Veckoslutets matcher

Onsdag:

SIF-AIK kl 19:00, Skottorps IF

SIF får verkligen chansen i den här matchen. Jag tror att båda de mest dominanta spelarna i Besnik Syla och Edison Morina i mötet mot LTIK saknas. Men det lär bli tufft för SIF ändå! Reder man ut de första 15, 20 minuterna och den första stormen så kan man säkert plocka poäng.

VBoIS-LTIK  kl 19:00, Våxtorps IP

Centern-SBK kl 19:00, Kärlekens IP


Nationaldagen:

YBK-KHFF kl 13:00, Munkavallen

Örnia-HIS kl 14:00, Alevallen


Lördag:

LFK-Annelund kl 15:00, Glänningepark

"Niopoängsmatch" för LFK. Det kan inte nog poängteras hur viktig denna match är. Vinner inte LFK mot Annelund som ligger snäppet över kommer glappet att vara stort: fem poäng vid oavgjort och hela sju poäng vid förlust. Förlorar LFK blir det tufft att rädda kontraktet, det kan man nog slå fast redan efter nio omgångar.

RGIF-Ginsten kl 13:30, Björkvallen

Måndag:

KIK-BKW kl 19:00, Lagavallen

//P.

Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Hej.

Här mommer jag med en REPRIS från en match jag tittade på SÖNDAG 9 oktober 2005 kl 14:00/

IS Örnia/BK Start-KornhultHishults FF

KVAL till div.6 Halland

Publik: cirka 80.

4. 0-1 nr 3 Peter Åberg

5. 1-1

12. 1-2 nr 3 Peter Åberg

Halvtid

17. nr 3 Peter Åberg

18. 2-3

21. 2-4 nr 3 Peter Åberg

24. 3-4 självmål av nr 12 som bröstade bollen i eget mål.

42. 3-5 nr 11 Johan Nilsson

Det regnade när matchen började, dessutom var det kyligt, så jag satt under tak vid Alets IK:s klubbstuga.

JAG BLEV imponerad av den långe tekniske PETER ÅBERG som alltjämt spelar med samma förening, dessutom bakar han "stadens bästa semlor" för så står det på kartongerna som säljs hos Hemköp city.

Anmärkningsvärt var att hemmalagets Jonathan Elmgren (Stellans pojke) inte ens var avbytare utan han tittade på matchen vid sidan av planen.

Ingen orkade sätta igång matchklockan (det var den gamla där man måste kliva upp på en stege och nollställa visaren, den är numera är ersatt av en digital med fjärrkontroll) trots att visare fanns.

2008-06-04 @ 17:03:27
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Så har jag sett min 68:e och 69:e match för 2008.

Först blev det Örjans Valls A-plan där HBK mötte Ängelholms FF i U21 Södra (B-lag).

HBK vann med 3-0 efter två mål av Emir Kujovic och ett av Martin Fribrock.

ÄFF:s farligaste chans var när HBK:s hb slog en bakåtpass(?) först i stolpen sedan studsade bollen till i ribban och ut på kanten.

Jag cyklade därefter upp till fotbollsarenan med det vackra namnet Kärlekens IP och såg mötet i sexan södra mellan IF Centern och Skogaby BK som blev 1-0, målgörare i första akten var Tomas Odrup.

Bland de bättre på plan var domaren Jan-Olof Jacobsson från Mellbystrand, han var lugn och följde spelet bra.

Han får betyget tre röda hjärtan (mer får man inte i hjärtestaden nr 1).

Två varningar till SBK delade han ut, den ena var efter en egendomlig historia under andra akten.

Tyvärr uppfattade jag inte händelsen men så här ska det ha gått till enligt domaren, en SBK hann ifatt bollen på långlinjen närmare hörnflaggan, utanför enligt domaren, SBK spelaren tyckte inte så utan blev arg och sköt bort bollen efter avblåsningen.

Nu kommer poängen.

Bollen träffade en bil vars bilruta gick sönder.

Vem ägaren till bilen var vet jag inte.

Enligt SBK:s ena mittback (han utan hår på huvudet) var bollen aldrig över linjen.

Det fanns programblad där hemmalagets uppställning fanns med men inte bortalagets av någon anledning.

Nästa match blir min 70:e men vilken det blir vet jag inte ännu.

2008-06-04 @ 22:23:48
Postat av: Lars-Gunnar Blom

femman södra är det.

2008-06-04 @ 22:25:25
Postat av: Anonym

En rolig händelse L-G,jag förmodar att det är en av kommunens bäste mittback som du menar,Peter A.

2008-06-05 @ 08:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0