Ny länk

En lång jävel från Norrland har börjat blogga igen, Laholmsfotbollens störste tränare (han är ju nästan två meter lång) har åter börjat fömedla sina tankar både kring fotboll och livet i allmänhet. Han irriterar, engagerar och är framförallt en frisk fläkt. Jag håller inte med om allt denne man har att komma med och artikeln i LT för en tid sedan kan jag inte direkt säga att jag uppskattade. Samtidigt är det precis som tränare Mats Johansson tidigare sagt, "kul när det händer något."

Han skriver i sitt första inlägg något om att han hetsat mig lite grann, jag hetsar inte upp mig för mycket och gjorde det inte vid detta tillfälle heller, tycker mest att han hetsade upp sig själv... Eventuellt lyckades han hetsa upp LTIKs vänsterback Kristoffer Nilsson en aning. Diskussionen de hade var bra mycket hetare än den jag och "den långe" hade med varann.

Jag håller med om att LTIKs spel inte är särskilt kul att kolla på för tillfället, och även jag hade väl kanske gärna sett lite mer rullande längs marken. Samtidigt är det viktigaste för LTIK just nu att hitta ett enkelt vägvinnande spel för att få upp självförtroendet i laget efter några knackiga säsonger, vi hamnade ju till och med efter gamla KHFF i förra årets serie... Det finns en sak som är roligare än att spela trevlig fotboll, det är att vinna! Klarar man att kombinera de båda är det såklart det allra bästa.

Planen vattnades framförallt inte för att få bättre fart på bollen, först och främst var det för att planen var så förbannat hård att springa på...

Tydligen har "den långe" stött på gamle Klippen (Lars-Erik Klippfors) under matchen i lördags på IP. En sköning till gubbe är en alldeles utmärkt beskrivning på denna äldre herre vars insatser är sååå viktiga för LTIK.

Man ser inte på den lokala fotbollen främst för att den är underhållande. Vill man se bra fotboll ska man nog hålla sig hemma i TV-soffan och kolla PL, Serie A eller La Liga istället.

"Den långes" blogg är länkad härifrån sidan nu. Mycket nöje!

//P.

PS. Grattis alla Man Utd-anhängare, nu är det bara CL-bucklan kvar! Glory, glory Man Utd! DS.

Kommentarer
Postat av: Sir A

Thankyou Very much my dear Mr plogfan........

2008-05-12 @ 19:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0