Spelar-"fruar" som bloggar

Två stycken spelarfruar (sambos, ingen av dem är ju gift..) bloggar frekvent. Tyvärr omnämns pojkvännernas fotbollsspelande allför sällan och gör det det är det i sådana fall i beklagelser över att det tar alltför mycket av deras tid tillsammans. Nu är båda flickvännerna engagerade lite grand inom LTIK. Connys Linnea lagade mat till oss spelare efter torsdagsträningarna under säsongen och Tjovves Matilda arbetar på Stadium och är behjälplig på det sättet då LTIK gör sina inhandlingar där.

Det är ju alltid trevligt att bli omnämnd. Saxat från Linneas blogg:


Lördag


Tänkte resumera lördagen. Kom ju på att det bara måste omskrivas.

Vi var på KÖÖRMITS sound of movies, där Plogen är med.

HELT UNDERBART!

Dom var superduktiga! Har svårt att förklara känslan, men om ni har hört en tårdrypande sång någon gång så förstår ni kanske hur mycket finare det blev när en kör på ca 60 personer sjunger?

Jag hade gåshud under många sånger men två av låtarna fick mig till tårar, för att de var rörande. Jag tänkte på mormor och min mamma. Jag fick längtans starka känsla i mig när dom sjöng. Jag grät även för att det var så vackert.

Mina tårar kom till "Halleluljah" och Kents låt - Utan dina andetag.

Sedan var det ett fint ögonblick när dom tog i med "O helga natt" där Plogens sköna stämma hördes tydligare än någonsin.

VACKERT!


Utan dina andetag

(Kents version)

Connys Linneas blogg

Tjovves Matildas blogg

//P.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Du har så rätt så! Skrev en liten hälsning till dig i senaste inlägget.

Ses imorgon!

2008-12-19 @ 23:10:11
URL: http://mrantala.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Läs mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN! Du kommer nog lära dig massor av saker du inte visste!

2008-12-19 @ 23:13:38
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: lillan

vet att jag inte får kommentera dina inlägg, men vad snällt av dig att nämna mig/oss.

Ska försöka skriva något om fotboll. vad tycker du om att

" en fotboll är rund....den kommer i olika färger och kan sparkas på, hållas i, ..:" jag överlåter fotbolls skriveriet till dig

puss och god jul!

2008-12-20 @ 09:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0