och spelat oavgjort mot LFK. Kunnandet finns där, det gäller bara att plocka fram det och bibehålla det.

LTIK A/B-SBK 0-1 (0-0)
Målskytt SBK: Johan Angvall


LTIK ställde upp med ett B-betonat lag i den här matchen och det passade nog SBK ganska bra då även de saknade en hel del folk som: Patrik Nilsson, Anders Thid, Kim Andersson, Stefan Mårtensson och Magnus Andersson. Första halvlek är relativt jämn, viss fördel SBK. LTIK skapar dock den hetaste chansen, med endast sekunder kvar skjuter Marcus Johnsson utanför från riktigt nära håll. I andra halvlek jobbar LTIKarna på bra, men det märks att SBK är mer samspelta och orkar lite bättre. Man tar ganska rättvist ledningen genom Johan Angvall som vackert nickar in en hörna, helt omarkerad och man skapar förutom målet en del andra hyfsade chanser. LTIK lyckas bara skrapa fram en riktigt bra möjlighet i andra halvlek och det är när Fredrik Jacobsson från en bit utanför straffområdet drar till på volley med högran (!) och ser bollen smita strax utanför. Totalt sätt får resultatet ses som rättvist. Roligt att se LTIK-förvärven Olof Mårtensson och Mohannad Issa så bra. Övriga LTIKare, med Andreas Persson i spetsen, gör en gedigen arbetsinsats. Samtliga i SBK kan höja sig ett par snäpp, Johan Angvall, Kristian Johansson och Andreas Johansson är de som höjer sig över mängden i kollektivet SBK.

LTIK A/B-Sperlingsholm 6-0 (1-0)
Målskyttar LTIK: Miridon Berisha 2, Mattias Olofsson, Sabri Behrami, Jim Nilsson, Simon Vedin

Det mer A-betonade laget hade som synes inga större problem att avfärda Sperlingsholm. Det var nog tur att lagen bytte plats i serierna, mest för Sperlings skull. I första halvlek orkar de hålla uppe det hyfsat och man spelar smart och efter sina resurser. LTIK börjar ganska lojt och hade inte Jonas Wallin gjort en kanonräddning i inledningen av matchen hade 0-1 varit ett faktum. Det Sperling skapade kom till på slarv från LTIKares sida. Miridon Berisha gjorde den första halvlekens enda mål till 1-0 på ett markskott från högerkanten. Jim Nilsson hade en boll inne i mål, men det dömdes bort pga ruff från annan LTIKare. Berisha hade ett ypperligt läge att göra ett mål till då han blev helt fri, där gjorde Sperlings målvakt dock en fin räddning på Miridons hyfsade avslut. Även Henrik Olsson hade ett mycket fint läge nära mål, bollen studsade dock upp precis i avslutningsmomentet och bollen gick över kassen.

Andra halvlek är det spel mot ett mål, Sperlingsholm är knappt över på LTIKs planhalva. Målen trillar in med jämna mellanrum. Mattias Olofsson gör 2-0 på egen hand, Sabri Behrami gör 3-0 efter vackert förarbete från Simon Vedin, Jim Nilsson nickar in en perfekt hörna från Richard Frankland till 4-0, Simon Vedin gör själv 5-0, innan Berisha avslutar med att fastställa slutresultatet 6-0 till LTIK. Ytterligare lägen fanns att scora, skärpan fanns dock inte riktigt där. Det är ingen som direkt höjer sig över mängden i LTIK. Emellanåt är det riktigt bra överlag och emellanåt är det lite lojt på många fötter. Kanske inte så konstigt med tanke på att motståndet inte var någon rejäl värdemätare. Ska jag plussa någonstans så får det bli lite extra beröm till Richard Frankland som tar mer och mer ansvar, samt till Miridon Berisha som alltid är en injektion. Men för att vi ska klara oss bra i femman måste samtliga upp någon nivå till.

