Från en bloggare till en annan

Läste just "den långes" blogg... man ska vara lite försiktig med vad man skriver om man inte är säker på att det man skriver är helt rätt och riktigt. Jag är inte den som tänker skriva här vad den långe bör och inte bör skriva. Men precis som jag alltid är lagledare och styrelsemedlem i LTIK så måste även den långe bli medveten om att han alltid är tränare i KHFF, dygnet runt, och saker som han skriver och säger kan få konsekvenser som inte bara han själv får lida för. Bara ett tips, tänk efter en extra gång innan du öppnar flabben eller trycker på spara och publicera på bloggen. Du är ju för fan tränare för ett seniorlag och det finns yngre personer som läser vad du skriver och som ser upp till dig på mer än ett vis.


Det är viktigt att poängtera att de saker jag skriver i min blogg är mina egna åsikter och inte LTIKs allmänna åsikter, men jag försöker att inte vara alltför kontroversiell då jag inte vill att det jag skriver ska påverka min klubb negativt på något sätt. Man kan väl lugnt säga att den långe inte tänker på samma sätt. Skriver man om rykten är det viktigt att man skriver att det är just rykten. Den långe har nu i sin eftersträvan att försöka vara häftig och kontroversiell på LTIKs bekostnad förlöjligat sig själv.


LTIK är "högskolelaget" nummer ett i kommunen. Har den långe haft problem med högskolelirare i sina lag, vilket han antyder, "samma visa varje gång man värvar från högskolan", så kan jag gärna ställa upp med några tips. Nummer ett: bygg aldrig ett lag på killar från högskolan, nr två: hör efter noggrant vad killarna vill och hur länge de kommer att ha möjlighet att lira med laget. Förövrigt finns det bara positivt att säga om de högskolelirare som spelar i LTIK, fantastiska killar som tillför mycket både på och utanför plan.


Det är inte bara tre spelare som lämnar LTIK som är från högskolan, utan hela fyra stycken, fem med min brorsa. Men den långe behöver inte oroa sig nämnvärt för LTIKs framtid för den sakens skull. Till hans stora förtret kan jag meddela att samtliga fem kommer att spela med LTIK säsongen ut, och då LTIK tillskillnad från KHFF har en allmänt omtyckt och ytterst kompetent tränare så lär det inte bli några problem att locka ersättare till klubben. Utav killarna från högskolan som lämnar: Andreas Bladh, Erik Westerlund, Kristoffer Nilsson och Thomas Nilsson är det dessutom bara Kristoffer som för tillfället finns med i en ordinarie startelva.


Det är många som är trötta, förbannade och ilskna på den långe, jag har inga problem överhuvudtaget med honom och tycker fortfarande att det är ganska kul med en sådan profil här i fotbollssvängen i Laholm. Men samtidigt kommer jag konstant på mig själv med att leta efter fel och brister hos KHFF istället för att titta på det som är bra vilket jag försöker göra med övriga lag. Enligt RYKTEN finns det folk inom KHFF, både spelare och personer i ledningen som börjar tröttna rejält på att konstant få försvara sig mot onödiga och tråkiga kommentarer den långe fört fram i tidningen och på sin blogg.


Det är enkelt att fläka ur sig vad som helst och sedan sticka hem till Halmstad och låta de som finns kvar i föreningen i kommunen ta skiten. Kanske får den långe inte följa med sitt lag upp till femman trots att man vinner serien om han inte lugnar ner sig en aning. Varför inte låta resultaten stå för sig själv? Sju raka vinster säger väl allt! Det är ett hyfsat argument som håller i vilken diskussion som helst.


Nu anser jag personligen att det inte är bra nog, för mig är det en självklarhet att KHFF vinner serien. Det var skoj att man äntligen kunde bjuda på lite mål och fint spel mot KIK, tidigare har det trots vinsterna varit bedrövligt på den fronten. Jag hade inte tänkt åka till "KHFF IP" (jag vet att idrottsplatserna heter Kornhults IP och Hishults IP, men den långe kallade Lilla Tjärby IP för LTIK IP i ett tidigare inlägg på sin blogg och det är numera en allmän förkortning, man tar bara föreningsförkortningen och lägger till IP så slipper man skriva hela ortsnamnet plus IP, även om jag kanske i sådana fall föredrar LT IP som förkortning på Lilla Tjärbys idrottsplats) något mer i år, men nu kanske man får ändra sig.


