Resultat lördag

LFK-Mellereud 1-2 (0-1)
Målskytt LFK: Besart Mazreku

I första var Mellerud bättre och ledde rättvist med 1-0 i paus. I början av andra tog LFK omgående tag i taktpinnen och kunde tidigt kvittera sedan Johan Gustafsson vackert spelat fram Mazreku. Jag tyckte att LFK var en aning bättre sett över hela andra halvlek, om än på intet sätt överlägsna. Mellerud avgjorde på en frispark som inte såg helt otagbar ut för Markus Johansson i LFK-kassen. Mellerud hade dessutom ett par lägen till. Också LFK skapade en del och blev dessutom rövade på en straff, Johan Green blev solklart saxad av två bortaspelare innanför straffområdet, jag stod utmärkt placerad och blev väldigt förvånad över att domaren friade. Inte heller då Mazreku blev kapad strax utanför straffområdet vågade den fege domaren ta rätt beslut. Det var klockren målchansutvisning på bortalagets målvakt. Naturligtvis tråkigt att domaren gör sådana avgörande missar och att det drabbar LFK. För en gångs skull lider jag med LFK och tycker att de var värda minst en pinne. Detta var den bästa matchen hittills hemma på Glänningepark i år. Mellerud höll helt ok div två-klass tycker jag.

SBK-Serbiska 5-1 (2-0)
Målskyttar SBK: Johan Angvall 3, Atef Abou-Shakra 2

SBK plockade andra raka segern i och med vinsten mot Serbiska. Jag kollade första halvlek och tycker att SBK gjorde det riktigt bra, det var en hel del ordnat spel, snabba spelvändningar och faktiskt varvades långbollandet med en hel del rull. Coach Mats hade gjort genidraget att sätta Mike Österby på topp, han jobbade och slet, och ganska snart fick SBK utdelning då Mike vackert spelade fram Angvall till dennes första av tre mål. Angvall gjorde också 2-0, denna gången framspelad av Abou-Shakra, som sprintade ikapp Cralles perfekta snabba utspark och serverade Angvall som grannt lobbade bollen i mål över bortkeepern. I andra fick Serbiska göra en tidig reducering och det blev en aning stressigt för ett tag. SBK tog dock tag i det igen och gjorde ytterligare tre mål. Angvall kunde fullborda sitt hattrick sedan han tryckt in Piddas långa frispark i mål. Sedan nickade Abou-Shakra in fyran innan han skruvade en hörna direkt i mål till 5-1. Cralle var naturligtvis nöjd med segern, men inte med spelet. Serbiska är sämre än förra året och hade vid matchen knappt några avbytare, det fick de lida för i värmen.

AIK-HAIS 10-1

!!!

//P.

Kommentarer
Postat av: Agron

Andersbergs ik - hasslöv 10-1

2008-05-24 @ 18:24:06
Postat av: Lars-Gunnar Blom

DET BÄSTA jag vet är när det görs mål och då helst av de lag jag gillar.

I eftermiddag fick jag mycket av det när jag såg Andersbergs IK mot Hallands sydligaste fotbollsförening Hasslövs IS på Sannarps IP:s B-plan.



Andersbergs IK-Hasslövs IS 10-1

Publik cirka 50

Domare Hilding Hansson, Halmstad (Bra)

Målens rad:

1-0 Fidan Jashari

2-0 Shemsi Grajqevci

3-0 Kujtim Dibrani

4-0 Besnik Syla

5-0 Fidan Jashari

6-0 Fidan Jashari

7-0 Fidan Jashari

8-0 Fidan Jashari

8-1 Dennis Larsson

9-1 Kujtim Dibrani

10-1 Kujtim Dibrani

ETT ÄKTA HATTRICK (tre mål i obruten följ i samma halvlek) av nr 11 FIDAN JASHARI.

Det är sällan jag får se ett äkta hattrick så därför var det speciellt trevligt eftermiddags.

