Gööött!!!

Perfekt start!

OK, Grekland var bland det sämre jag sett så här långt i EM... men, men, tre poäng är alltid tre poäng och detta var inte bara en seger för Sverige, det var en seger för hela fotbollseuropa, fy fan va trist om Grekland fått med sig poäng från den här matchen med ett sidledsrull inte ens värdigt Daniel Andersson.

Jag vägrade att uttala mig om startelvan innan matchen, och det gjorde jag rätt i. Sidleds-Danne låg hela tiden rätt i positionsspelet, vann mycket boll och var som vanligt säker i passningsspelet. Bra val mot Grekland, spelar han mot Spanien får vi dock problem, alla såg ju vilket rundningsmärke han var mot Spanien i returmötet i kvalet. Mot Iniesta, Xavi och co räcker han inte till. Men det gör väl kanske ingen annan i det svenska laget heller. I vilket fall så tror jag nog att Lagerbäck vet bäst och man bör tro på det lag han ställer på benen, det är altid det bästa!

Topparna i det svenska laget var Henke, Chippen och Petter. Jag älskar Petter Hansson, han är en stor favorit i LTIK och enligt mig och många andra så är han den mest givna i den svenska backlinjen. Det var synd att Chippen gick sönder, som tur väl är har vi den bästa backupen just på den positionen och Seb förtjänar absolut speltid. Henke var magisk och låg bakom båda målen. Zlatans mål var EMs snyggaste hittils, men i övrigt kan han bättre.

LTIKare finns på plats i Salzburg, jag och brorsan hoppade av bilen efter helgens smålandsresa och Mogge samt Kallin hoppade på, sedan fortsatte bilen med de två samt Tjovve, Hawk och Conna ner mot Österrike. Fick följande SMS från Conna efter matchen: Jag och Tjovve blev intervjuade av tysk TV, jag hyllade Petters insats på tyska, medan Tjovve  på knackig engelska förklarade att det nog skulle gå bra för Sverige i resterande gruppspelsmatcher också.

Heja Sverige!

//P.

Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Grekland-Sverige(0-2) där fd HBK-aren Petter Hansson gjorde ett underligt mål men som han sa efteråt "alla mål räknas". Och vi fick se ihopp av en annan fd HBK-are Marcus Rosenberg. På lördag lägger Sverige jord i Spann(i)en.

2008-06-11 @ 09:51:27
URL: http://enn.kokk.se
Postat av: fler hbkare...

du glömde ju några blomman! micke nilsson? ljungberg?alexandersson?

2008-06-11 @ 12:11:22
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Läs på min kommentar under RESULTAT så läser du att ingen är glömd.

Har IS Halmia den sämsta hemsidan?

Ålderskrämpor?

Det är inte mycket läsarna får reda på när det gäller spelade matcher för 101-åringens fyra seniorlag.

2008-06-11 @ 14:51:13
URL: http://www.halmia.se
Postat av: tipsaren

Hoppas sverige har suttit på

SPAN I EN buske o kollat in sina motståndare inför lördagens match!

2008-06-11 @ 17:52:01
Postat av: örnia!

haha vem fan har snott mitt spanien skämt från örnias gästbok??? kom på nåt eget för faan=P

2008-06-11 @ 22:40:56
Postat av: Lars-Gunnar Blom

VAKNA NU ANSVARIGA OCH BYGG EN NY OCH MODERN FOTBOLLSARENA I HALMSTAD.



Jag besökte Örjans Vall igår kväll(19:00 IS Halmia-Falkenbergs FF 1-0 i div.2 DAM) och såg hur ogästvänligt och motbjudande det såg ut runt A-planen.

RIV ALLT och bygg nytt med 10.000 sittplatser under tak, mer behövs inte då det är sällan någon match drar mer.

Om det gör så finns matchen att se i teve.

Tror ISH och HBK får hjälpa till att få tag i ekonomiska sponsorer för att snabbare få till det.



HALMSTAD BEHÖVER EN NY FOTBOLLSARENA,

runt nuvarande A-planen på idyllen på och intill Örjans Vall.

2008-06-12 @ 10:53:26
Postat av: tipsaren

Skämtet om SPAN I EN buske är mycket riktigt tagit från Örnias forum, äras den som äras bör;

SPANIEN!!!

2008-06-12 @ 14:03:34
Postat av: örnia

Bra att du erkände harven!!!!

2008-06-13 @ 19:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0