Inget händer, kanske en knall på g

Händer inte mycket nu... i fotbollsväg alltså. I övrigt händer det väl ganska mycket: julförberedelser, jobb, skola, kören. Sedan jag slet av hälsenan har jag tagit upp ett intresse som legat på is under ett par år då det inte funnits tid för det med all fotboll. Fotbollen går före det mesta, trots att jag är bättre på att sjunga än på att spela fotboll så är det fotbollen som är roligast. Så kommer det nog alltid att vara, även om jag saknat att sjunga i kör.

Förra helgen hade Halmstad Högskolas kör två stycken bejublade konserter på kåren. Filmtema. I fredags morse var det dags för luciatåg. Kören drog runt på ett antal företag och lussade, trevligt på alla sätt. Men! Det är på gränsen till för mycket när vuxna män tvingas använda dumstrut och dessutom hålla en pappstjärna på en pinne när man själv dessutom är iförd en helvit klänning.

Vi är nio män i kören och ca 50 kvinnor. Helt ok så klart, men jag förstår varför vi män inte är fler, det är fan knappt värt det när man en gång om året tvingas bära dessa löjeväckande maskeradkostymer. Kvinnorna är oerhört vackra i de vita klänningarna med röda band runt midjan, grön krans i håret och ljus i händerna. Vi män ser som sagt mest löjliga och skrattretande ut... Förövrigt så är det en myt att alla män som sjunger i kör är homosexuella, men på lucia är det så att man nästan börjar tveka själv när man står där...

Snart är den fria övergångsmånaden slut. Den 15 December, det är på måndag det. Då förväntar jag mig att mail angående spelarförluster och nyförvärv sprutar in. Det har varit ganska så tunt på den fronten än så länge. KHFF har gjort några hyfsade nyförvärv, det viktigaste i skogen är dock att de får behålla det de redan har. Sedan har man ju ett sparkapital i Den långe själv, om han nu kan spela nästa säsong. Det blir såklart ett ganska giftigt anfallspar med Åberg/Fridberg. Undrar vem som blir framspelaren? Inte den långe i alla fall. -"Jag tänker då fan inte passa!".

Den före detta SIF-spelaren Nenad Pavlovic blir ny damtränare i klubben och han har också skrivit på som spelare för herrarna. Samtidigt har trotjänaren och alltid givne Björn Ottosson tackat för sig och lagt skorna på hyllan. Nijazi Behrami ser ut att bli kvar i LFK, det gör han nog rätt i, läget har aldrig varit bättre för den lojale spelaren att ta en plats, även om det såklart blir tufft att flytta på Petter Gustavsson/Dennis Nilsson på mitten.

Thomas Filipsson har lämnat YBK och skrivit på för GIF/VIF.

BKW har gjort klart med någon okänd yngling ifrån Båstad. Även SIF och HIS ryktas ha spelare på gång ifrån Båstad.

Silly season-knallen hittills i kommunen - Joakim Wulff ersätter Wiland Haglunds Elfsborg!?!

Tjovve fick tydligen rätt, trots att han hade fel. BKW är ett bonke-gäng! Eller?
 
Precis som för KHFF är det viktigast också för övriga klubbar att först och främst behålla det man har. Och det kan man inte vara säker på att man har förrän på måndag, därför avvaktar säkert de allra flesta klubbar fram till måndag innan de vågar gå ut med något överhuvudtaget. Samtidigt tror jag inte att det har hänt sådär jättemycket, det känns inte som det. Det är inte så skoj att värva från grannarna!

Lördagkväll innebär för egen del ett besök i skogen faktiskt. Julbord på Hishults nya gästis med valda delar av LTIKs spelartrupp inklusive bihang. Blir till 100% gott och trevligt, frågan är väl bara egentligen om maten är så god så att det är värt att åka de där milen rakt ut i ingenstans en lördagkväll då de flesta infödingarna själva försöker ta sig därifrån. Blir tydligen dansband senare på kvällen. Jag uppskattar dansmusik och tar mig gärna en liten svängom, trots att jag egentligen inte kan särskilt bra.

Under lördagen tänkte jag också hinna fira min yngsta bror, som är totalt ointresserad av fotboll, men jag tycker om honom i alla fall, på 20 årsdagen. Ser att klockan passerat 24. Grattis Gustav!

Ska även försöka hinna ner till Sofieros grusplan och kolla när Simon Vedin snurrar med LFKarna. Det är kl 10:00 det.

Systembolaget i Laholms anställda intar tydligen det årliga julbordet på samma datum och på samma ställe som mig själv. Får de lov att ta med sig eget dricka?

På söndag blir det luciatåg iförd dumstrut igen. Nu i plåtkyrkan i Halmstad. Kl 10:00. Väl mött!

Trevlig helg! /P.


Kommentarer
Postat av: Anonym

LTIK rykten da ???

2008-12-13 @ 16:58:20
Postat av: Olofsson

största nyheten är väl att Plogen antingen gör comeback eller lägger skorna helt på hyllan?!

Annars är det träning idag kl 16.30-18.00 för de som vill komma o träna även icke LTIK:are är välkomna för enbart spel i skottorpshallen ingen tränare närvarande.

2008-12-14 @ 11:16:51
Postat av: Anonym

jag tänkte på spelare in och/eller ut.

2008-12-17 @ 11:20:12
Postat av: Anonym

Nijazi, Jonte o Ola blir framspelare till Åberg/Friberg

2008-12-17 @ 11:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0