Inför helgen

Uppsatsen är i hamn! Inskickad idag (fredag) kl 11:55, deadline kl 12:00, det kallar jag timing och att planera sin tid väl, jag var aldrig ett dugg stressad, jag blir liksom inte det så lätt. Nu är det en opposition kvar, sedan förhoppningsvis inte mer än några småändringar. Skönt! Jag har alltså snart sommarlov...  det blir såklart en hel del jobb men hjärnan ska stängas av och jag ska bara gå på ren rutin. Som sagt skönt! 

CL-finalen och fotboll i allmänhet berör verkligen!

Till helgens intressanta matcher.

Fredag:

Ullared-RGIF kl 19:00, Hedevi

Giffarna lär inte ta första vinsten ikväll heller. Tuff match mot serietvåan. Gamle HBK-målisen Björn Nordberg står, trots en anselig ålder, i mål i Ullared fortfarande, han är dessutom en av två tränare.

Långås-GIF/VIF kl 19:00, Ryevi

GIF/VIF kan kanske spinna vidare på förra helgens vinst och plocka ytterligare poäng.

BKW-KHFF kl 19:00, Wallevi

Kan BKW upprepa spelet ifrån första halvlek mot LTIK finns möjlighet till poäng. Men det blir såklart tufft. I KHFF gör Henrik Fridberg debut, Fridberg är kanske den spelare KHFF saknat tidigare under säsongen, han är en utpräglad målskytt och passar dessutom in i laget då han är hårt arbetande. LTIK har spelat mot Fridbergs förra klubb Rössjöholm vid två tillfällen i LT-cupen. Fridberg tillhörde i båda de här matcherna en av  förgrundsfigurerna. Hemskt lag att möta förövrigt, Rössjöholm alltså.

De brukar hålla till i femman och spelar som någonslags blandning mellan VBoIS och SBK, fast de är bättre. Ett gäng muterade skogshuggare och några mindre tekniska prylar var vad de ställde upp med mot LTIK. Vid det första tillfället förlorade LTIK orättvist matchen, vid det andra tillfället vann vi orättvist i förlängningen. Fotbollen är som sagt inte alltid logisk. Gamle VBoIS-spelaren Jim Leandersson representerar klubben nu, då LTIK mötte Rössjöholm var det endast Fridberg och Andreas Johansson som var bekanta för mig. Hårdskjutande. Andy spelar förövrigt i RGIF i år. Oj vad det här flöt iväg... jaja. KHFF blir ju precis som vanligt favoriter i mötet med BKW.

KIK-VBoIS kl 19:00, Lagavallen

KIK-lirarna är oerhört revanschsugna efter den snöpliga förlusten mot YBK sist. Klippfors har i princip lovat mig att BoIS ska få sota för KIKs förlust. Men det lär inte bli någon enkel fight. Slangen och co i BoIS vill säkert fortsätta på inslagen väg i serien och plocka poäng.

SIF-YBK kl 19:00, Skottorps IP

YBK gläds säkert fortfarande åt trepoängaren mot KIK förra helgen, nu får man dock börja fokusera på ny match. SIF blir favoriter, men har inte direkt rosat marknaden.

LTIK-Örnia kl 19:00, Lilla Tjärby IP

Jämn kamp där ett av lagen vill stanna kvar i toppen och ett av lagen vill dit.

Lördag:

LFK-Melleruds IF kl 15:00, Glänningepark

Johan Gustafsson är för första gången i år med i LFKs startelva, sist han fanns på plan avgjorde han och LFK tog första och enda vinsten hittills. Kort efter det blev han skadad och har varit borta fram till nu. Efter bara ett fåtal träningspass går han rakt in i startelvan, jag förstår varför! Johan är den spelartypen som saknas i LFK, det finns ett gäng förfinade grovjobbare och en Besart ur slag. I Johan får man in en spelare som tillför kreativitet och fart, sedan har han även avgörande kvalitéer en mot en och med sitt fantastiska tillslag. Nu har jag skrivit upp dig Johan, upp till bevis på lördag. Konditionen lär ju inte vara på topp, men det skiter jag i, gå på vilja, LFK måste ha poäng nu!

SBK-Serbiska kl 14:00, Skogaby BK

SBK får ny chans till tre poäng, det finns goda möjligheter till det mot Serbiska.

AIK-HAIS kl 14:00, Sannarp

På fullaste allvar tror jag att vi efter den här matchen kommer att få det första tvåsiffriga slutresultatet. AIKs raka anfallsfotboll passar HAIS väldigt illa. Jag tippar 10-0 till AIK.

//P.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ska man säga om khff & BKW ? .. 2 skit mål släpper walldia in & khff gjorde inte en så bra match men walldia gjorde så dom inte hade möjligeten att få sitt vanliga spel.

2008-05-23 @ 21:31:35
Postat av: Johan

Har ja sagt du ska skriva upp mig :P nej men det ska bli 3 pinnar imorgon :D välkommen till glänninge park :P

2008-05-24 @ 00:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0