Sista laget ut

DM:

Skrea-KHFF 3-1 (0-0)
Målskytt KHFF: Mattias Nätterqvist

Sista Laholmslaget har åkt ut ur DM/Intersport-cup. Det var en jämn fight, Skrea var dock strået vassare och vann således kampen. Gå gärna in och läs den långes trevliga analys av matchen på KHFFs hemsida som är länkad härifrån bloggen. Jag tror förövrigt visst att många hade unnat KHFF att gå vidare i DM, det är ju kul så länge något lag representerar kommunen. Däremot tror jag att få hade unnat den långe detsamma och det går ju såklart inte ihop...

Landskampen är väl inte direkt något att skriva hem om. Det mesta var sisådär, allt kommer att bli bättre mot Ukraina, bättre fokus och koncentration, bättre tempo, bättre lag, bättre motstånd osv. Det som var mest intressant med Slovenienmatchen var Chippens insats, han visade att han är en startkandidat. Ljungan är såklart given och jag gillar ju Seb. Chippen är nog fortfarande inhoppare i mina ögon, men vilken inhoppare! Kanske kan Seb och Chippen spela beroende på motstånd.

Märklig kille den där Chippen, aldrig spelat Allsvensk fotboll, kommer från Mjällby, mäktig i Norge, mäktig i Anderlecht, kass i Nantes, mäktig i Roma, kass i Nantes, kass i Bolton, mäktig i La Coruna. Det beror säkert mycket på tränaren om Chippen är bra eller ej, får han fria tyglar och slipper bli så styrd är han kanon, blir han däremot satt i en mall är han kass. Hur passar han då hyfsat in i landslaget? Märklig spelare!

//P.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Tveksamt om Chippen var mäktig i Roma…

I så fall hade de väl signat honom…

2008-05-28 @ 10:12:31
Postat av: Plogen

Som vanligt överdriver jag lite... han var bra. Men Roma tyckte nog att då Barcelona-spelande Giuly var bättre, dessutom väldigt billig.

2008-05-28 @ 13:11:31
Postat av: Niclas

Jag tycker han är given i svenska startelvan!

2008-05-28 @ 17:56:00
URL: http://nicbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0