LFK B-GIF/VIF 1-1 (0-1)
Målskytt LFK B: Rasmus Larsson (straff)
Målskytt GIF/VIF: Andreas Hansen

Jämn match, LFK hade med Besart Mazreku och han gör så klart skillnad. LFK tog ledningen i första halvlek på straff, innan GIF/VIF kvitterade i andra efter en fin hörna slagen av Alexander Johannson.

BKW-FK Lokomotiv Göteborg 3-2 (1-2)
Målskyttar BKW: Manfred Walldén, Magnus Johnsson, Alexander Ekstrand


Första halvlek var jämn spelmässigt, BKW tog ledningen med 1-0 innan Lokomotiv både kvitterade och tog ledningen. I andra halvlek tog BKW över och var det bättre laget och man vinner till slut rättvist. BKW luftade många spelare i truppen, man spelade med ett lite mer spetsat lag i första halvlek, det var dock det något mer rutinerade laget i andra halvlek som bäddade för segern. I BKW gläds man åt det fina nyförvärvet Mohammed Abou-Shakra som för några år sedan spelade i LFK, nu har han dock varit iväg och studerat på annat håll under ett par år.

LFK-Ytterby 2-1
Målskyttar: Andreas Martinsson, Christoffer Johansson

Harplinge B-VBoIS 4-0 (3-0)

//P.

Kommentarer
Postat av: Karin

WOW! Min älskling gjorde mål! :)

2009-04-04 @ 17:40:16
Postat av: Anonym

martinsson och kristoffer

2009-04-04 @ 18:16:59
Postat av: Eken

WOW min älskling gjorde mål gött å se danne haaaauuu! puss

2009-04-04 @ 18:52:51
Postat av: Chefen

Go kille....

Plogen är en skön och framför allt, en ärlig kille. Jag såg hur Plogen och tränare Mats reagerade i slutet av matchen när Johan Agnvall stötte ihop med sin motståndare. Jag påstår inte att det var rätt o riktigt, men jag påstår att Plogens och Mats reaktioner bidrog till Agnvalls utvisning. Än mer övertygad blev jag efter matchen när domaren sa följande, "jag såg inte händelsen men Johan sa att jag var dum i huvudet".

Vem har rätt?

Plogen eller Agnvall?

Domaren?

Jag bara undrar...

2009-04-04 @ 23:35:45
Postat av: agnvall

klart jag har rätt det erkänner både domare och han som fick ont!

2009-04-05 @ 02:27:32
Postat av: P

Klart att jag har rätt, och klart att jag överreagerar. Jag ser situationen bättre än domaren, perfekt i linje ser jag att Johan går in med armbågen före, och förstår i samma stund som jag reagerar att jag både hjälper mitt lag, genom att få bort motståndarnas bästa spelare, men att det samtidigt ser mycket värre ut än vad det i själva verket är.



Förövrigt anser jag att domaren har rätt och att detta inte förändrar min inställning till Pangvall som en bra kille på något sätt.



Är i vanliga fall väldigt återhållsam från sidlinjen (enda gången jag reagerade på båda matcherna), tillskillnad från coach Mats och fotbollsordförande Pelle, som jag gärna själv försöker att kyla ned så fort tillfäle ges.

2009-04-05 @ 04:23:24
Postat av: Chefen

Imponerande! Ni är uppe tidigt, Johan o Plogen...

...eller ni kom precis hem, kanske?

Jag gillar Plogens ordval; "Pangvall som är en bra kille på något sätt".

2009-04-05 @ 08:12:39
Postat av: Anonym

Harplinge B-Våxtorp 4-0(3-0)

2009-04-05 @ 11:21:27
Postat av: P

Förändrar inte min inställning när det gäller Pangvall på något sätt. Tycker alltså att han är en bra kille på mer än bara något sätt.

2009-04-05 @ 12:36:09
Postat av: hyddan

fan va kåt jag är... all reklam är d ju fan goa brudar med i... till och med fotsvampsreklam gör mig kåt...

2009-04-05 @ 14:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0