Enligt mig kunde en apa tränat KHFF i år och tagit upp dem i femman, så bra är ju materialet. Den långe får gärna tycka att sexan håller låg kvalité i år, men i sådana fall borde han såklart hålla det för sig själv. Spelarna i den lägsta serien är i de allra flesta fall medvetna om att de inte är några världsstjärnor och de flesta spelar boll endast för att ha skoj och inget annat. Dessutom är min högst personliga åsikt att den södra sexan håller hög klass i år, i varje fall om man jämför med de båda andra sexorna och med femman. LTIK slog enkelt topplaget i mellersta sexan: Glommen på försäsongen och ett annat topplag: Torup/Rydö avfärdades i DM. På de matcher jag sett i femman samt LTIKs möte med serieledande Oskarström i DM (1-1 efter full tid, förlust på straffar) är det rimligt att anta att i varje fall de tre topplagen i sexan plus eventuellt något lag till hade klarat sig alldeles utmärkt i årets upplaga av div fem.


Min högst personliga åsikt är också att LTIK har sexans bästa försvar och just för tillfället har jag dessutom siffrorna på min sida, LTIK har ju faktiskt släppt in minst mål i serien. Men det är som sagt min åsikt, det finns ingen annan i laget eller föreningen som tagit de orden i sin mun vad jag vet. Så "den självutnämnda stämpeln" är det bara jag som satt dit och den självutnämningen står jag för, än har jag inte sett ett bättre försvar i sexan. Sedan tycker jag att KHFF och AIK har fler bättre spelare totalt sett, men det är en annan grej. Förstår inte varför det sticker så förbannat i den långes grisaögon att jag tycker som jag tycker i den här frågan.


//P.


Kommentarer
Postat av: trogen läsare

Väldigt bra skrivet plogen.

2008-06-02 @ 17:01:50
Postat av: NeboKungen

Du tar ton Plogen.......Det var fanimej på tiden!!Härlig läsning.Heja Gif/Vif

2008-06-02 @ 18:49:44
Postat av: Peter Ljungkvist

Det behövs lite kontroversiellt tänkande i lilla Laholm, särskilt inom fotbollen.

2008-06-02 @ 19:08:03
Postat av: SImon

Tack Plogen, det var dags att någon stod upp emot den särskrivande och analfabetiska norrlänningen.



Killen är 25 år och beter sig som en barnslig 10 åring som tjatar om att min pappa är starkast.



Tack ska du ha!

2008-06-02 @ 19:43:17
Postat av: objektiv

värsta försvarstalet plogen..



Sticker det i dina ögon att det stod en rad om Ltik? Är ju inte så att den långe har skrivit en hel novell =)

2008-06-02 @ 20:34:18
Postat av: Plogen

Det handlar inte bara om den raden, det handlar om så mycket mer än så du objektive.

2008-06-02 @ 21:20:10
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Så är jag hemkommen från Sannarps IP:s B-plan där jag tittade på em match gällande andra omgången i Hallands DM för DAMER.

Det var ett av Sydhallands föreningar, KornhultHishults FF, som gästade IS Halmia, båda lagen hade faktiskt bortamatch.

IS Halmias dammålvakt ville inte vara sämre än ISH:s herrmv så hon sköt också en straffspark, till skillnad från sin herrkollega sköt hon den över.

Här kommer målens rad:

1-0 Mia Hermansson

2-0 Mia Hermansson

3-0 Petra Lundgren

4-0 Åsa Aronsson

5-0 Åsa Aronsson

6-0 Antonia Andersson

7-0 Mia Hermansson

8-0 Anna Johansson

9-0 Nathalie Nilsson

Halvtid

10-0 Mia Hermansson

straffmissen

11-0 Mia Hermansson

Bortalaget hade inte en enda målchans på hela matchen.

Vi var 19 personer som såg Jan Olof Jönsson dömma matchen.

Mer att läsa om matchen kommer i tisdagens "Propeller", dvs Laholms Tidning då deras reporter David Axelsson var på plats med kamera, penna och skrivblock.

DET GÅR BRA FÖR IS HALMIA, både med dam- och herrlaget.

2008-06-02 @ 21:49:00
Postat av: Åberg

Jag har svarat nu!

Förresten så är jag född -80. Tycker jag har skaplig koll på stavningen och tror det eller ej så flyttade jag hemifrån när jag var 16.



