Helgens matcher

Tvåan:

Lärje-Angereds IF-LFK kl 15:00, Bläsebovallen

LFK möter jumbon och är piskade att vinna för att behålla kvalplatsen

Fyran:

RGIF-Norvalla kl 13:30, Björkvallen

Har Giffen lagt ner säsongen nu när det är definitivt klart med nedflyttning? Det verkade nästan så förra helgen. Hoppas att man väljer att avsluta snyggt och inte viker ner sig fullständigt i de sista omgångarna.

Sexan:

KHFF-YBK kl 13:30, Kornhults IP

Serieledarna tvingas på nytt till ändringar i försvaret, men det lär knappast hindra dem från en trepoängare och serievinst. Vi får väl se om Den långes mannar har några franska nerver vid matchstart... Som YBK-Putte så elegant uttryckte sig på YBKs hemsida i det senaste referatet.

AIK-SIF kl 14:00, Sannarp

SIF verkar ha gett sig den på att avsluta serien snyggt, inget av lagen har något, förutom tabellplacering, att spela för.

BKW-KIK kl 14:00, Wallevi

KIK vill säkert säkra andraplatsen genom en trepoängare mot BKW och slippa en helt avgörande, nervkittlande tillställning om densamma mot LTIK i sista omgången. BKW har dock chans på en fin fjärdeplats och förutom i mötet mot HIS senast så har man bjudit på bra fotboll mot slutet.

LTIK-VBoIS kl 14:00, L:a Tjärby IP

LTIKarna är segervissa och tror stenhårt på en trepoängare mot BoIS, samtidigt som man hoppas på poängtapp för KIK. Drömmen är en helt avgörande match om andraplatsen på Lagavallen i sista omgången.
 
Söndag:

Femman:

GIF/VIF-Böljan kl 13:00, Hallaberg

Böljan har precis som GIF/VIF inte haft någon jättesäsong. Här har Laholmslaget verkligen goda möjligheter till poäng.

Skrea-SBK kl 14:00, Skrea IP

Skrea vill säkert säkra seriesegern mot SBK och kommer förmodligen att göra så också.

Sexan:

HIS-ISÖ kl 15:00, Hasslövs IP

HIS var bra med mot BKW i förra omgången, medan ISÖ bara mäktade med ett oavgjort resultat mot YBK. Luktar det skräll? Knappast va?

//P.


Kommentarer
Postat av: Mr. H

Jag var inne och läste "Den långes" blogg och såg där att han efterfrågade utkörning av diverse varor, låt mig citera; "Finns ju ingen tjänst här i HStd där man kan köpa hygienartiklar, skithuspapper, tvättmedel, kvällstidningar, balsam (mmmm, man måste balsamera!), nyponsoppa, havregryn och annat diverse via hemkörning." Nu riktar jag mig direkt till "Den långe" och undrar om du har provat Gamletulls Minimarket (www.gamletullslivs.se), kan finnas en del av det du efterfrågar där...

Anledningen till att jag skriver detta inlägg här, och inte på "Den långes" blogg, beror på att det inte går att skriva inlägg på hans patetiska blogg...inte utan att vara medlem iaf.... och nu till alla som undrar; ja! Jag har åt helvete för mycket fritid just nu...:)

2008-09-19 @ 10:15:18
Postat av: DS.

www.gamletullslivs.com ska det vara

2008-09-19 @ 10:18:01
Postat av: Mr P

Utmärkt brorsan! Cs ikväll väl? Annars i morgon...

2008-09-19 @ 11:21:20
Postat av: Mr. H

Jag kommer hem i morgon förmiddag, förhoppningsvis. Jag har blivit förkyld som ett as, men vi får hoppas att det är bättre i morgon...

2008-09-19 @ 13:10:54
Postat av: Den långe...

Tackar för tipset!

Det är ju verkligen smickrande att du går in för att hjälpa mej i det vardagliga bestyret! Såg att dom öppnade i juni.. dåligt uppdaterad.. illa.

Sen är det faktiskt lika smickrande att du läser min patetiska blogg, efter som den inte överhuvudtaget är ett dugg lockande att ögna igenom, vad jag vet har jag inte tvingat nån.

Medlemskapet har inget med mej personligen att göra, det är kornhult.com som hade problem med spam som skickades via gästboken (nu är jag ute på tunn is, men det var länge sen det infördes nu). Däremot så går det ju alldeles utmärkt att bli medlem i forumet!

Mvh Åberg! =)

2008-09-19 @ 17:56:11
Postat av: Mr. H

No probs. Jag klagade aldrig på innehållet av bloggen, även om jag kan hålla med om att det inte står så mycket matnyttigt i den. ;) Måste dock medge att den mycket väl duger som tidsfördriv en mulen dag då man ändå bara ligger på sofflocket.

Väl mött

2008-09-19 @ 19:21:10
Postat av: Anonym

AIK-SIF 6-4



AIK:s målskyttar: Fidan Jashari 3 Jeton Qerimaj, Edison Morina och Kujtim Dibrani

2008-09-20 @ 16:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0