Resultat Annandagen

DM:

KIK-TIF 2-1
Målskyttar KIK: Joel Åkesson, Kalle Svensson

Stark insats av KIK. Stabilt överlag och som vanligt slår man om snabbt och är otroligt vassa i kontringsspelet.

SIF-Getinge 5-0
Målskyttar SIF: Alexander Knudsen 2, Lars Johansson, Jim Gunnarsson, Pontus Johansson

Som väntat hade SIF inga problem att avfärda Getinge. Första halvlek är relativt jämm, i andra halvlek tar SIF över helt.

Träningsmatcher:

BKW-Toru/Rydö 1-2 (1-2)
Målskytt BKW: Simon Walldén

BKWs spel var rörigt och ostrukturerat, flera återbud innan matchstart bidrog säkert till det. T/R imponerade dock inte, trots det kunde man ta ledningen med 1-0 och sedan öka på till 2-0, billiga mål och det andra är en ren bjudning från BKW. Simon Walldén reducerar på vackert manér när han nickar in ett inlägg från höger i mål då han timar bollen perfekt med huvudet mellan två stycken T/R-spelare. Andra halvlek såg jag inte...

T/R-tränaren (som såg ut att vara Robin Buhre) var missnöjd med sitt lags spel i paus och gav flera spelare individuell kritik. Det tyder på att T/R inte gjorde någon av sina bättre halvlekar. Av det jag såg har varken RGIF, KHFF, KIK eller LTIK något att frukta i T/R i femman.

IS Örnia-Simlångsdalen 2-1

Eftersom att båda lagen ställde upp med B-betonade gäng får vi ingen riktig fingervisning om hur de kommer att stå sig i serien jämfört med Laholmslagen i sexan.

//P.

Kommentarer
Postat av: Joel

KIK - TIF 2-1



Målskyttar KIK

Joel Åkesson, Kalle Svensson

2009-04-13 @ 19:22:33
Postat av: Ysby

Plogen, vet du när andra rundan av DM lottas?

2009-04-13 @ 22:26:39
Postat av: P

Vilken dag som helst nu, alla matcher är spelade.

2009-04-14 @ 10:31:16
Postat av: Kim Gustafsson

Tjena,

Såg att ni förlorade ganska stort mot Halmia i B-matchen. Däremot berömde du våra spelare, Jacob och Tobbe. Kul! De spelade alltså 0-1 i andra halvlek?



/Kim

Postat av: P

Halmia hade sett fram emot att möta A-laget, men vi kom med B-laget. Halmias U-trupp består av trettio spelare, de 16 bästa spelade vi mot under annandagen. De ska ha ett breddlag i Klass 3 norra och ett spetsat lag i Klass 2 södra. Det innebär alltså att LTIKs B-lag ska möta dem i serien sedan. De kommer garanterat att bli ett topplag i Klass 2, jag såg inget lag som var i närheten av deras kaliber i de matcher jag såg i Klass 2 under fjolåret. Laholmslagen i femman plus eventuellt SIF och GIF/VIF från sexan hade haft en chans mot dem, övriga A-lag hade fått däng. De är riktigt tekniska, löpstarka, kvicka och rappa. Laget består av killar födda -90, -91 och ett par -92.



Det enda roliga i matchen mot ISH U för LTIKs del var Tobbe och Jacobs insatser, båda fyller 15 i December. De spelade ca 60 minuter båda två och gjorde det mycket bra. De är mycket välskolade och rent fotbollstekniskt är de redan långt före de flesta av LTIKs B-lagsspelare. Trots ovan roll för Tobbe som högermittfältare så klarade han det riktigt bra, liksom Jacob som började som högermittfältare innan han tog steget in på sin vana position på det inre mittfältet. Det blev så klart mest försvarsspel för hela laget, Jacob och Tobbe låg hela tiden rätt och pressadade de bollskickliga motståndarna så att de aldrig fick en lugn stund eller vända upp ostörda.



Det var mycket länge sedan LTIKs B-lag mötte så bra motstånd, därför är deras insatser extra imponerande. Och du, Kim, ska så klart ta på dej en hel del av äran. Jag som ensam coach igår kunde inte hjälpa dem särskilt mycket, det var bara en klapp på axeln och in och kör.



Det var egentligen inte meningen att de skulle få vara med och spela matcher förän, eventuellt, i höst, men med flera återbud och passande motstånd (med tanke på motståndarnas ålder) kändes det ändå som ett bra sätt att få inleda seniormatchandet på. Efter matchen tröstade jag dem med att jag själv i min första seniormatch förlorade med 7-1 med LTIKs B-lag mot BK Starts dito i Klass 2 och då var jag nästan ett helt år äldre än vad Tobbe och Jacob är nu.

2009-04-14 @ 16:17:01
Postat av: sledgehammer

sjukt unga ändå...

2009-04-14 @ 18:56:32
Postat av: Olofsson

Det enda roliga i matchen var Jacob och Tobbe nu blir jag besviken! Jag själv i kassen måste väl ändå varit rolig att titta på iaf?? synd att man inte fick en bättre start på sin målvaktskarriär bara :( har analyserat matchen mkt noggrannt och enda jag kom fram till att jag har gemensamt med de stora målvakterna är att jag är hyfsat tvåfotad :P

2009-04-14 @ 21:42:09
Postat av: Kim Gustafsson

Tack för ett utförligt referat. Jag har kommenterat det på min egen blogg.



http://www.svenskalag.se/userpage.asp?teamID=1097&UserPageID=1718



Mvh

Kim

2009-04-14 @ 23:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0