Fotboll är ett lagspel där alla är beroende av varandra så alla i AIK får högsta betyg idag men så klart tre extra hjärtan (symbolen för Halmstad) till FEMmålgöraren.

DET VAR HISTORISKT.

När jag kom hem loggade jag in på SvFF och såg att IS HALMIA vunnit borta med 4-1, nu leder HALMIA trean med SJU poäng före närmaste lag.

ISH:s damlag går det också bra för, de är med i toppen av sin tvåa, nästa hemmamatch spelas onsdag 11 juni,

på Örjans Valls A-plan.

Så har jag ännu en gång varit med om något historiskt (två historiska saker samma dag-BRA) när jag såg Leikin-Kungsbacka IF

(1-4) idag.

Publik c:a 90.

Domare Johan Herton, Halmstad (Mycket BRA)

IF Leikins sämsta match under de fyrtioåtta år jag varit fotbollsintresserad.

Sämre kan det knappast bli?



I eftermiddag 14:00 ser jag min 60:e live match för året när jag sitter på Sannarps IP och ser dammatchen i trean mellan IS Halmia 2-Tofta GIF.



Jag rekommenderar besök i HALMSTADS IDROTTSMUSEUM i Fattighuset vid Lilla torg lördagar 10-13.

Där har jag ett rum med hela min samling av tidningsklipp, liiteratur osv.

Välkommen!!!



med fotbollshälsningar

Lars-Gunnar Blom,58,

fotbollsintresserad från Halmstad.

2008-05-25 @ 12:23:42
Postat av: SirA

Vilken härlig fotbollsnörd.

2008-05-25 @ 21:24:09
Postat av: eken

plogen tippade inte du 10-0??? illa!

2008-05-25 @ 22:04:33
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Mycket Fotbollsintresserad. Ser minst 100 matcher i verkligheten om året samt en hel del i teve. Tittade på min första match söndag 7 juni 1959, HBK-GAIS 7-0 i Allsvenskan. Publiksiffran 4 261 betalande, en av dem var min pappa, själv kom jag in gratis. 1-0 (6) Rolf Larsson. 2-0 (36) Kjell Karlsson. 3-0 (53) Gösta Nielsen. 4-0 (70) Göran Forsberg. 5-0 (80) Göran Forsberg. 6-0 (82) Kjell Karlsson. 7-0 (88) Gösta Nielsen. Domare: Nils Isaksson, Huskvarna. HBK ramlade tillsammans med GAIS ur Allsvenskan 1959. ISH ramlade ur Div.2 Västra Götaland 1959. Medlem i ISH sedan 1968. Medlem i HBK sedan 1969. ISH-supporter sedan 1960. HBK supporter sedan 1964. Samlare av mycket fotbollsrelaterat, min samling finns i Halmstads Idrottsmuseum i Fattighuset vid Lilla torg dit alla är välkomna lördagar 10-13 eller på studiebesök efter hänvändelse till någon i styrelsen för Halmstad med omnejds Idrottshistoriska Förening.





1. Fotbollsmatcher

1. Ojusta fotbollsspelare



2. IS Halmia, Halmstads BK, IS Örnia, Alets IK, BK Astrio, IF Centern

2. Tröjdragningar



3. Alevallen och Örjans Vall

3. Konstgräs på fel årstid



PS. Min 60:e match ISH 2-Tofta GIF i damtrean blev 2-3, segermålet kom på en hörna direkt i mål i 63:e minuten, vi var 33 personer i solskenet och Kent Karlsson,Halmstad dömde en lättdömd match.DS.



2008-05-25 @ 22:36:08
Postat av: Dennis

Plog! Lars-Gunnar kan väl ta hand om norra Halland så tar du södra?

2008-05-25 @ 23:43:49
Postat av: Hans

Får gratulera till tippningen! Hade du kunnat spela på det hade du fan varit duktigt rik nu!

2008-05-26 @ 01:20:08
URL: http://hylliesports.blogg.se/
Postat av: Anonym

?räcker det med att tippa 10-0,när matchen slutade 10-1!Skärp er.

2008-05-27 @ 19:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0