Jag tror nog att det är Slmon (eller menar du S I M O N?) som fortfarande sover mellan mamma och pappa.



Ha det fin fint!

2008-06-02 @ 23:33:26
Postat av: Plogen

Är Herr Blom medveten om att Antonia och Nathalie ursprungligen är från just KHFF? I Nathalies fall är jag säker, lite mer osäker i Antonias fall. Kul att Blom tittar in på bloggen och tillför lite intressant läsning.



Ska titta inom museet ngn dag.

2008-06-03 @ 00:13:26
Postat av: Åberg

Gissa vem som har haft båda som tränare..... =)

Inte länge, men ett tag!

Antonia jobbar f.ö med mej här på bageriet, hon hälsar ;)

2008-06-03 @ 04:37:01
Postat av: hmmm

har båda dom där tjejerna tränat åberg?? det var inte dåligt...

2008-06-03 @ 08:39:14
Postat av: NeboKungen

Den där Lasse Åbergstypen,verkar vara från vettet!!

2008-06-03 @ 14:31:31
Postat av: Olofsson

ojojoj. Här var det ord och inga visor. Måste säga att jag håller med dig om att vi i LTIK har det bästa försvaret om man ser till alla fyra. Och som sagt det är ju även min personliga åsikt. Tänkte också slå ett slag för LTIK:S omåttligt populära fotbollskola som kommer vara v 25. För barn från 6-13.

Kanske även kan komma en för seniorer om det finns intresse vi i sexan har ju teknik som sju åringar så.

2008-06-03 @ 17:35:51
Postat av: Lars-Gunnar Blom

Trevligt att mina inlägg uppskattas, ikväll har jag tittat på min 67:e match för året.

IS Örnia-Alets IK

B-lag, klass 2 Södra.

33. 0-1 Jonas Sandqvist

36. 0-2 Magnus Holmgren, straff

Halvtid

56. 1-2 Jonathan Elmgren

Domare Jan Olof Jönsson

Publik 18

Matchklockan sköttes av en av styrelsemedlemmarna i AIK trots att det var IS Örnias hemmamatch.

VÄLKOMMEN till IDROTTSMUSEET, lördagar 10-13.

2008-06-03 @ 21:20:05
Postat av: NeboKungen

Trevligt att läsa vad du skriver L-G Blom,är det möjligtvis så att det är gamle,Lfk spelaren Stellan Elmgrens son som du nämmner som målskytt?För övrigt vill jag passa på att hylla denna bloggsidan.Heja Gif/Vif

2008-06-04 @ 07:12:44
Postat av: rogerP ontare

Stämmer att det var Stellans son. vilket mål det var sen... bollen sitter nog fortfarande kvar där uppe i krysset.

2008-06-04 @ 08:34:45
Postat av: trött

Trodde detta var en fotbollsblogg och inte en blogg som bara handlar om personangrepp! "Den långes" blogg är den bästa blogg jag läser och han går då inte till personangrepp på det här viset. Han har ärliga uttalande om sina åsikter, dessutom står han för vad han tycker. All respekt åt en sådan kille! Laholmsfotbollen behöver en sådan profil som han och KHFF är bara att gratulera som har honom i föreningen!

2008-06-04 @ 13:37:45
Postat av: lägg av

känner o vet knappt vem den där långe är. Men om han säger och skriver massa kaxiga grejer så måste han väll tåla att få lite hugg tillbaks? Det tror jag han gör oxå!

2008-06-04 @ 14:37:58
Postat av: Plogen

Har Trötter verkligen läst inlägget? Personangrepp!?! Med att en apa kunde tränat KHFF men jag naturligtvis inte att Den långe är en apa. Och det här med grisaögon, ja det är ett uttryck som jag haft med mig sedan jag var liten, tänkte inte på att det kunde uppfattas som att Den långe är ett svin förrän han skrev så själv, men det va ju lite kul, trots att jag inte tycker att han är ett svin.



I övrigt finns det inget som är i närheten av ett personangrepp och jag kan lova att Den långe tål det och säkert tycker att det är i det mesigaste laget dessutom.



Här hyllas folk, här sågas man inte! Men det finns ju såklart gränser och undantag även för mig.



Dessutom så skriver jag faktiskt inte endast om fotboll, trots att bloggen heter Plogens fotbollsblogg!

2008-06-04 @ 17:00:29
Postat av: Johan

2-1 till åberg

2008-06-04 @ 23:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0