Inför sexan: P kollar läget i Simlångsdalen

Intervju med Simlångsdalens lagkapten, stöttespelare och tillika min skolkamrat Caspar Swederman.


>Hur har det gått i träningsmatcherna?

Efter förlusten med 3-0 mot SBK har det gått bättre. I den matchen hade vi långt ifrån det bästa laget och kunde inte sätta något emot alls. Matchen efter mötte vi Halmia U och vann med 3-2, där gjorde jag själv förövrigt ett skönt hattrick. Sedan har vi spelat 1-1 mot Division fem- laget Ätran. Bästa insatsen gjorde vi dock mot det nyblivna division fem- laget Morup som vi slog nu helgen som var. Där såg det riktigt bra ut.


Har ni fått något nytt?

Framförallt så har vi tappat få spelare om man jämför med de senaste åren. En spelare har lämnat för Sennan och tre andra har slutat. Samtidig har vi fyllt på med några unga och duktiga killar från Snöstorp/Nyhem, plus två stycken riktigt skickliga spelare från Maraton FC. Dessutom har några nygamla plus någon från högskolan trillat in. Vi är mycket folk på träningarna, nu senast var vi 30 man. Det känns som att vi i år har konkurrens på varje position, det hade vi inte förra året.


Vem tränar er?

För andra året är det Benny Bergstrand, en sextioårig herre som tidigare tränat flera lag i Falkenbergstrakten. Det funkar bra med honom i Simlångsdalen. Vi hoppas dessutom att han ska kunna locka över sin son som är målvakt i Vinberg till oss, det verkar inte omöjligt och han hade absolut varit en förstärkning.


Vad har ni för mål med årets säsong?

Vi har inte satt upp något mål med laget än. Men för mig är det en självklarhet att vi ska gå för serievinst, ja minst en andraplacering och direktuppflyttning till femman. Vi trillade ju ner från femman förra säsongen med minsta möjliga marginal. Vi kom fjärdesist och klarade oss inte pga att för många lag från Halmstad trillade neråt i seriesystemet ovanför oss. Det kändes för jävligt då vi tyckte att vi hängde med i de flesta av matcherna och med marginalerna på vår sida så hade en mittenplacering känts mer naturlig än bottenstrid. Men så är det. Samtidigt inser jag så klart att det kommer att bli tufft i sexan, varje match kommer att bli viktig då det bara är tio lag. Sen är det aldrig lätt att vinna en serie!<

Min kommentar: Simlångsdalen brukar alltid vara stabila och det vittnar träningsmatcherna om. Den klara förlusten mot SBK verkar ha varit ett undantag och olycksfall i arbetet. Jag vet inte sådär jättemycket om Örnia, men jag vet ännu mindre om Dalen. Men visst kommer väll Simlångsdalen precis som ISÖ att hamna topp fem. Lagen möts i en träningskamp på måndag om en vecka, då får vi reda på ungefär hur lagen står i förhållande till varandra. Innan division sex södra drar igång tippar jag hela serien. Missa inte det!

//P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0