Inför helgen

Fredag:

SBK-Böljan kl 19:00, Skogaby IP

Detta blir den första seriematchen jag kommer att se med SBK i år. Ett utav mina absoluta favoritlag i kommunen. Jag brukar se ett antal matcher på Skogaby IP varje år, och det är inte bara för att det är den plan som jag har närmst till hemifrån efter Lilla Tjärby IP. Jag tror på poäng varje gång SBK spelar, det är dags för en vinst nu!

Oskarström-GIF/VIF kl 19:00, Esperedsvallen

Däremot tror jag inte särskilt mycket på GIF/VIF i denna match. LTIK mötte nyligen laget i DM och det är en väldigt tuff motståndare med få svagheter. LTIK lyckades nå ett oavgjort resultat efter full tid efter en enorm kämparinsats och riktigt bra försvarsspel. Lyckas GIF/VIF upprepa detta har man en chans, det ska dock mycket till om man ska ta poäng ifrån serieledarna med tre raka vinster i bagaget. 

HAIS-KHFF kl 19:00, Hasslövs IP

Slakt?

KIK-Örnia kl 19:00, Lagavallen

KIK har inlett serien övertygande, senast åkte de dock på en smäll. Lyckas de resa sig och göra ett nytt fint resultat mot luriga och hårt kämpande Örnia?

BKW-YBK kl 19:00, Wallevi

Bottenmöte! Båda lagen är sugna på första vinsten, BKW får gälla som favoriter, samtidigt blir YBK bättre och bättre.

Lördag:

LFK-Varbergs BoIS kl 15:00, Glänningepark

Hallandsderby! Nästjumbon LFK får det naturligtvis tufft mot topplaget BoIS. Men jag tror trots allt att det finns möjligheter till poäng, det finns mycket mer att få ut ur LFKs unga lag.

HÅFF-RGIF kl 14:00, Hebergs IP

Bottenmöte! Det enda positiva med att RGIF förlorar är att de andra bottenlagen också förlorar, det är jämnt mellan ett antal lag på den undre halvan och vid vinst kan man ta ett rejält kliv upp i tabellen. HÅFF är en bottenkonkurrent till RGIF och matchen bör de vinna om de inte planerar att vara ett gäng där nere i tabellen för resten av säsongen.

Andersberg-VBoIS kl 14:00, Sannarp

BoIS leder sexan, Örnia gav dem en rejäl match och där visade de prov på styrka. Mot HAIS och YBK har det dock gått lätt och laget har inte riktigt fått bekänna färg än. Nu radar det tuffa motståndet upp sig och först ut är luriga AIK. Upp till bevis BoIS!

LTIK-SIF kl 14:00, Lilla Tjärby IP

Ny jämn fight mellan två starka lag? SIF har Kenneth Einarsson skadad, LTIK får klara sig utan lagets främsta spelare så här långt, Erik Westerlund, som plockat tre gula och skicklige högerbacken Conny Strömberg, som skadade sig tidigt i mötet med OIS. Alltså blir två av fyra nya i backlinjen jämfört med KHFF-matchen. Ska SIF lyckas utnyttja det på ett bättre sätt än OIS? I den matchen märktes det knappast att de här två spelarna inte var med.


Jag har inte skrivit särskilt mycket allmänt om fotboll den sista tiden. Har fullt upp för tillfället och för en gångs skull är faktiskt mitt schema späckat med aktiviteter. Förutom träningar och matcher, såklart skolan. Det sista innan sommaren som jag ska göra är en B-uppsats, jag har valt att jämföra ett upplysningsverk (Gullivers resor) med ett romantiskt verk (Den unge Werthers lidanden). Låter oerhört spännande va? Och ungefär så spännande som det låter är det också. Jag hade bra mycket hellre ägnat min tid åt att sitta och skriva om fotboll här på bloggen.

Jag har dessutom skaffat mig ett extrajobb som assistent åt en handikappad kille, förutom det extrajobb jag redan har hemma hos min far och bror på lantbruket, som jag så smått kunnat börja ägna mig åt igen efter min hälseneskada. Förutom detta är det också styrelsemöten med LTIK, där jag som sekreterare fixar dagordningen och såklart för och skriver protokoll. Och tillsist, inte att förglömma, det uppdrag som jag tillsammans med min kamrat Erik "Grytan" Roos i uppdrag av kommunen åtagit mig i att titta på Laholms framtida bebyggelse. Jag pallar inte gå in på det mer än så, men det är trevligt och mycket intressant, men tar ju tid även det. Möten och dessutom ska ett mail innehållande diverse förslag vara inskickat till byggnadsnämndens ordförande, Ove Bengtsson inom kort.

Jag vill inte vara utan några av de här uppdragen, men det tar sin tid och i Maj månad ut ser det ganska pressat ut i kalendern. Sedan i Juni slipper jag i alla fall skolan, men då blir det mer jobb, både på gården och som assistent. Dessutom ska jag som vanligt vara instruktör på LTIKs omåttligt populära fotbollsskola. I Juli blir det chill och då ska det bloggas utav bara... stopp ett tag! Då är det ju uppehåll! Får väl skriva lite om EM istället då. Jag kommer naturligtvis inte att ge upp bloggandet fram tills dess, detta kommer dock kanske att bli den sista längre text jag skriver på ett tag. Resultat och några kortare referat angående matcher blir det naturligtvis också i framöver.


Jag har inte skrivit om den lycka jag känner över att Man Utd är i CL-final, som grädde på moset blir den finalen dessutom hel-Engelsk. Jag skiter i hur det sett ut innan eller hur det kommer att se ut i framtiden, för i år regerar Engelsk fotboll och jag är sååå glad! Nu ska bara Utd se till att plocka hem dubbeln också, då blir glädjen total. Nu gäller det först och främst att slå Wigan på söndag, sedan är det dags för Chelsea den 21 Maj. Så är det ju såklart kära Bollklubben. Vet inte riktigt var man har dem än. Vinst mot Ljungskile och äntligen lite forwardsmål, dessutom kul att Markus Olsson både fick starta och scora, det är en riktig talang! 

Annars tycker jag att tappandet av poäng i slutminuterna av matcherna mot både MFF och AIK inte bådar särskilt gott, det är ju då HBK ska vara starka. Spelet funkar inte fullt ut och särskilt mycket chanser skapas inte, dessutom floppar Prent. Jippi! Att AIK avgjorde matchen i 89e minuten genom att valla bollen i mål via Peter Larssons röv kändes fruktansvärt bittert och surt. Inte minst för att det var mot tränare Mats Johanssons AIK... I vilket fall, vinner HBK också mot Sundsvall i sista matchen innan EM-uppehållet så tror jag att vi HBKare med tillförsikt kan se framemot hösten. Professor Janne kommer att göra underverk med laget när han äntligen får chansen att träna så mycket som han vill och därigenom får möjlighet att putsa på de ack så viktiga detaljerna i anfallsspelet.

Avslutningsvis ett stort grattis till Calle Genberg som gjorde sitt första mål för LBoIS i Superettan i helgen. Kul att någon 83a lyckats nå hela vägen, Allsvenskan nästa?

Trevlig helg! /P. 


Kommentarer
Postat av: Eken

HAHA du e så snäll plogen =)!!!

2008-05-09 @ 17:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0